OTKRIĆE S AZIJSKOG ISTOKA

Zeleni čaj može spriječiti razvoj karcinoma pluća

Objavljeno: 14.01.2010

TAIPEI - Pijenje zelenog čaja može poslužiti kao zaštita od karcinoma pluća, objavili su znanstvenici koji su tu bolest proučavali na Tajvanu.

Studija kojom je bilo obuhvaćeno više od 500 ljudi novi je prilog sve snažnijim naznakama da taj napitak ima antikancerogeno djelovanje. Pušači i nepušači koji su pili barem šalicu zelenog čaja dnevno za više od pet puta su smanjili rizik obolijevanja od raka pluća, objavljeno je na međunarodnoj konferenciji u SAD-u. A povoljno djelovanje toga čaja osobito je izraženo kod ljudi s određenim skupinama gena, navodi dr. I-Hsin Lin s medicinskog sveučilišta Shan. Upozoreno je da ovo otkriće ne mijenja činjenicu da pušenje ozbiljno šteti zdravlju i ugrožava život.

Zeleni čaj pravi se od osušenih listića azijske biljke camellia sinesis, a uživanje u njegovoj konzumaciji vrlo je rašireno u Aziji. Zastupljenost mnogih oblika karcinoma znatno je niža u Aziji nego u drugim dijelovima svijeta, što je neke istraživače navelo na zaključak da bi te dvije činjenice mogle biti povezane. Ovakve studije to i potvrđuju. Laboratorijske provjere pokazuju da sastojak zelenog čaja, polifenol, može zaustaviti rast stanica raka.

Broj preporuka: 22

Više o...

ARHIVA ČLANAKA

Još iz rubrike

Opći uvjeti korištenja | Pravila prenošenja sadržaja | Zaštita privatnosti | Pravila komentiranja | Impressum | Kontakt | Oglašavanje

Europa digital mreža: Autoklub | Cafe.hr | Centar Zdravlja | Crochef.com | Dubrovački vjesnik | GameLand | Globus | Gloria | Gloria Shop | Gorila | Igralica | Jutarnji list | Jutarnji klub | Jutarnji nekretnine | Lektire | MojFaks | MojKvart | Moj spoj | Moja edukacija | Neon | Otvoreno more | Ptičica | Punkt | Slobodna Dalmacija | Sportske novosti | Stilist | Šibenski list | Teen | Teen.hr | Teen385 | Vita | Životopis | Znanost.com

WAZ: Der Westen