Sponzorira Zaba

BPO – novo, tehnološki naprednije rješenje iz Zabe

    AUTOR:
    • Novac.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 24.01.2019. u 10:00

Glass globe ball in light rays on
BillionPhotos.com - stock.adobe.com

Ilustracija

Iz Zabe kažu da je neopoziva, samostalna i vremenski ograničena, bez rizika za kupca i prodavatelja

Više od 80 posto poduzetnika u Europi prijavilo je da uplate njihovih B2B klijenata redovito kasne, pokazalo je to najnovije istraživanje međunarodne osiguravajuće tvrtke Atradius.

Uobičajeni rok koji prodavatelj daje kupcu za uplatu sredstava, od 35 dana, u našoj se regiji u prosjeku probije za 10 dana, kažu istraživači. Premda se tek 1 posto potraživanja na kraju ne naplati, problemi koji proizlaze iz kasnih plaćanja nisu ništa manje ozbiljni.

Jedno kašnjenje uplate dobavljaču uzrokuje domino efekt koji se onda proteže cijelim opskrbnim lancem. Tu je i rizik od potencijalne PR noćne more, stres za zaposlenike, kamate, ali i, najvažnije, ugrožen odnos kupca i prodavatelja koji se gradio godinama.

Takve će situacije, nažalost, biti svakodnevica za domaća poduzeća, dokle god se najveći udio poslovanja obavlja plaćanjem po isporuci, tzv. “open account”. Naime, kod plaćanja po isporuci rizik je na prodavatelju jer je isporučio robu prije nego mu je plaćeno. S druge strane, kod avansnog plaćanja, rizik je na strani kupca jer unaprijed plaća robu koju nije još dobio. Takvi rizici za kupca i prodavatelja mogli bi postati stvar prošlosti. Dobre vijesti dolaze iz Zagrebačke banke.

Tehnološki naprednija, bankovna obveza plaćanja (BPO) ublažit će rizike koje nosi poslovanje putem "open account" ili avansnog plaćanja. Iz Zabe kažu da je nova usluga neopoziva, samostalna i vremenski ograničena.

Što je BPO?

Bankovna obveza plaćanja (BPO) predstavlja neopozivu i neovisnu obvezu banke dužnika (obično je to banka kupca) u izvršenju plaćanja robe ili usluge u korist banke primatelja (banka prodavatelja) u dogovorenom roku, ako se elektroničkom provjerom utvrdi podudaranje podataka uvjetovanih od strane kupca i prodavatelja.

Kako točno funkcionira BPO?

Iako je u praksi uobičajeno da kupac prvi inicira BPO transakciju kod banke, iz Zabe kažu da je moguće da inicijator bude i prodavatelj.

  • Prvi je korak dogovor uvjeta između prodavatelja i kupca. Jednom kada je to utvrđeno tzv. utvrđenom polaznom osnovom stvorena je potencijalna obveza banke dužnika da plati ako su zadovoljeni svi traženi uvjeti.

 

  • U drugom koraku provjeravaju se svi dostavljeni podaci koji su predviđeni transakcijom, a obuhvaćaju uvjetovane podatke s fakture, koji mogu biti prošireni s podacima vezanom za transport, osiguranje ili razne certifikate.

 

  • U trećem koraku, kada dođe do podudaranja podataka s utvrđenom polaznom osnovom, uvjet plaćanja je zadovoljen i banka dužnik izvršava plaćanje o dospijeću, odnosno kako je već BPO-om dogovoreno plaćanje.

 

Inače, UniCredit Grupa najaktivnija je u poslovanju s BPO-om od samog njegovog uvođenja te iza sebe već ima niz realiziranih BPO transakcija i to s Kinom, Njemačkom, Hong Kongom, Italijom, Bugarskom, Japanom, Rumunjskom, Singapurom, Slovenijom, Tajlandom, Turskom i Velikom Britanijom, a svakodnevno se ta paleta zemalja i dalje širi.

Za poslovanje putem BPO-a, bilo da ste u ulozi uvoznika ili izvoznika, potrebno je dostaviti Zahtjev za iniciranje BPO-a te s Bankom sklopiti Ugovor o korištenju BPO-a.

Opširnije


Izdvajamo