Edo Maajka: Album za novu generaciju balkanske hip-hop publike

Bosanski pirati koji su odradili 100.000 ilegalnih kopija CD-a "No Sikiriki" teško će shvatiti zbog čega je Edo Maajka odustao od uloge estradne zvijezde.



No, odmah će im biti jasno da se udarni refreni s njegova novog albuma neće vrtjeti po dječjim rođendanima kao "bum bum, mi smo prikaze" ili čak po narodnjačkim birtijama kao "prži mi se srce moje". Na ovogodišnjoj turneji neće biti velikih koncerata poput nezaboravne svirke u krcatom Domu sportova gdje je Edu i Leksaurine slušalo 8000 ljudi.



Materijal za soundsystem



Neće biti ni Leksaurina jer je Edo raspustio band i odlučio postaviti na stage klupski hip hop soundsystem. Najtraženiji rapper u dvije domovine i pripadajućoj dijaspori naglavce je uletio u staru školu hip hopa, a tamo ga je spremno dočekao producent i beatmaker Matko Šašek - Koolade. Njihova suradnja počela je prije šest godina na albumu "Slušaj mater", ali tada ni jedan, ni drugi nisu znali koliko daleko mogu dobaciti.



Danas su Edo Maajka i Koolade najjači hip hop tandem u regiji, a gotovo sve što su priredili na albumu "Balkansko, a naše" bit će mamac za mlađu žanrovsku publiku koja se još nije ispucala na plesnom podiju
U međuvremenu je Edo osvojio i posljednju balkansku zabit, što je na zanimljiv način opisao dokumentarac "Sevdah o rodama", a Koolade je ostvario vrlo respektabilnu producentsku karijeru u Americi s klijentima kao što su Ghostface Killah i Masta Ace.



Danas su Edo Maajka i Koolade najjači hip hop tandem u regiji, a gotovo sve što su priredili na albumu "Balkansko a naše" bit će mamac za mlađu žanrovsku publiku koja se još nije ispucala na plesnom podiju. Edo je itekako svjestan da će ga nakon nove smjene generacija u hip hopu iz prvih redova dozivati "klinci koji ne znaju ni 'ko je Bahattee", pa je znatan dio albuma prilagodio njihovim afinitetima. Pjesme "Daj mi ljubav", "Ove godine slavim" i "Sve prolazi", koja je   izvrsno podebljana  vokalom Saše Antića, počinju i završavaju kao klupske hip hop budnice, ali to ne znači da je presušio Edin pripovjedački dar.



Provokativno o Haagu



Storytelling je opet njegovo najmoćnije oružje, makar ga je potegnuo samo u dvije pjesme. Prvi put na aktualnom singlu "Gansi" radi  flashbacka u zlatno doba kluba Jabuka ili u "vrijeme kad je Tomica Petrović znao šta radi", a potom u predobroj pjesmi "Hag" koju će izbjegavati mnoge režimske radiostanice zbog nezgodnog refrena Dine Šarana koji poručuje  "niko ko mi je drag nije otišo u Hag".



Ultimativni ljetni antihit



Edo nije odbacio antirežimski gard, trajni zaštitni znak tuzlanske hip hop i punk scene, ali je prestao otvoreno pozivati na pobunu kakvu zagovaraju njegovi bivši sugrađani Frenkie i Damir Avdić.



U politički najangažiranijoj pjesmi "Klimaj glavom" samo je konstatirao nepromijenjeno raspoloženje inertne mase tranzicijskih gubitnika i vratio se razigranom hip hop auditoriju.  "I dalje slušam" je efektna dvostruka posveta adresirana na radijske hip hop programe Blackout i FM Jam, a krug favorita zatvaraju ultimativni ljetni antihit  "Svi su o'šli na more" i ljubavna pjesma "Veliki medo", izvedena u duetu s talentiranom pjevačicom Ivanom Starčević (Jinx).



Ispod visokog prosjeka ostaju mačističko-patrijarhalna gnjavaža "Volim te" i uzaludno nabrijana "Ovaj ritam volim", međutim Edo Maajka i Koolade i bez njih imaju sasvim dovoljno aduta za još jednu titulu hip hop prvaka jugoistočne Europe.





Ilko Čulić
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 11:26