LevelUp prvi je gaming event u Zadru

 

Od 28. do 30. lipnja 2019. godine u prostorijama Kneževe palače po prvi puta održat će se LevelUP turnir (Lvl-UP).

LevelUp prvi je gaming event u Zadru u organizaciji tvrtke Mikronis i njenih partnera namijenjen svim zaljubljenicima u gaming kulturnu scenu. U tri dana programa održat će se turnir upotpunjen bogatim programom. Samom događaju prisustvovat će hrvatski gaming Youtuberi „Archer 7“ koji će ispratiti turnir u Fortniteu i podjeliti glavne nagrade osvajačima turnira kao i „Malajski Tapir“ koji će isto tako popratiti turnir u FIFA 2019 te podijeliti glavne nagrade pobjednicima natjecanja.

Sve posjetitelje, svih dobnih kategorija očekuju zanimljiva i edukativna predavanja vezana uz igre i brojne druge tehnološke teme. Predavanja će voditi profesori i developeri svakodnevno uključeni u svijet gaminga.

Događaj također ima i humanitarnu notu. Sav prihod prikupljen od ulaznica namijenjen je uređenju odjela pedijatrije Opće bolnice Zadar. Cijena dnevne ulaznice je 15 kuna.

Natjecanja svakog dana počinju u 10:00 sati, a kako je broj natjecatelja ograničen svoju je web prijavnicu potrebno ispuniti što prije.

Na službenoj stranici lvl-up.hr eventa možete odabrati kategoriju u kojoj ćete sudjelovati poput Fortnite by Lenovo, Fortnite by HP i FIFA 2019 na PlayStation platformi.

Prijavnicu možete ispuniti OVDJE.

Zašto gaming event u Zadru? Kako ste se uopće odlučili na organizaciju takvog jednog eventa?

Kako je gaming industrija i sama scena u porastu opcenito u svijetu, slicna situacija je i na domacem trzistu vec dugi niz godina.

Upravo Zadar se pokazao idealnim gradom domacinom za organizaciju eventa ove vrste sto zbog predljetnog termina u kojem se nalazimo i svojih znamenitosti, a uz to gaming natjecanje ovakvog obima po prvi puta odrzati ce se u gradu koji svojevrsno nosi i titulu Top destinacije na Europskom tlu.

Kako to da ste odabrali povijesnu palaču i Muzej stakla za prostore u kojima će se održati natjecanja? Možete li nam reći nešto više o tom spoju modernog i antičkog?

Knezevu palacu odabrali smo zato sto je to jedan od najljepsih prostora u Zadru. Podnosi odrzavanje raznih evenata, od koncerata, predavanja, domjenaka pa sve do ovakvih evenata kao sto je Level Up. Mislim da ce se natjecatelji i svi zainteresirani osjecati dobro I ugodno u ovom prostoru, a kao sto ste i sami rekli spoj modernog i antickog mogao bi dati posebnu notu ovom dogadanju.

Pripremili ste niz zanimljivih predavanja. Kome su ona namijenjena i koje biste posebno izdvojili? Također, imate li već satnicu/raspored održavanja predavanja?

Predavanja su zamisljena na nacin da se kroz edukaciju i druzenje sa strucnjacima gaming industrije priblize prednosti i nedostaci siroj populaciji koja ce tom prilikom imati mogucnost dobiti odgovor na sve i jedno pitanje na navedenu tematiku. Sva predavanja su zanimljiva na svoj način. Teme su različite, ali predavači su izuzetno zanimljivi sa modernim temama. Neosporno je da je tehnologija budućnost, znamo da su programeri danas poprilično traženo zanimanje I zato će nam ekipa iz Gamepiresa pokazati kako se stvaraju igrice. Mislim da su oni trenutno najpoznatiji primjer u Hrvatskoj kako postati uspješan u stvaranju I kreiranju igrica. Sa druge strane imamo priznate doktore I profesore koji će nas naučiti kakvi su zapravo gameri u Hrvatskoj ali I kako da se naučimo kontrolirati tehnologiju da ona ne bi počela kontrolirati nas. Tu bi izdvojila predavanje dr.Burcara koji će nam pokazati kako da ne dozvolimo da postanemo ovisnici o tehnologiji i kako da ju pametno koristimo. U svakom slučaju izuzetno zanimljive I korisne teme. Predavanja se naplaćuju simboličnih 15 kuna po danu a sav prihod od predavanja biti će usmjeren za uređenje odjela pedijatrije opće bolnice Zadar. Tako da ćemo se igrati, zabavljati, učiti I pomagati drugima.

Raspored predavanja

Petak 28. lipnja 2019. godine

1. DJECA S LICIMA KOJA BLIJEŠTE – Proučavanje fenomena ovisnosti djece o tehnologiji i njihovih posljedica za tjelesno i mentalno zdravlje. Predavač: dr. Ivan Burcar, kirurg i subspecijalist kardijalne kirurgije. Vrijeme održavanja: 09:00h

2. TKO SU GAMERI I GAMERICE U HRVATSKOJ? - sociološko istraživanje gamerske populacije iz 2015 godine. Red, rod i gaming – žanrovske preferencije, stilovi igranja i stavovi o rodnoj ravnopravnosti u gamerskoj zajednici. Predavač: Doc. Dr.sc. Krešimir Krolo (Sveučilište u Zadru). Vrijeme održavanja: 11:30h

3. VIDEO – IGRE NA SVEUČILIŠTU – kulturne studije i video igre Fallout i filozofija, na primjeru franšize Fallout vidjeti ćemo koje su zastupljene teme iz područja društveno-humanističkih znanosti. Predavač: prof. Josip Ćirić (Sveučilište u Zadru). Vrijeme održavanja: 13:00h

Subota 29. lipnja 2019. godine

1. GAMEPIRES - Community managment i ostalih sto tisuća stvari. Predavač: Josip Barišić (Community manager). Vrijeme održavanja: 09:00h

2. 2D ART U MODERNIM VIDEO IGRAMA. Predavač: Ivona Đenović (2D Artist ). Vrijeme održavanja: 10:00h

3. DIZAJN ZVUKA I AUDIO SASTAVA U MODERNIM KOMPETITIVNIM PUCAČINAMA. Predavač: Ratko Filipović Gojo (Audio Lead). Vrijeme održavanja: 11.00h

4. UNREAL ENGINE 4 - Modeliranje i texturiranje aseta za Level Design. Predavač: Mirko Sinjeri (3D Artist). Vrijeme održavanja: 16:00h

5. IMPLEMENTACIJA ORUŽJA I TERMINALNE BALISTIKE. Predavač: Ivan Stipanović (Senior programer). Vrijeme održavanja: 17:00h

Možete li nam reći nešto više o nagradama za pobjednike turnira?

Fond dobitaka je itekako nezanemariv i sam po sebi atraktivan, jer ce dionici natjecanja Fortnite by Lenovo i Fortnite by HP izravno konkurirati za nagradu vrhunska gaming racunala Lenovo Legion I HP Omen. Kako je natjecanje Fortniteu timovima a u timu se nalaze dva igrača, prvi tim u Fortnite by Lenovo osvaja Lenovo legion gamerska računala (kako se tim sastoji od dva igrača svaki od njih osvaja po jedno Lenovo , prvi Legion računalo), prvi tim u Fortnite by HP osvaja HP Omen gamersko računalo (znači oba igrača u timu osvajaju po jedno HP Omen gamersko računalo)

Pobjednici natjecanja u FIFA 2019 bit će u prilici osvojiti PlayStation platformu. Sjajno zar ne? :)

Tko sve može sudjelovati? Postoji li kakva dobna granica?

Sudjelovati mogu zapravo svi i konkurirati za glavne nagrade, jer smo svjedoci kako je danasnja tehnologija okrenuta i napravljena za sve i bez ogranicenja, od onih najmladjih pa sve do zrelijih ljudi. Svi oni koji su puni dobre volje I želje za zabavom su dobrodošli.

Natjecanje je zamisljeno u obliku knockouta i po jednakim pravilima za sve te neka pobjedi najbolji.

DJECA S LICIMA KOJA BLIJEŠTE

Dr. Ivan Burcar, kirurg i subspecijalist kardijalne kirurgije sa Klinike za kardijalnu kirurgiju KBC Zagreb održat će predavanje na temu „Lica kolja bliješte“. Iako njegova struka nije vezana za istraživanje o radu mozga kod djece, dr. Burcar se za proučavanje fenomena ovisnosti djece o tehnologiji i njihovih posljedica za tjelesno i mentalno zdravlje odlučio zato što je i sam otac troje djece.

Tema prezentacije je je „Djeca s licima koja bliješte“ prema knjizi „Glow kids“ autora Nicholasa Kardarasa. Pitanje današnje svakodnevice jest imamo li od tehnologije više štete ili koristi. Prema istraživanjima korištenje tehnologije je sve više povezano s psihijatrijskim poremećajima. ADHD je od 1980. do 2007. porastao za 800%. To bi značilo da svako deseto dijete ima ADHD. Noviji podaci istraživanja nisu poznati, ali se pretpostavlja da je broj djece s ADHD-om od 2007. još porastao. Osim ADHD-a zbog tehnologije se javljaju i drugi poremećaji – ovisnosti, anksioznost, depresija, pojačana agresija, psihoza.

Dr. Burcar je naglasio da je ovisnost teško definirati. U literaturi se definira kao „uzimanje određenih supstanci ili sudjelovanje u određenim aktivnostima usprkos činjenici da šteti zdravlju, kvaliteti života i okolini“. Iako ju je teško prepoznati, govori se da se može prepoznati kada se „vidi“. Neki ljudi su podložniji ovisnostima od drugih, a djeca ovisnika su u 8 puta većem riziku od ovisnosti nego ostala djeca.

Postoje različite vrste ovisnosti o tehnologiji. Dr. Burcar ih je objasnio nekoliko: gaming, hypertexting, društvene mreže, hypernetworking.

Gaming – igranje računalnih igrica ima i pozitivnih i negativnih strana. Dok igranjem igrica djeca s jedne strane razvijaju vještinu brze analize situacije, poboljšanu koordinaciju očiju i ruku te poboljšanu refleksiju, s druge strane zapostavljaju centre za komunikaciju i uspostavljanje veza s rodbinom i prijateljima. Problem prekomjernog igranja igrica jest „psihoza inducirana video igrama“ koja uzrokuje nejasnu granicu između stvarnosti i fantazije, ometa san i dr.

Hypertexting je prekomjerno slanje poruka (120 poruka dnevno) koje koristi više od 20% teenagera. Prekomjerno slanje poruka povezalo se s lošim uspjehom u školi, poremećajima ponašanja i psihološkim poremećajima, povećao se rizik izloženosti rizičnom ponašanju. Istraživanja govore da je zbog prekomjernog slanja poruka 2 puta više teenagera probalo alkohol, 41% ih je probalo ilegalne supstance, 3.5 puta više ih je imalo seksualne odnose, a 90% više ih je imalo 4 i više partnera.

Hypernetworking je prekomjerno provođenje vremena na Internetu općenito. To radi 11.5% učenika. Više od 3 sata dnevno provedenih na Internetu tijekom školskog tjedna može dovesti do veće učestalosti depresije, veće učestalosti zlouporabe droga, slabog spavanja, stresa, loših rezultata u školi pa čak i suicida.

Ima li dijete problem s ovisnošću o tehnologiji može se provjeriti odgovaranjem na sljedeća pitanja:

  • Ostaje li budno sve duže i duže boraveći na računalu?
  • Postaje li anksiozno ili agresivno kada ostane bez?
  • Odražava li se tehnologija na uspjeh u školi?
  • Ima li poteškoća s izbacivanjem digitalnih slika iz glave?
  • Mašta li o virtualnim slikama?
  • Krije li uređaje ili se sakriva koristeći ih?
  • Ima li poteškoće s kontrolom emocija?
  • Čini li se apatično ili se lako dosađuje?
  • Čini li se da je preumorno, a u isto vrijeme uzbuđeno?
  • Žale li se učitelji da spava u školi?

Ovisnost o tehnologiji može se riješiti. Detoksikacija digitalnog, tj. odvikavanje od tehnologije odvija se postepeno. Najprije se s 5 sati dnevno korištenje tehnologije smanji na 1 sat dnevno u 1. tjednu s tim da se svaki dan smanjuje 1 sat. Minimum 4 tjedna dijete bi trebalo biti u potpunoj apstinenciji od ekrana uz nadomjestak zdravih aktivnosti. Ipak, treba pokušati održati zdrav odnos s tehnologijom koja nema samo negativne strane i znati procijeniti što je digitalno voće (prekomjerno korištenje tehnologije i nekorisnih informacija bez razloga), a što digitalno povrće (istraživanje korisnih sadržaja).

Dr. Burcar je istaknuo kako djeci treba ograničiti vrijeme provedeno pred ekranima i da s njima treba zadržati socijalnu interakciju, odlazak u prirodu, pustiti ih da se igraju i istražuju i da među sobom razviju zdravu komunikaciju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 22:47