Umjesto 2018., nova berlinska zračna luka Berlin Brandenburg bit će otvorena najranije na jesen 2019., objavio je jučer njemački list Bild am Sonntag. Vijest ne bi bila ni po čemu posebna da - ako sada sve bude po planu - otvaranje novog aerodroma ne kasni već šest godina.
Nedjeljno izdanje najtiražnijeg njemačkog dnevnika poziva se na povjerljive podatke iz projektne dokumentacije, po kojima će se radovi na putničkom terminalu razvući sve do jeseni iduće godine pa aerodrom ne može biti otvoren prije jeseni 2019.
Prvobitno planirano za 2011., otvaranje za promet novog berlinskog aerodroma već je odgođeno nekoliko puta. Uzroci kašnjenja su loš menadžment, loše planiranje i loša izvedba radova, piše Berliner Zeitung. Službeno je na snazi plan da se Berlin Brandenburg svečano otvori 2018., no berlinski gradonačelnik Michael Müller (SPD) u jednoj izjavi u srpnju nije odbacio mogućnost da se sve prebaci u 2019. godinu.
Udvostručeni troškovi
Odgode otvaranja već su udvostručile troškove izgradnja na 5 milijardi eura, a tko zna koliko će na kraju sve koštati. Izgradnja zračne luke Berlin Brandenburg Willy Brandt, po bivšem njemačkom kancelaru zapamćenom po spajanju Zapada i Istoka, počela je 2006. Radovima je prethodilo skoro 15 godina planiranja, ali ni to nije bilo dovoljno da se izbjegnu greške. Kašnjenje pogađa glavni grad Njemačke koji je u velikoj ekspanziji, s velikim brojem useljenika i još više turista, tako da Berlin danas ima manje prekomorskih letova nego Düsseldorf, s četiri puta manje stanovnika, piše Reuters.
Brzi rast grada
Niz nesretnih grešaka zakomplicirao je gradnju berlinske zračne luke. U lipnju 2012. otkriveni su propusti u protupožarnoj zaštiti i nakon toga se nizala greška za greškom. Liftovi su prekratki, automatska vrata gube dotok struje pa prestaju raditi, ne radi sustav za otklanjanje dima. Aerodrom je praktično već gotov, ali otklanjanje propusta troši vrijeme i novac: procjenjuje se da troškovi svakog mjeseca rastu za 13 milijuna eura. Problem je što će, i kad se otvori, novi aerodrom vjerojatno biti premalen: zamišljen je za prihvat 34 milijuna putnika godišnje, što je u odnosu na 2006., kad je počela gradnja, velik skok jer je tada zračnim putem u Berlin stiglo 18 milijuna putnika. Međutim, lani je preko dva berlinska aerodroma, Tegel i Schönefeld, ušlo 33 milijuna putnika. Planirano je da nova zračna luka ima 118 šaltera za check-in, što je 80 manje nego što imaju Tegel i Schönefeld zajedno. A povećanje kapaciteta tražit će novo višegodišnje odgađanje, upozoravaju stručnjaci.
Prvotno se predviđalo da će troškovi doseći 2,83 milijarde eura, no samo do kraja 2012. troškovi su porasli na 4,3 milijarde. Popravci i ispravci jako su skupi.
Peticija za Tegel
Izvođači radova ispravili su 150.000 grešaka, presložili 6000 kilometara kabela, iznova asfaltirali sjevernu pistu, promijenili protupožarni sustav, objavio je Reuters u posljednjoj priči o ukletoj berlinskoj zračnoj luci. Samo zaštita od buke za kuće u okolici koštat će 50 milijuna eura više nego što se očekivalo. I kad se sve to plati i popravi, Berlin će dobiti aerodrom koji neće moći ispuniti svrhu zbog koje je izgrađen, a to je da zamijeni dosadašnje aerodrome Tegel i Schöneberg. Schöneberg će opstati, a za opstanak 1975. izgrađenog Tegela Berlinčani potpisuju peticiju.