Brat i sestra iz Pazina

Nakon rebrenidranja tvrtke koju je osnovao naš tata otvorili smo se Europi

Brat i sestra iz Pazina

Nakon rebrenidranja tvrtke koju je osnovao naš tata otvorili smo se Europi

  • 08. travnja 2019.

    Obiteljska tvrtka koja se već gotovo tri desetljeća bavi proizvodnjom namještaja po mjeri već je dvaput provela rebrending, prvi put prije deset godina i lani, kada su shvatili da su svojom strategijom i vizijom nadrasli onu tvrtku koju su nekad osnovali. Brat i sestra, Matej i Antea Carić, koji danas vode tvrtku Internova koju je u Pazinu osnovao njihov otac Nenad, ispričali su nam kada su i zašto prošli kroz proces rebrendiranja.

     

    "Zadnji put smo se rebrendirali prije deset godina. Stručnjaci savjetuju da je to i neki period u kojem bi se svaki brend trebao 'osvježiti' ili, u našem slučaju, kompletno promijeniti. Smatramo da cijeli vizualni identitet, pritom najviše mislimo na logotip kompanije, treba biti u skladu sa strategijom i vizijom te iste kompanije, mora biti usmjeravajući. Internova je rasla i razvijala se zajedno sa svojim projektima. Oni su sada sve zahtjevniji, ozbiljniji, izazovniji, kompleksniji, a mi svaki projekt gledamo kao jedinstveni, dajemo 150 posto sebe, zalažemo se, istražujemo. I dogodio se taj prijelomni trenutak kada naš stari logo više nije odavao takav dojam, u vrijeme kada je bio stvoren bio je super, ali 'prošlo ga vrijeme' i nadišli smo ga i mi sami", priča Matej Carić, projekt menadžer iz Internove i sin osnivača tvrtke Nenada Carića.

     

    Njegova sestra i marketing menadžerica Antea Carić kaže kako su iz cijelog procesa naučili da rebrending i nije tako jednostavan kakvim se čini.

    "Ima toliko puno detalja i elemenata u cijelom tom procesu i samo jedan krivi potez, doslovce kriva boja vizuala, može odaslati potpuno krivu sliku potencijalnim klijentima. Ekipa iz studija Bunch, koja nam je i odradila cijeli identitet, mlada je, ambiciozna, ali i iskusna i stvarno znaju svoj posao i kako tržište 'diše'. Puno su nam pomogli svojim savjetima i usmjeravali nas", priča Antea te dodaje da su oni sami prošle godine doista brzo odradili cijeli proces transformacije i novog dizajna.

    U normalnim uvjetima cijeli taj proces traje čak i do šest mjeseci, međutim, kod njih se sve to odvijalo poprilično brzo. Krajem kolovoza, naime, odlučili su sudjelovati na sajmu Design District koji se održavao u Rovinju u studenom. Budući da su se trebali predstavljati novim kupcima, bilo je logično da to odrade s cjelokupnim novim identitetom.

    "Na brzinu smo odradili istraživanje tržišta, odabrali studio i krenuli. Prva rečenica kojom je ekipa iz agencije počela sastanak bila je: "Ljudi, morate izbaciti simbol iz logotipa, to više ne prolazi". Dakle, početak je bio logotip, tj. woodmark i simbol tvrtke, nakon toga tipografija, boje, aplikacije logotipa, i na kraju web", priča Antea koja vjeruje da svaka ozbiljna dizajn agencija treba prvo upoznati svog klijenta, njegove projekte, "target", strategiju i planove za budućnost.

    Prepustili su se međunarodno prepoznatom studiju Bunch iz Zagreba, koji su imali klijente kao što su Sony, Sky, Porsche Design, Red Bull, BBC, Liberty, Diesel i druge poznate kompanije.

    "Tako smo krenuli i mi, prva radionica je bio pravi 'brainstorm': tko je Internova, što želi, tržišta koja želi, klijente, projekte... Ti brifinzi su se u prosjeku događali jednom tjednom, gdje bi nam Bunch prezentirao stvari koje su odradili i dalje razvijali nove situacije za svaki pojedini detalj koji vizualni identitet tvrtke sadržava. Također, s naše je strane bio potreban isti, potpuno posvećeni angažman koji je uključivao naše glavne reference brendova koje smo pronašli na webu, istraživanje konkurentnih webova i brendova, tržišta na kojim se želimo vidjeti kroz nekoliko godina i stil projekta koji želimo ugovarati", prisjeća se Matej Carić.

    Novi brend, smatraju Matej i Antea, sada je zaista "statement" za sebe, odiše ozbiljnošću, elegancijom, profinjenošću, a opet ima kreativnu i tehničku notu u sebi. Zapravo, sve što i Internova predstavlja, složni su. "Sreća nam je i u tome što zapravo Studio Bunch ima podružnicu studija u Londonu te konstantno razmjenjuje ekipu između zagrebačkog i londonskog studija, što je, vjerujemo, dalo još bolje rezultate."

    Budući da je proces rebrendiranja išao toliko brzinom, Matej i Antea nisu još svoju web stranicu uskladili s novim brendom. "Akcent nam je bio odraditi logotip i sve aplikacije logotipa na raznorazne instrumente, a kada se to završilo, krenuli smo na idući korak: dizajn i implementacija web stranice. Ona je u izradi, a 'go live' trebao bi biti kroz 10-ak dana. Staru stranicu nismo smjeli ugasiti jer na njoj, što smo dužni prema zakonu, objavljujemo razne javne nabave za novi proizvodni pogon koji gradimo sredstvima iz fondova EU", objašnjava Matej.

    Novi brend ih je, kažu, posložio i još više usmjerio u to što, kako i gdje žele doći te na adekvatan način prezentirati sebe na tržištu. Svi njihovi klijenti odlično su reagirali, a sada se mogu otvoriti prema tržištu zemalja EU. "S potporom našeg novog identiteta lakše otvaramo nova tržišta i stječemo nove kupce. Naravno da sam brend ne može to sve sam uraditi, ali itekako može biti podrška našem predstavljanju vani, zemljama kao što su Austrija, Njemačka, Benelux, UK, tržišta na koja ciljamo", kaže Antea Carić.

    Iako brendiranje, kažu, nije nimalo jeftin proces, stvarno može biti "vjetar u leđa" i otvoriti nove prilike. Kompanija mora biti dosljedna svojim vrijednostima i strategiji, u skladu s njima graditi svoj brend i kroz svoj vlastiti identitet diferencirati se među konkurencijom te stvoriti svoju nišu, a vizualni identitet je dio toga, smatraju mladi poduzetnici.

     

    "U cijelom tom procesu iznimno je važno slušati dizajnere i njihove ideje, viziju i stručnost. U našem slučaju Bunch je bio 130 posto uz nas, razumio je naš dugoročni cilj i uistinu nas je stručno pratio i navodio do same faze printanja i odabira papira, spirala, uveza i svih detalja koji se većini čine nebitnim. No kraju, kad se sav materijal posloži na stol, uistinu se vidi taj 'touch' dodatnih detalja na kojima su dizajneri inzistirali", kaže Matej Carić za kraj.


    Prilog je napravljen u produkciji Native Ad Studija Hanza Medije, u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg lista

    OMOGUĆAVA FORTENOVA GRUPA