Kako postići savršen indeks tjelesne mase bez pretjeranog odricanja

    AUTOR:
    • Promo

  • OBJAVLJENO:
  • 05.06.2018. u 10:54

Healthy food clean eating selection: fish, fruit, vegetable, seeds, superfood, cereals, leaf vegetable on gray concrete background copy space
Getty Images/iStockphoto

 

Zdrava i uravnotežena prehrana ključni su za dobar i kvalitetan život i kontrolu težine, ali nerijetko se zapitamo - što je zapravo idealna uravnoteženost?

Ukratko, to bi značilo konzumiranje raznolike hrane koja sadrži mnogo hranjivih tvari, a kako bi se održala idealna težina, bitno je dnevno  unositi u organizam onaj broj kalorija koliko ih možete potrošiti.

Ovdje u akciju dolazi upravo raznolika prehrana, ali je u čitavoj priči iznimno bitan faktor tjelovježbe kako bi se kalorije sagorjele.

Jedna od niti vodilja da znate koja vam je optimalna težina jest indeks tjelesne mase (Body Mass Indeks – BMI). Iako možda na prvu djeluje kao nešto komplicirano, BMI se iznimno lako računa tako da tjelesnu težinu podijelite s kvadratom visine tijela u metrima.

Formula računanja indeksa tjelesne mase:  Težina : (visina)² = BMI

Većina liječnika i stručnjaka vjeruje kako je indeks tjelesne mase korisniji od same mjere težine, a ako je vaš indeks veći od 24, to se već smatra prekomjernom težinom, dok se indeks veći od 30 smatra pretilošću. Uz adekvatnu brigu o zdravom načinu života i povoljnim BMI indeksom ujedno možete ostvariti velike pogodnosti na cijene osiguranja.

 

Naravno, za sve postoji rješenje, tako da tu ponovno dolazimo na uravnoteženu prehranu, ali to ne znači da se morate odreći nekog malog grijeha poput nečeg slatkog ili slanoga.

Za početak, krenite s pet uravnoteženih obroka koji će pokrenuti vaš metabolizam, a ujedno vam donijeti energiju i bolju koncentraciju, a svaki obrok neka sadrži temeljne hranjive tvari kao što su ugljikohidrati, bjelančevine, masti, vitamini, minerali i vlakna.

Dobri izvori proteina su jaja, pileća prsa, puretina, odrezak te riba poput lista, bakalara i divljeg lososa. Tuna iz konzerve idealna je za dane kada ste u gužvi na poslu i dolazite u napast otići na brzinski ručak koji uključuje junk food, a možete je kombinirati uz svježi sir i malo začina poput kopra.

Ugljikohidrati koji će vam pomoći u dostizanju savršene tjelesne težine su zobena kaša za doručak, banane i borovnice (slobodno ih ubacite u kašu), ali i povrće je puno ugljikohidrata.

Slatki krumpir, bijela i smeđa riža te namazi od žitarica ne samo da su zdravi, nego i ukusni, a ako ste mislili da je kruh strogo zabranjen, varate se.  Kruh od cjelovitih žitarica možete slobodno konzumirati bez grižnje savjesti jer je pun ugljikohidrata, a odličan je i za probavu.

Kada su masti u pitanju, naravno da je najbolja opcija maslinovo ulje, baš kao i riblje ulje, a ako vam je okus ribljega malo pretjeran, možete ga konzumirati u obliku tableta (kapsula). Za trenutke kada imate potrebu za grickalicama, uzmite šaku badema, a ''varati'' možete s prirodnim maslacem od kikirikija koji će vas zasititi. Njega možete konzumirati mazanjem na kruh, ali i u kombinaciji sa zobenom kašom te smoothiejima od voća. Samo jedna žličica kikiriki maslaca u smoothie od borovnica, banane i mlijeka dat će odličan okus.