AFERA FACEBOOK

INOSLAV BEŠKER Poništio je monstruoznu osvetu protiv studentica i vratio vjeru u poslanje fakulteta

 Cropix

Za Lajoša Žagera, priznajem, nisam nikada ni čuo, sve dok nije poništio monstruoznu osvetu svoje fakultetske birokracije protiv studentica koje su koristile pravo na kritiku, otvoreno a ne anonimno, kukavički. Taj njegov čin sasvim mi je dovoljan da pred tim znanstvenikom i profesorom skinem kapu i naklonim se jer je otkrio nešto u nas zapravo toliko zaboravljeno da je bilo vrijedno otkrića: da su fakulteti radi studenata, a ne radi svojih uposlenika.

Što za njega prije nisam čuo, iako je naša hrvatska znanstvena zajednica razmjerno mala, protumačivo je pukom činjenicom da je područje u kojemu je on objavio 15 knjiga prije svega financijsko: knjigovodstvo i revizija. Daleko, i od komunikacijskih znanosti i od filologije, dvaju mojih područja. Ali jedno nam je zajedničko: rad sa studentima. A to moraš voljeti, jer ne treba biti financijaš pa shvatiti da se financijski ne isplati: puki pedagoški rad ne donosi činove, a bodove tek usput (iako nema većeg užitka nego poticati rast neke magistarske ili doktorske teze, a još više neke osobe žedne znanja u stručnjaka: na studenta znam biti ponosan kao da sam mu roditelj, a i žalostan zbog njega; čovjek dakako vrijedi više od teksta, pa i vlastitoga; ne zove se proces tek tako: obrazovanje, tu se stvara i lik i obraz).

Predavao sam u posljednjih dvadesetak godina na trima prestižnim talijanskim sveučilištima, evo i na trima hrvatskima, a skoro je pola stoljeća otkako sam počeo studirati; prošao sam i studentsku 1968.

Vidio sam birokracije, katkada se i vehementno sukobio s njome, a katkada i razumio mehanizam iznutra (studentska referada ne radi samo ona dva sata kada dolaze studenti, nego i ostalih šest, ali i ondje ima onih koji se snalaze s papirima, no ne i s osobama).

Ako je postojala jedna ideja vodilja u tih pola stoljeća, ona je glasila: student se mora razvijati u samostalno misaono biće, mora nas zanimati kako on razmišlja, a ne ga ukalupiti da razmišlja kao netko drugi, sve da se Kant pred njim utjelovi; mora mu se otvoriti prostor slobodnog izražavanja, a ne ga zatvarati; treba se veseliti njegovu negodovanju, jer samo indignacija rađa promjene kroz koje se napreduje.

Dekan Žager mi je vratio vjeru da to poslanje fakulteta nije zaboravljeno. Hvala.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 12:24