NOVOSTI

ŠTO SE MIJENJA U NASTAVI PROJEKTOM E-ŠKOLE? 15 stvari koje roditelji i djeca trebaju znati o e-Školi

AUTOR:
    • Andrijana Prskalo Maček

  • OBJAVLJENO:
  • 26.09.2017. u 11:24

  • Vlado Kos, Sandra Šimunović / HANZA MEDIA

    U krugu: Andrijana Prskalo Maček

    Na najčešće nedoumice vezano uz digitalizaciju školstva odgovara Andrijana Prskalo Maček, voditeljica projekta

    Što se mijenja u nastavi projektom e-Škole?

    Projekt u škole donosi tehnologiju te kroz brojne aktivnosti poticaj nastavnicima da je i koriste u svakodnevnom radu. Poučavanje uz korištenje tehnologije može biti inovativno, dinamično i učenicima zanimljivo te pomaže razvoju brojnih kompetencija važnih za njihovo daljnje obrazovanje i život.

    Kakvu opremu dobiva škola uključena u projekt?

    U školama kojima je CARNet već osigurao brzi pristup internetu izgrađuju se lokalne mreže te svaka škola dobiva jednu interaktivnu učionicu (PC računalo, monitor s funkcijom dodira, kamera i 30 tableta) i jednu prezentacijsku učionicu (PC računalo, monitor s funkcijom dodira, kamera).

    Radi se o učionicama koje se koriste za nastavu prirodoslovnih predmeta (kemija, biologija, fizika) i matematike.

    Kakvu opremu - tablet ili laptop - dobivaju na korištenje nastavnici, a kakvu učenici?

    Nastavnici fizike, kemije, biologije i matematike dobivaju hibridna računala, a ostali nastavnici dobivaju tablete ili laptope. Učenici na nastavi koriste opremljene učionice.

    Hoće li svi predmeti biti obuhvaćeni novim oblikom e-nastave?

    Pilot-projektom obuhvaćeni su fizika, kemija, biologija i matematika za 7. i 8. razred osnovne te 1. i 2. razred srednje škole (gimnazijski program). Za ove predmete i razrede izrađuju se digitalni obrazovni sadržaji (DOS), scenariji poučavanja i daju preporuke za korištenje alata koji se mogu naći u e-Laboratoriju. Pored toga, izrađujemo i e-Lektire.

    Hoće li roditelji morati novčano sudjelovati?

    Ne, u provedbi projekta roditelji ne trebaju novčano sudjelovati.

    Podrazumijeva li projekt i to da roditelji trebaju nabavljati istu opremu kod kuće?

    Provedba projekta ne zahtijeva od roditelja nabavu opreme.

    Kakvu edukaciju prolaze nastavnici?

    Dosad su brojni nastavnici sudjelovali na mnoštvu radionica, webinara i tečajeva čiji je cilj bio edukacija o načinima korištenja tehnologije u nastavi te razvoj njihovih digitalnih kompetencija.

    Koje će softverske programe koristiti?

    Nastavnicima je kroz e-Laboratorij, scenarije poučavanja i DOS ponuđen niz alata koje mogu koristiti u nastavi, a kao i do sada u svim školama je kroz potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja dostupan besplatan Office 365 i ostali Microsoftovi softverski alati za koje CARNet osigurava podršku.

    U kojoj se mjeri škole ovime odmiču od korištenja klasičnih papirnatih udžbenika?

    Udžbenici koji se danas koriste u školama u papirnatom ili bilo kojem drugom obliku nisu u obuhvatu ovog projekta.

    Naš cilj je osnažiti digitalne kompetencije nastavnika, a onda posredno i učenika kako bi učenici bili što spremniji za daljnje suvremeno obrazovanje i tržište rada

    To, između ostalog, postižemo i kroz izradu ranije spomenutih digitalnih obrazovnih sadržaja koji se mogu koristiti u nastavi, ali i kod kuće. DOS-ovi omogućavaju učenje i poučavanje u različitim okruženjima (u školi, tijekom terenske nastave, kod kuće) kroz različite oblike i korištenje na različitim platformama (mobilnim ili stolnim uređajima različitih vrsta u online i offline okruženju).

    Hoće li se papirnati ispiti zamijeniti onima na računalima?

    U infrastrukturnom smislu, kroz projekt će biti osigurani uvjeti (oprema) koji će omogućiti nastavnicima provjere znanja kod učenika i na ovaj način.

    Kakvu će podršku dobivati učenici s teškoćama?

    Pripremljeni digitalni sadržaji daju preporuku prilagodbe nastavnih aktivnosti i za učenike s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, dakle učenike s teškoćama te darovite učenike.

    Tko će održavati opremu i što u slučaju oštećenja tableta ili laptopa?

    Svaka škola, odnosno osnivač škole, treba održavati i opremu koju je dobila u sklopu projekta. U slučaju kvara koji pokriva jamstvo škola se treba obratiti CARNetu koji će kontaktirati dobavljača koji je isporučio opremu i organizirati popravak ili zamjenu opreme.

    S obzirom na to da je riječ o visokom iznosu financiranja projekta, prvenstveno kroz sredstva fondova EU, jesu li moguće malverzacije? Primjerice, kroz namještanja u postupku javne nabave?

    Ukupna vrijednost pilot-projekta e-Škole je 306,853.186 kn, od čega EU kroz svoje fondove sufinancira 85% iznosa. U sklopu projekta provode se brojni postupci javne nabave, a svaki takav postupak provodi se transparentno i u skladu sa zakonima RH. Provedba cjelokupnog projekta, pa tako i postupaka javne nabave kontrolira se na nekoliko razina od strane različitih tijela te se, naravno, sve odvija zakonito.

    Može li škola uključena u projekt odustati zbog otpora nastavnika ili nekog drugog faktora?

    Može, ali dosad nismo imali takav slučaj.

    Svaka škola samostalno odlučuje u kojoj mjeri će koristiti opremu i sadržaje koji su joj stavljeni na raspolaganje u sklopu projekta. Uz edukacije, kroz zajednicu praktičara potičemo nastavnike na međusobnu suradnju i osnaživanje, a dostupna je i naša podrška školama “na terenu” kako bi se osigurala što učinkovitija provedba projekta.

    Kada se i ostale škole mogu uključiti u projekt?

    Škole koje nisu uključene u pilot-projekt imaju pristup svim scenarijima poučavanja, DOS-ovima, e-Lektirama i ostalim sadržajima koji su razvijeni u sklopu projekta. Nakon pilot-projekta slijedi druga faza za koju očekujemo velik interes te predviđamo sudjelovanje minimalno 700 novih osnovnih i srednjih škola.

    Izdvajamo