VIKTOR V. CHOO

PRODANO LUKSUZNO MODNO CARSTVO ZA 1,2 MILIJARDE DOLARA Omiljeni brend u Hrvatskoj je proslavila Severina, a u svijetu Carrie Bradshaw

Michael Kors kupuje Jimmy Choo za 1,2 milijarde USD
 REUTERS

Američki modni brend, ali i trgovački lanac koji se bavi prodajom premium robe, nekadašnje “najvruće ime pristupačnog luksuza”, Michael Kors, dogovorio je u ponedjeljak kupovinu luksuznog brenda ženske obuće Jimmy Choo za 1,2 milijarde dolara (896 milijuna britanskih funti).

Preuzet će ga od holdinga JAB, luksemburškog trgovca luksuzom koji u svojem portfelju ima između ostaloga i Bally, četvrtog u nizu vlasnika od 2001. kada je pravi Mr. Choo prodao svoj udio u kompaniji britanskom fondu privatnog kapitala Phoenix Equity Partners za, danas se čini jadnih, 18 milijuna funti.

Finalna ponuda

Kors je u ponedjeljak objavio da je ponuda finalna i da je neće povećavati, “ako netko treći ne ponudi više”. Transakcija bi trebala biti dovršena do kraja ove godine. Isplata je dogovorena u kešu, a Kors je pristao na premiju od 36,5 posto na cijenu dionice na dan objave prodaje (140 penija). Dionice tvrtke Jimmy Choo na Londonskoj burzi porasle su 16,8 posto nakon objave.

Od Phoenixa do Korsa brend Jimmy Choo osim vlasnika mijenjao je i vrijednost. Phoenixov nasljednik Lion Capital prodao je brend 2007. za 225 milijuna funti kompaniji TowerBrook Capital Partners, odakle je, putem Labeluxa završio u JAB-u, već za 525,5 milijuna funti.

Marku cipela koje je u Hrvatskoj proslavila Severina, a još prije nje globalno poznatije Carry Bradshaw (“Seks i grad”) i Beyonce, osnovao je 1996. u londonskom kvartu Hackney malezijski dizajner i obućar Jimmy Choo, zajedno sa svojom nećakinjom Sandrom Choi kao dizajnericom. Kao “partnerica s osjećajem za biznis” pridružila im se Tamara Mellon, tada urednica u britanskom Vogueu.

Chooa, koji je rođen u malezijskom gradu Penangu prati legenda da je svoj prvi par cipela izradio kada je imao jedanaest godina. Studirao je u Londonu, na Cordwainers Technical Collegeu, a tijekom studija za život je zarađivao kao konobar, perač posuđa, i čistač u tvornici cipela. Njegova prva radionica, a otvorio ju je 1986., bila je u prostoru stare bolnice u Hackneyju. Dvije godine kasnije otkrio ga je britanski Vogue, a nedugo zatim njegove su se cipele našle i na nogama princeze Diane.

Nagrade za dizajn

Cipele od remenčića osvojile su niz nagrada za dizajn. Tvrtka Jimmy Choo Ltd. uz istoimeni je brend vezala više od 400 patenata, ali istovremeno je postala jedan od najfalsificiranijih brendova u premium segmentu obuće.Nakon što je prodao vlasnički udio u kompaniji koja je zadržala njegovo ime i nastavila proizvoditi istoimeni brend cipela, Choo je prekinuo veze s tvrtkom, ali Sandra Choi je ostala vodeća dizajnerica brenda. Choo je nastavio je raditi cipele, ali samo po narudžbi.

Tužba Mellon

Tamara Mellon je kompaniju napustila iste godine kada je Choo prodao svoj vlasnički udio kako bi pokrenula vlastitu tvrtku u New Yorku, gdje je 2015. proglasila bankrot. Prošle godine tužila je svoju bivšu tvrtku Jimmy Choo, jer su joj navodno blokirali pristup proizvođačima kvalitetne obuće u Firenci, gdje je namjeravala proizvoditi liniju obuće.

Michael Kors, njujorški modni dizajner, svoju je tvrtku osnovao 1981. i od tada je u njenom vrhu, danas kao počasni predsjednik i glavni kreativni direktor. Kompanija je među vodećima u SAD-u u segmentu tržišta luksuza. Unatoč tome, iskorak prema preuzimanju brenda Jimmy Choo izazvao je iznenađenje na tržištu luksuznih brendova. Rezultati za 2016. otkrivaju da su u J. Choou očekivanja rasta prošle godine smanjena 0,8 posto, dok se neto dobit smanjila sa 19,4 na 15,4 milijuna funti. Nakon što je objavljeno preuzimanje, John Idol, predsjednik Uprave Korsa, transakciju je objasnio kao iskorak prema prepoznatom brendu s dubokim kulturološkim referencama od kojega se može očekivati značajan rast u dolazećim godinama. J

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 10:34