Zbog sporosti vlaka izbjegnuta tragedija u Karlovcu

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 10.09.2009. u 17:36

KARLOVAC - Teretni vlak koji je prevozio specijalni teret na pruzi Zagreb - Rijeka u utorak oko podneva zapeo je za novoizrađeni peron budućeg željezničkog stajališta Karlovac - Centar, te ga oštetio u dužini od oko dva metra.

HŽ dao 10 milijuna kuna za stajalište za lokalne vlakove

- Prema izvješću Službe kontrole nad sigurnim tijekom prometa 7. rujna u 11.55 sati na pruzi između kolodvora Karlovac i kolodvora Mrzlo Polje došlo je do oštećenja perona u izgradnji stajališta Karlovac Centar. Odlomljen je dio betona u dužini od dva metra i širine 30 centimetara po vlaku broj 60782 koji je vozio izvanrednu pošiljku, transformator kojije bio veći od propisanog slobodnog profila. Vlak je prometovao na dionici pruge Podsused Tvornica - Skrad pod posebnim uvjetima prijevoza - rekla je Vlatka Škorić, glasnogovornica HŽ holdinga. Do oštećenja je došlo, tvrde u HŽ-u, zbog kvara hidraulike vagona kod izmicanja izvanredne pošiljke. Ikao HŽ tvrdi da se nije ogla dogoditi veća tragedija, jer je vlak prometova smanjenom brzinom zbog izgradnje perona, upravo to zabrinjava jer vlak je na puto od Podsuseda do Skrada zapeo jedino u Karlovcu, i to na mjestu gdje je vozio tek nekoliko kilometara na sat.

- Zbog utvrđivanja obima nastalog oštećenja, stabilnosti građevine i načina sanacije, na teren je izašao projektant statičar koji će dati tehničko rješenje sanacije nastalih oštećenja. Tehničko rješenje sadrži i potreban troškovnik pa ćemo iznos štete znati kad odbijemo izvještaj projektanta i ponudu za sanaciju. Oštećen je čelični rubnjak, beton je djelomično otkinut i smrvljen, armaturne šipke su savijene i ogoljene, na dijelu betonske površine uočljive su pukotine koje također treba sanirati. Prema prvim procjenama sanacija oštećenja će trajati od 5 do 7 dana i neće bitno utjecati na završetak radova - tvrdi glasnogovornica Škorić.


 Podsjećamo, riječ je o prvom željezničkom stajalištu te vrste u Hrvatskoj, vrijedan čak dest milijuna kuna i udaljen od željezničkog kolodvora Karlovca svega petstotinjak metara, a na kojem će stajati tek loklani putnički vlakovi, dok će brzi, nagibni i međunarodni punom brzinom prolaziti pored postaje.




Danijel Tuškan / EPEHA

Izdvajamo