Na PMI Forum u Zagreb stiže Peter Taylor, vodeći stručnjak u području projektnog menadžmenta

    AUTOR:
    • Promo

  • OBJAVLJENO:
  • 12.09.2018. u 17:18

Pet stvari koje možemo naučiti od Petera Taylora

Kao projektni menadžer u uspješnim kompanijama, Britanac Peter Taylor svojim je brojnim kolegama pomogao da od “slučajnih” voditelja projekata postanu lideri projektnog menadžmenta. Zahvaljujući znanju koje je pritom stekao, u međuvremenu je postao i autor najprodavanijih stručnih naslova u području projektnog menadžmenta te inspirativni govornik koji je održao stotine predavanja na stručnim seminarima i konferencijama. Peter Taylor stiže u Zagreb na PMI Forum 2018., koji će od 12. do 14. studenoga okupiti vodeće stručnjake i sve željne novih znanja i trendova u tom području. Najveću regionalnu konferenciju, pod nazivom “Skok naprijed, agilno i kreativno”, organizira udruga PMI Croatia, hrvatski ogranak najveće svjetske strukovne organizacije iz područja projektnog menadžmenta, Project Management Institutea koji ima 470.000 članova iz cijelog svijeta. Sve informacije o predavanjima, radionicama i akreditacijama mogu se pronaći ovdje.

 

Uoči konferencije donosimo pet pouka o projektnom menadžmentu koje nam otkriva Peter Taylor.

 

1) Zašto je ponekad dobro biti lijen?

Taylor je autor knjige “The Lazy Project Manager”, jedne od najprodavanijih o temama projektnog menadžmenta. Evo što stoji iza njegova koncepta “lijenosti”.

“Ne mislim doslovno da bismo trebali sjediti uokolo, piti kavu, čitati novine i neobavezno čavrljati s kolegama dok sati prolaze, a zadaci se ne izvršavaju. To bi, očito, bilo glupo, a sasvim je sigurno da bi vam i završilo karijeru. Lijeno ne znači glupo”, kaže Taylor.

Umjesto toga, pod terminom lijenost misli na efektivno korištenje energije. “Ono na što sam time ciljao jest da je potrebno primijeniti fokusirani pristup projektnom menadžmentu. Ulagati energiju kada je i gdje je važna i potrebna umjesto da se juri uokolo i uključuje u nevažne aktivnosti koje drugi mogu odraditi bolje nego vi”, kaže te dodaje da je jednostavno potrebno raditi pametnije, ne više.

 

2) Ne možete uspješno voditi projekt bez komunikacije

Od objavljivanja prve knjige, Peter Taylor održao je oko 350 predavanja na različitim konferencijama s više od 40.000 sudionika u 25 zemalja. Svoja iskustva i ideje o projektnom menadžmentu predstavlja putem bloga i podcasta. Nakon knjige “The Lazy Project Manager” objavio je još 11 naslova. Na svojim je putovanjima, kaže, razgovarao s mnogim kolegama iz branše iz različitih zemalja.

Najgora je pogrešna predodžba o njegovu poslu s kojom se susreo uvjerenje je da je moguće voditi project a da se ne komunicira i intenzivno bavi njegovim sudionicima, odnosno ljudima. “To se ne može, stvarno se ne može. Iako zagovaram upotrebu novih društvenih alata koji olakšavaju komunikaciju, na kraju dana u projektima su najvažniji ljudi i poslu treba pristupati tako da ih se ne gleda samo kao resurs”, poručuje Taylor.

 

3) Tri najvažnije osobine svakog projektnog menadžera

Kao jedan od vodećih stručnjaka u branši Taylor otkriva koje su to tri najvažnije osobine koje svaki dobar projektni menadžer mora imati. Odgovori nisu neočekivani. Svaki dobar projektni menadžer mora biti otvorenog uma, mora imati strast prema poslu i biti dobar komunikator.

“Strast prema projektima i donošenju promjene i vrijednosti kompaniji za koju radi. Mora biti otvoren novim idejama i biti spreman kontinuirano učiti. Osim toga, mora biti izvrstan komunikator”, ističe Taylor.

 

4) Kako se nositi sa svakodnevnim promjenama u poslovnom okruženju?

Posljednja je Taylorova knjiga “How to get fired at the C-level: Why missmanaging change is the biggest risk of all”. Taylor tvrdi da je najčešći razlog za otkaze na najvišim upravljačkim razinama loša reakcija na promjene. “Mnogi direktori, čini se, rade premalo na implementaciji strategije i ne pridaju dovoljno pozornosti ključnim organizacijskim promjenama. Umjesto toga delegiraju dužnosti i radije se bave svojim normalnim dnevnim obvezama. Ovo je posebno bitno naglasiti zbog činjenice da su brojne organizacije danas suočene s naglim promjenama i disruptivnim vremenima u kojima je iznimno važno da se svaka strateška odluka donosi i na temelju činjenica i na temelju nade”, pojašnjava Peter Taylor.

 

5) Kako se s godinama mijenjao pristup upravljanju portfeljem projekata?

Taylor se prisjeća kako je njegova generacija morala učiti u hodu i susretala se s nerazumijevanjem drugih, koji nisu znali čime se projektni menadžeri točno bave.

“No, osim toga, od trendova koji su se u tom razdoblju dogodili, mislim da je važan bio pomak od centraliziranog i kontroliranog upravljanja prema decentraliziranim i kolaborativnim metodama, posebno potpomognuto razvojem brojnih društvenih alata na radnome mjestu, koji su imali golem učinak”, kaže Taylor.