Druge cijevi tunela Mala Kapela i Sveti Rok

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 04.07.2007. u 15:47

ZAGREB - Krajem godine počet će radovi na gradnji i opremanju drugih, lijevih cijevi tunela Mala Kapela i Sveti Rok koje sada služe kao servisne cijevi. Radovi bi trajali 20 mjeseci i stajat će oko 600 milijuna kuna, rekao je u srijedu novinarima član Uprave Hrvatskih autocesta Marijo Lovrinčević.

Natječaj za izbor izvođača radova bit će objavljen 9. srpnja iako Vlada još nije dala odobrenje HAC-u za preraspodjelu sredstava za ovaj projekt. No Lovrinčević očekuje da će odobrenje biti dana ovog tjedna. Lovrinčević naglašava da su ispunjeni prometni uvjeti za završetak drugih cijevi.

Potrebno je sagraditi 13 vijadukata, mostova i nadvožnjaka te sedam tunela. Osim toga, glavna petlja Čeveljuša gradi se na močvarnom području te će stupovi biti temeljeni na dubini od 70 metara.
Dnevni promet prešao je 10 tisuća vozila, udio kamiona i autobusa na prometnici je 15 posto, a sezonski promet je tri puta veći od prosječnog godišnjeg prometa. Iako će cijena naknadnog završetka radova na ovim cijevima stajati oko 30 posto više nego da su sagrađene u kompletu s desnim cijevima, cjelokupna investicija će se isplatiti za šest godina.

Član Uprave HAC-a predstavio je i projekt gradnje 9,7 kilometara spojene ceste od autoceste A1 do luke Ploče. Projekt gradnje te brze ceste nedavno je napao saborski zastupnik Ivica Pančić tvrdnjama da je ona preskupa te sumnjama da je riječ o kriminalu.

Lovrinčević je sve te tvrdnje demantirao iznoseći podatke o strukturi  ovog prometnog pravca. Na javnom natječaju za gradnju ove prometnice s ponudom od 743,5 milijuna kuna pobijedio je konzorcij hrvatskih tvrtki na čelu s Konstruktorom. Kilometar ove prometnice stoji 76,6 milijuna kuna, a ovako visoka cijena opravdava se činjenicom da je čak 26,7 posto ceste na objektima.

Potrebno je sagraditi 13 vijadukata, mostova i nadvožnjaka te sedam tunela. Osim toga, glavna petlja Čeveljuša gradi se na močvarnom području te će stupovi biti temeljeni na dubini od 70 metara. U HAC-u posebno ističu činjenicu da je dogovorom s Lukom Ploče ostvarena ušteda od  minimalno 100 milijuna kuna jer će oko 2 milijuna prostornih metara kamenog materijala koji će se iskopati na gradnji prometnice biti utrošeno za gradnju kontejenerskog terminala i terminala rasutih tereta u Luci Ploče. Ova prometnica služit će za povezivanje luke Ploče i autoceste te će ubrzati gradnju dva nova terminala u luci, a trebala bi biti završena do kraja 2008. godine.

Izdvajamo