Dva hrvatska ureda pretvorila su Astanu u moderni globalni grad, Nursultan. Glavni grad Kazahstana, star tek 20 godina, obilježen je upečatljivom i futurističkom arhitekturom. Tradicionalno nomadska zemlja zbog svog rudnog bogatstva i naftnih rezervi bilježi značajan gospodarski rast. Stoga je prepoznata potreba za redefiniranjem glavnoga grada tako da dostojno predstavlja Kazahstan, kao predstavnika kazačke kulture i kazačke regionalne snage. Na kreaciji novog identiteta bivše Astane radile su naše brending agencija Bruketa&Žinić&Grey i savjetnička agencija u turizmu Horwath HTL.
Problem
Uskladiti imidž grada s ulogom koju igra kao glavni grad rastućeg gospodarstva unutar države i međunarodno. Posebice pojačati prepoznatljivost grada na međunarodnom tržištu.
Cilj
Stvoriti od Nursultana poslovno, financijsko i kulturno središte euroazijske, odnosno srednjoazijske regije te ga pozicionirati kao jednog od najinovativnijih gradova u bliskoj budućnosti.
Metoda
Kreirati identitet s ključnim porukama Nursultana kao najmlađeg glavnoga grada na svijetu te predstaviti Nursultan kao inovativno središte koje reflektira dugu i specifičnu povijest Kazahstana. Strategiju temeljiti na opsežnim analizama povijesti Kazahstana i testom percepcije građana.
Rezultat
Glavni grad Kazahstana svoje novo poglavlje započinje sasvim obnovljenim identitetom. Astana, osim što je postala Nursultan, ona je danas glavni grad globalnih nomada. Kazahstan je država duge tradicije nomadstva s izrazitim gostoprimstvom, slobodom i tolerancijom. Međutim, nomadski je način života već gotovo sasvim odbačen u istočnoj Azija dok se na zapadu formira u rastući trend. Ovom strategijom Nursultan privlači globalne nomade - freelancere, poduzetnike, znanstvenike - svojom kulturom kojoj pripadaju i koja će ih uvijek prihvatiti.
"Nursultan je po mnogočemu grad budućnosti. Suvremena arhitektura i urbanizam, veliki prostorni i ljudski potencijal, čine ga privlačnim za ljude koji žele živjeti na atraktivnim lokacijama, neovisno o tome gdje se nalaze na Zemlji. Globalni nomadi, najaktivniji dio ljudske vrste, imat će Nursultan na popisu poželjnih destinacija", rekao je Davor Bruketa, kreativni direktor agencije Bruketa&Žinić&Grey.
Broj globalnih nomada raste rame uz rame s razvojem tehnologije. No kako ih tehnologija stvara, tako ih i privlači. Stoga, Nursultan planira investirati upravo u izgradnju infrastrukture za potrebe globalnih nomada - pružiti iskustva, rad i život za svakoga tko se smatra stanovnikom svijeta.
"Kazahstan je za sljedećih nekoliko desetljeća postavio ambiciozne, strateške ciljeve za razvoj zemlje i Nursultana kao najmlađeg glavnoga grada na svijetu", kaže Siniša Topalović iz Horwath HTL-a čiji je ured već sedam godina prisutan na tom tržištu.