OŠ FRANJE KREŽME

Uz tablete i pametne ekrane učenici se raduju i matematici

Osijek, 130917. Osnovna skola Franje Krezme iz Osijeka prije nekoliko dana je usla u program e-Skole. Na fotografijI: nastavnica Branka Vukovic sa ucenicima osmog razreda na satu kemije. Foto: Vlado Kos / Cropix
Vlado Kos

 

Jedva čekamo sutra matematiku! - povikali su učenici 6. razreda OŠ Franje Krežme nedavno usred nastave, na što ih je iznenađena nastavnica upitala: “Zašto?”

“Pa, da možemo pisati po ekranima!”, odgovorila su djeca. Ovu anegdotu prepričala nam je Ivana Zakanji, profesorica fizike i tehničke kulture u ovoj osječkoj školi, kao možda i najbolji primjer opravdanosti, rekli bismo i nužnosti, uvođenja digitalizacije u hrvatski obrazovni sustav. Naime, ruku na srce i budimo iskreni, u kojem drugom slučaju biste od zbora učenika mogli čuti uglas izgovorenu rečenicu: “Jedva čekamo matematiku!” Međutim, uz tablete i pametne ploče, točnije pametne ekrane, i matematika postaje predmet kojemu se djeca raduju.

Osijek, 130917. Osnovna skola Franje Krezme iz Osijeka prije nekoliko dana je usla u program e-Skole. Na fotografijI: Ivana Zakanji voditeljica projekta e-Skole za OS Franje Krezme sa ucenicima osmog razreda. Foto: Vlado Kos / Cropix
Vlado Kos / CROPIX

Ivana Zakanji

 

- Jučer smo prvi put isprobali tablete na tehničkom kada smo odigrali kviz znanja na Kahootu, prije vašeg dolaska na fizici smo sastavljali strujni krug, a sada smo pod kemijom u jednom virtualnom laboratoriju gdje također nešto pokušavamo sastaviti - priča nam Borna Štiglec, učenica 8.a u OŠ F. Krežme, dok vješto, kao da je s njima rođena, upravlja olovkom za pisanje po tabletu. Jednom od 30 koliko ih je, uz dva pametna ekrana, početkom ove školske godine stiglo i u ovu školu.

- Jako je zanimljivo i dosta je dobar način za naučiti nešto novo i pronaći neke nove stvari. U svakom slučaju, ovo mi se više sviđa nego standardna nastava, a očekujemo i da će nam se otvoriti puno više mogućnosti - zaključila je Borna, nakon čega smo nju i njezine razredne kolege upitali imaju li tablete kod kuće i jesu li ih ikada koristili za učenje. Na prvo pitanje ruku je podiglo njih 5-6, a na drugo su se svi grohotom nasmijali. Iskreno, drugo nismo ni očekivali. No ispostavilo se da je njihov smijeh bio samo djelomično točan. Naime, nastavnici ove škole svojim učenicima nastoje gradivo ponuditi i u digitalnom sadržaju.

Konkretno, profesorica Zakanji, koja je i prijavila školu na projekt e-Škole pa je postala voditeljica školskog projektnog tima, svoje gradivo objavljuje na internetskoj stranici škole u obliku plakata i umnih mapa, što učenici mogu skinuti na svojim kućnim računalima i tako si pomoći u pripremi za odgovaranje ili ispit. Uslijedila je i konkretna prezentacija slaganja strujnog kruga u virtualnom laboratoriju u izvedbi Luke Rastije.

- To su danas prvi put radili i vrlo brzo su se prilagodili. Zapravo je njima to puno lakše nego nama pa su učenici postali učitelji učiteljima u nekim detaljima. Mi njima sadržajno, oni nama u tehnologiji pa se nadopunjujemo - nasmijala se nastavnica Zakanji, kao i njezina kolegica Branka Vuković, nastavnica kemije i biologije.

- Meni je ovo sjajno, no ja sam se, bez obzira na godine, odavno odlučila prilagođavati novim trendovima u nastavi i digitalnim pomagalima, tako da sam i ovo spremno prihvatila. Konačno, i mi moramo cijeloga života učiti - istaknula je Vuković, s kojom se složila i ravnateljica Jadranka Jurić, rekavši kako je cijeli kolektiv jedva dočekao početak realizacije ovog projekta.

Učenici sada, primjerice, Kahoot mogu igrati na tabletima, ali i na svojim mobitelima, kao što su činili prethodnih godina jer nisu imali bežičnu mrežu koju su sada dobili.

- I bez opreme sam se trudila biti moderna i entuzijastična na sve moguće načine pa je kviz napravljen prije nekoliko godina, a igrali smo ga mobitelom. Donosila sam ovdje svoj router od kuće kako bismo se spojili. Sada nemamo nikakvih ograničenja. U početku će možda biti porođajnih muka zbog toga što treba ovladati tehnikom, no dobili smo neku ležernost, što će nam olakšati uvođenje raznih inovacija u nastavi - istaknula je Zakanji, koja puno surađuje s kolegicom Tanjom Paris iz OŠ Vijenac s kojom radi konferencijske sate, tako da učenici dviju škola zajednički rade pokuse i međusobno komuniciraju putem otvorene sobe.

Iako prednost u korištenju opreme imaju STEM predmeti, cilj je da se ona koristi i u nastavi ostalih predmeta, a učitelji će se morati na vrijeme prijavljivati na raspored predviđen za to. OŠ Franje Krežme odabrana je za Regionalni obrazovni centar koji bi trebao zaživjeti početkom sljedeće godine. Za to se posebno uređuje jedna učionica poput nekog dnevnog boravka s dva pametna ekrana i još 30 tableta te laptopa, a u njoj će se, osim učenika, educirati i učitelji iz škola u Slavoniji i Baranji.

ELIPSO

Izdvajamo