1 na 1 SA STRUČNJAKOM

Dr. Tamara Žaja Miličić: "Novim osmijehom vraćam sreću i samopouzdanje ljudima"

    AUTOR:
    • Promo

  • OBJAVLJENO:
  • 28.08.2019. u 10:04

Bojan Zibar

Volim reći da mi je misao vodilja ponovo učiniti  tužne ljude sretnim ljudima, nenasmijane ljude nasmijanima, poručuje ova doktorica dentalne medicine.

Razgovarali smo s dr. med. dent. Tamarom Žaja Miličić, jednom od vodećih specijalistica stomatološke protetike i estetske stomatologije iz poliklinike TIM DENT Miličić.

Ljubav prema stomatologiji u vašem slučaju, postoji odavno, jeste li ikada poželjeli raditi neki drugi, manje stresan i odgovoran posao?

Djevojčice kao djevojčice. Uvijek maštaju o zanimanjima učiteljica i doktorica. I ja sam bila tipična djevojčica. Nekako prirodno sam završila u dentalnoj medicini jer sam imala potrebu pomagati ljudima zdravstveno, ali im istovremeno i uljepšati život. Zato je dentalna medicina optimalan izbor. Brinem o oralnom zdravlju, ali novim osmijehom vraćam sreću i samopouzdanje ljudima. Naš posao je jako odgovoran, pa samim time i zahtjevan i zna ponekad biti malo stresan, ali kada na kraju terapije vidim ozareno lice pacijenta koji se ne prestaje smješkati, sav trud se isplati, a na stres odmah zaboravim.

Bojan Zibar
 


Što biste istaknuli kao najveću prednost privatne Poliklinike, zašto odabrati baš TIM DENT - Miličić?

Ime naše poliklinike odabrano je s razlogom i ključna riječ je TIM. Mi smo tim koji sve radi zajedno i u dogovoru. Kada imate pacijenta kojemu je terapija protetski rad (krunice, ljuskice, mostovi),  glavnu riječ imam ja jer sam specijalizirala tu granu dentalne medicine. Kada imamo pacijenta za implantoprotetsku terapiju, prvu riječ ima oralni kirurg, specijalist implantologije, koji treba pripremiti "dobar teren" za izradu protetskog rada. Ortodontske pacijente kroz terapiju vodi ortodont. Ako je riječ o pacijentu koji treba u svojoj terapiji više zahvata iz raznih područja stomatologije, uključen je cijeli tim stručnjaka. Zato su naši rezultati odlični. Tim stručnjaka na jednom mjestu za sve vrste stomatoloških problema. Mislim da nam je to najveća prednost, a istovremeno i najveća dodana vrijednost pacijentima jer ne moraju posjećivati razne specijaliste na različitim lokacijama. Okupili smo pod jednim krovom vrhunski tim stručnjaka i ponudili najbolju uslugu uz najmoderniju tehnologiju.


Susrećete se s različitim slučajevima i problemima kod osmijeha i zdravlja zubi pacijenata, kako uvijek imati odgovor na sva pitanja i rješenje za svaki problem?

Nadovezala bih se ovdje na prethodno pitanje. Nemam uvijek najbolji odgovor na svako pitanje i svaki problem, pogotovo ako ono zadire u područja nekih drugih specijalizacija. Nema nitko odgovor na sva pitanja. Ali, zato u timu imam kolege koje uvijek mogu pitati za njihovo mišljenje i na temelju toga donijeti procjenu. Priskaču u pomoć specijalisti iz pojedinih područja i nakon konzultacija na našem konziliju imam optimalan plan za pacijenta. Npr., ako je upitno ima li pacijent dovoljno kosti za ugradnju implantata, nakon uvida u ortopan i 3D CBCT snimku, zatražit ću dodatno mišljenje dr. Marka Miličića, oralnog kirurga. U dogovoru s njim  izrađujem terapiju. Isto tako, kada on treba mišljenje oko protetskog rada kod pojedinog pacijenta, poziva mene da pregledam pacijenta. Kako se ono kaže, više ljudi više zna. Naš tim sve svoje znanje ulaže za dobrobit i zadovoljstvo pacijenata.

Bojan Zibar
 

Koja je vaša osnovna misao vodilja kroz godine iskustva u radu s ljudima i njihovim potrebama?

Volim reći da mi je misao vodilja ponovo učiniti  tužne ljude sretnim ljudima, nenasmijane ljude nasmijanima.

Motivira me želja da ljudima omogućim kvalitetniji život. Kada vidite da pacijent ponovo može jesti neopterećeno neku omiljenu krutu hranu, koju je morao izbjegavati godinama, zbog svoje situacije sa zubima, kada vidite da se asocijalan pacijent preporodio i da je vrlo aktivan član društva, znam da je moja misija ispunjena.


Pristup pacijentu, jedna je od najbitnijih stavki, tu smo se uvjerili da visoko kotirate. Koliko je bitan i kako balansirate privatno i poslovno?

Pristup pacijentu je najvažniji. Možete imati najbolje stručnjake, najbolju tehnologiju, ali ako nemate kvalitetan, profesionalan i ljudski pristup pacijentu, nećete imati priliku liječiti ljude i stvarati nove osmijehe. Pacijenti će otići u potragu za doktorom koji ga razumije, koji gaji empatiju. Ljudima je važno da osjete da vi kao stručnjak razumijete njegove želje i potrebe. Trebamo učiniti sve kako bismo se približili idealu kojeg je pacijent zamislio, ali tu postoji i zamka. Morate paziti da ostanete profesionalni i ne obećavati nemoguće. Pacijentima treba objasniti kada su im želje nerealne ili nešto u njihovom slučaju nije izvedivo zbog određenih objektivnih razloga kao što su npr. neki zdravstveni problemi. Kada im pristupate na taj način, pacijent stječe povjerenje u liječnika i stvara se izvanredna suradnja. To je pristup koji gajimo u TIM DENTU. Pitali ste me kako usklađujem privatno i poslovno. Imam kvalitetan tim kolega s kojima se nadopunjavam, a suprug i ja radimo u tom istom timu pa se oko privatnih obaveza i po tom pitanju nadopunjavamo. Sve se može, kad se hoće.


Susrećete se i s mališanima, kako oni reagiraju na stomatološku stolicu?

Tu moram reći da mališani jako različito reagiraju i odmah se vidi koji roditelji rade kod kuće s djetetom i pripremaju ga za prvi susret sa stomatologom. Ona djeca koja nam dolaze od svojih prvih koraka, nemaju otpor prema pregledu ili popravku zubi. Djeca koja nisu pripremljena na susret sa stomatologom znaju nam zadavati poteškoće u radu. Ako nije potrebno, kod prvog susreta ih ne silimo na popravak zuba nego pokušavamo steći njihovu simpatiju i povjerenje. Kada razvijemo dobar odnos, u jednom od sljedećih susreta, kada procijenimo da je došlo vrijeme i da je mali pacijent "zreo" za terapiju, pristupamo liječenju zuba. Zabrinula me činjenica da kao nacija imamo najviše karijesa u Europi i da svako dijete od 12 godina u Hrvatskoj ima 4 pokvarena ili plombirana zuba. To se moglo spriječiti na vrijeme da se kod kuće više radilo s djecom. U nekim zemljama s najmanje karijesa kod djece, kao što su Švicarska i Švedska, rigorozne su mjere za roditelje čija djeca imaju karijes. Njima socijalna služba kuca na vrata. Oni su odavno shvatili gdje leži problem. Mi Hrvati ne slušamo mudru narodnu izreku da je bolje spriječiti nego liječiti.

Oralno zdravlje malih Hrvata je zabrinjavajuće. Kreće sve od kuće, kućni odgoj, ali i priprema za odlazak stomatologu i održavanje oralne higijene. Kada nikne prvi zubić, kada nema potrebe za liječničkom intervencijom, tada se treba doći na prvi pregled da mali pacijent upozna svijet bijelih kuta i prepozna stomatologa kao svog prijatelja koji vodi brigu o njegovim zubićima. Bake, djedovi i roditelji još uvijek znaju plašiti djecu kada su neposlušna i prijetiti im da će ih voditi zubaru. To stvara bezrazložan strah i uvlači se duboko u psihu djece. Zato, dragi roditelji, okrenite priču i predstavljajte stomatologe djeci kao dobre doktore za zubiće i vodite brigu o njihovoj oralnoj higijeni! Vodite ih dvaput godišnje na kontrolne preglede.

Bojan Zibar
 

Brinu li Hrvati o oralnoj higijeni i imate li neki savjet za one koji nisu baš skloni odlasku kod stomatologa?

Da ste mi nedavno postavili to pitanje, možda bi moj odgovor bio nešto drugačiji. No, najnovije istraživanje o higijeni i oralnoj higijeni Hrvata doslovno me je šokiralo. Dakle, stvari stoje ovako. Imamo najviše karijesa u Europi. Nažalost, brojke ne lažu. Godišnje u prosjeku potrošimo dvije i pol' tube paste za zube. Jedan od deset Hrvata uopće ne pere zube. Svaki četvrti muškarac u Hrvatskoj pere zube samo onda kada treba ići stomatologu. Odgovor brinu li Hrvati dovoljno o svojim zubima nameće se sam po sebi. Savjet je da se mora redovito održavati oralna higijena, najmanje dvaput dnevno po dvije minute. Idealno bi bilo poslije svakog obroka. Koristite mekane četkice za zube, tekućinu za ispiranje usta, interdentalne četkice i tuševe za usta. Na čišćenje zubnog kamenca trebalo bi obavezno dolaziti dvaput godišnje jer se kamenac ne može očistiti kod kuće mehaničkim četkanjem zubnom četkicom. Kontrolni pregledi se također preporučuju dvaput godišnje. Krenite s djecom od malih nogu s pravilnim "dentalnim odgojem" jer navike se usađuju u najranijem djetinjstvu.