‘Uber koristim od prvog dana kad je došao u Hrvatsku. Na žalost, ZET-ova potpora prijevoza osoba s invaliditetom je ograničena jer voze samo osobe u kolicima. Nema podrške za osobe s drugim poteškoćama koji su također stopostotni invalidi i ne mogu u bus i tramvaj. Uber je došao s prihvatljivim cijenama što mi je financijski puno pomoglo. I ima aplikaciju na kojoj korisnici mogu vidjeti gdje se vozač nalazi ili ga kontaktirati. Meni je jako teško dugo stajati, a uz ovu aplikaciju znam koliko točno mogu ostati sjediti u kući dok vozač ne dođe, kaže Vesna Mačković, umjetnica i osnivačica ARKTIK-a, Instituta za budućnost.
Njena organizacija fokusirat će se na društvo, globalno i lokalno bitne teme te će u svoj rad integrirati ljude iz različitih krugova kojih se te teme tiču. Zahvaljujući svojoj ljubavi prema umjetnosti, Vesna je nastupala diljem svijeta i uvijek se oslanjala na Uber za kretanje po gradovima poput Rio de Janeira, Moskve, New Yorka, Sao Paula... S obzirom da je Uberova aplikacija ista diljem svijeta, bez obzira gdje se nalazi, ne mora brinuti o nepoznavanju jezika ili plaćanju u stranim valutama.
- U kojoj god sam zemlji bila, vozači su uvijek bili ljubazni i nenametljivi. Spremni su pridržati mi torbu i pomoći da izađem iz auta. Kamo god da idem, uvijek koristim Uber, objašnjava Vesna.
Zadovoljni korisnici poput Vesne puno znače vozačima koji su u partnerstvu s Uberom pronašli stalni ili dodatni izvor prihoda. Mnogi od njih osnovali su vlastitu firmu ili obrt i uspješno se otisnuli u poduzetničke vode. Jedan od njih je i Mario Jerčić iz Splita koji je postojeći obrt proširio na djelatnost prijevoza putnika, a na aplikaciju je prijavio svoj obiteljski auto.
- U Uberovom uredu su mi objasnili što sve trebam napraviti kako bih postao Uber vozač. To uistinu nije bio problem. Meni se, osobno, situacija savršeno posložila i isplativije mi je voziti preko vlastitog obrta nego za nekog drugog, njemu plaćati postotak, pa uz to još i najam automobila. S druge strane, kao vlasnik obrta morate si sami plaćati doprinose. Mislim da svatko za sebe mora vidjeti koliko mu je koja opcija isplativa kad se zbroje i oduzmu pozitivne i negativne strane, objašnjava Mario.
Mario je kao diplomirani ekonomist promijenio više poslova tijekom godina, no za vožnju preko Uber aplikacije kaže da je 'onaj pravi' jer savršeno odgovara njegovom karakteru. Osim što mu niti jedan dan nije isti, sviđa mu se sloboda koju ima jer je sam svoj šef i uvijek zna točno koliko je zaradio.
- Ovakav način rada i transparentnost poslovanja su me oduševili. Točno znam koliko sam odvozio i zaradio te koliko će mi ostati. Ako odradim više, više ću i zaraditi i to je to. Priča je s Uberom vrlo jednostavna, kaže Mario.
Zbog novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu morao je kupiti novi automobil, no ne žali ni kune upravo zbog korisnika poput Vesne koji za kretanje gradom uvijek biraju Uber. upravo zbog korisnika poput Vesne.
- Novi automobil za naše korisnike znači bolju uslugu, a među vozačima se stvara pozitivna selekcija. S novi Zakonom i sigurnosnim opcijama na aplikaciji, sigurnost putnika i vozača podignuta je na novi nivo. Splićani su, koliko vidim, oduševljeni Uberom. Vozači brzo dođu, a cijene su pristupačne, zaključuje Mario.