Očuvajte zdravlje obitelji i uživajte u ljetu!

    AUTOR:
    • Promo

  • OBJAVLJENO:
  • 03.06.2016. u 11:36

U proljeće i ljeto češće odlazimo na izlete, jedemo na otvorenom te putujemo i krećemo se u prirodi. Istodobno svi želimo biti puni energije i zdravi. Planove nam mogu pokvariti vrućina, promijenjena prehrana ili samo vožnja do mora.


Probavne tegobe

Za ljeto je karakteristično povećano razmnožavanje bakterija u hrani i vodi. Zato se bezbrižan piknik u prirodi ili putovanje mogu pretvoriti u neugodne probavne smetnje. Kod takvih tegoba izuzetno je važno piti dovoljne količine tekućine, preporučuju se rehidracijske otopine, npr. Novalac Hydranova, i odmah nakon pojave probavnih smetnji uzimanje probiotičkih proizvoda kao što su dodaci prehrani WAYA LGG. Putovanja često prati promjena prehrane; zaražene namirnice nerijetko uzrokuju proljev i mučninu. Preporučuje se već nekoliko dana prije putovanja preventivno uzimati probiotičku kulturu i pripremiti crijevnu floru na moguće infekcije štetnim bakterijama. Na putovanju treba izbjegavati sirove namirnice i pijenje vode iz vodovoda jer znače veću mogućnost infekcije. Usprkos tome u prva dva tjedna putovanja može nas zadesiti proljev i teško ga je ublažiti. Važno je osigurati tijelu dovoljno tekućine i elektrolita koje je naš organizam izgubio.

U opsežnom ispitivanju u kojem je proučavan utjecaj probiotičke kulture na tijek akutnog proljeva utvrđeno je da probiotička kultura znatno skraćuje trajanje proljeva i smanjuje broj pražnjenja crijeva.

Što su probiotici?

Probiotici su živi mikroorganizmi koji povoljno djeluju na zdravlje domaćina ako se uzmu u dovoljnoj količini. Nalaze se u fermentiranim prehrambenim proizvodima kao što su kefir i jogurt, a mogu se kupiti i u obliku dodataka prehrani. Najpoznatija je i najčešća uporaba probiotika, odnosno probiotičkih kultura kod probavnih smetnji poput proljeva ili razdražljivih crijeva. Proučeno je puno probiotičkih sojeva, ali se u liječenju probavnih smetnji najčešće ističu bakterije roda Lactobacillus, osobito soj Lactobacillus rhamnosus GG i roda Bifidobacterium te gljivica Saccharomyces boulardii. Svaki soj ima karakteristično djelovanje, stoga se učinci pojedinih probiotičkih sojeva ne mogu uopćavati za sve probiotike.

U sprječavanju proljeva koji je posljedica uzimanja antibiotika u kliničkim ispitivanjima najviše se iskazao soj Lactobacillus rhamnosus GGU brojnim je ispitivanjima naime dokazano da istodobna primjena probiotičke kulture sa sojem L. rhamnosus GG uz liječenje antibiotikom smanjuje rizik od proljeva za više od 40 %. Upotrebom probiotičke kulture i sami možemo doprinijeti bržem oporavku nakon bakterijske infekcije, a prije svega možemo izbjeći ostale nuspojave antibiotika koji negativno djeluju na našu crijevnu floru i zdravlje.

Preporučuje se da probiotičku kulturu uzimamo od početka primjene antibiotika kako bismo što više uravnotežili crijevnu mikrofloru.

 

Dehidracija zbog sportskih aktivnosti na otvorenom

U ljetnim mjesecima puno se krećemo na otvorenom, djeca odlaze u dječje kampove gdje su uključeni u mnoge sportske aktivnosti, a i mnogi treninzi odvijaju se u prirodi. To je naravno i više nego dobro za naše zdravlje i dobro opće stanje tijela, ali moramo obratiti pozornost na velike gubitke tekućine. Naše tijelo štiti se od topline hlađenjem – znojenjem. Tako gubimo tekućinu i moramo je nužno nadoknaditi jer ćemo inače dehidrirati. Simptomi dehidracije mogu se očitovati kao ošamućenost, vrtoglavica, velika žeđ, a primjećujemo ih tek kad je dehidracija već napredovala. Stručnjaci ne preporučuju aktivnosti na otvorenom u vrijeme najveće vrućine (od 11.00 do 16.00 sati), a moramo se pobrinuti za odgovarajuću zaštitu kremom s visokim zaštitnim faktorom, upotrebom kape i duge, lagane odjeće.

Dehidraciji su osobito podložni dojenčad, djeca i stariji, stoga kod njih savjetujemo uzimanje rehidracijske otopine Novalac Hydranova. U ljetnim mjesecima, kad su vanjske temperature vrlo visoke, tijelu je potrebno više tekućine.