POLOVNI AUTOMOBILI

TEST RABLJENOG PEUGEOT 2008 Bez problema i kao rabljeni, a upola jeftiniji

Ivan Lacković

U potrazi za rabljenim i ne tako starim, a cijenom umjerenim povišenim autom, prst se mirne duše može zaustaviti na 2008-ici. Udoban je, makadam i rubnjak mogu se opuštenije zagaziti, ima dosta mjesta, a što se motora tiče, prvi izbor neka bude 1,6-litreni dizelaš

Peugeot 2008 jedan je od najzanimljivijih rabljenih u svojoj klasi, izveden i zamišljen kao povišena i uvećana izvedba male 208-ice. Podnica udaljena od tla priličnih 16,5 centimetara, uzdužni krovni nosači i u skupljim verzijama dodaci poput plastičnih zaštita rubova otvora kotača koji mirišu na avanturizam mnogima se dopadaju, a povrh toga dopadljiva karoserija dugačka 4,16 metra nudi i obilje mjesta, s obzirom na veličinu. Tu je i pristupačan prtljažnik od 350 litara (s potpuno ravnim podom kada se preklope stražnja sjedala) i sve u svemu, ovo je jedan od najzanimljivih malih-velikih rabljenih obiteljskih automobila. K tome, u trendu.

 

Foto: Ivan Lacković

U pet godina postojanja nisu se profilirale značajnije nedorečenosti, osim onih karakterističnih za male Peugeote. U prvom redu to vrijedi za ručni 5-stupanjski mjenjač, bučan pri prebačajima i poput žvakaće gume dugačkih hodova ručice. Mjenjač sa 6 stupnjeva je puno bolji, ali dolazi samo s jačim dizelašem, odnosno u novije vrijeme i s malim turbobenzincima, uvedenim s redizajniranim modelom 2016. Automatizirani mjenjači sa 6 stupnjeva jednima su dobri, ali drugima zbog povremene neodlučnosti u prebačajima baš i ne. Ponegdje tvrda plastika više je stvar subjektivnog doživljaja, isto kao mali, kao u kartingu izveden volan, preko kojeg ili unutar kojeg, ovisno o stasu vozača, ide pogled prema instrumentnoj ploči. Za dobar pregled nad instrumentima zato treba malo više vremena posvetiti traženju najbolje pozicije sjedenja što neke može nervirati. Zasad je ipak veći broj onih kojima se mali volan, koji daje dašak sportske atmosfere, dopada. Može ljutiti i dodirni zaslon, ponekad spor u reakcijama i slabije vidljiv na jačem suncu.

Ivan Lacković
 

Sve u svemu, 2008 je solidno složen i u pravilu ne bi trebalo očekivati kvarove, pod uvjetom naravno, da je dosad dobro održavan i normalno vožen ili ne naleti li se na primjerak „slagan u petak poslijepodne“. O dobrom stupnju pouzdanosti 2008-ice, govori podatak s njemačkog tržišta, gdje 92 posto primjeraka prolazi tamošnji strogi tehnički pregled - od prve. Što se motora tiče, ima naravno i benzinaca (1.2 atmosferski i turbo, 1.6 atmosferski), ali više od 90 posto rabljenih primjeraka na hrvatskom tržištu nudi se u oglasnicima s 1,6-dizelskim motorom od 92 KS. Riječ je o motoru ponekad doduše malo lijenom pri izlasku iz niskih okretaja (ponajviše zbog proračuna mjenjača), ali u cjelini jednim od najboljih u svojoj klasi, solidne dizelske živahnosti i niske potrošnje. U gradu troši tek oko 6 litara, dok ekstremna štedljivost dolazi do izražaja na otvorenoj cesti, unatoč samo 5-stupanjskom mjenjaču. Pažljiv vozač može spustiti potrošnju na manje od 4 litre. Peugeotov crossover nije naravno stvoren za jurnjavu i najviše mu leži upravo ležerna vožnja.

Ukratko

Unatoč dobrim i trajnim atmosferskim benzincima, a u novije doba i turbomotorima, većina rabljenih primjeraka nudi se s provjereno pouzdanim i štedljivim 1,6-litrenim dizelašima. Peugeot tradicionalno i u manjim modelima ima dobra i udobna sjedala, ali i pretežno tvrdu plastiku. Dodirni info zaslon je zanimljiv, ali ponekad sporo reagira

Kontroverze ne prestaju ni kod rabljenog primjerka: mini volan nekima može biti premalen i ne paše im, a može ometati potpun pregled nad instrumentima

RIJEČ STRUČNJAKA

Pogledajte i sami, da li bi mu dali 4 godine starosti i 110 tisuća kilometara, a da ne znate te činjenice, uvjerava nas u besprijekorno stanje bijele 2008-ice Patrick Pahanić, prodajni savjetnik u tvrtki Automaxx, centru rabljenih u zagrebačkoj Slavonskoj aveniji 70. Bez obzira na sugestiju, složili smo se da stanje stvarno ne trpi objektivne prigovore. Ne sjećam se da smo ikad imali neku zamjerku kupca na prodani 2008, čak i na elektroniku, za koju se znaju čuti priče o mušičavosti u francuskim automobilima, tvrdi Pahanić. Osim lošijeg ručnog mjenjača sa 5 i jako dobrog sa 6 stupnjeva, ponekad se može naletjeti i na automatizirani sa 6 stupnjeva. Jednima sasvim dobar, zahtjevnijima baš i ne

TEHNIČKi PODACI

1.6 BlueHDi EAT6

Kilometara 110.000

Godište 2014.

Cijena 86.900 kuna

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1582 ccm

Snaga 68 kW/92 KS pri 4000/min

Moment 230 Nm pri 1750/min

Mjenjač automatizirani, 6 stupnjeva

Dimenzije 416 x 174 x 155 cm

Osovinski razmak 254 cm

Težina 1160 kilograma

Prtljažnik 350 litara

Brzina 181 km/h

0-100 km/h 11,5 sekundi

Izmjerena potrošnja 5,3 l/100 km

C02 ispuh 103 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi Brembo (par) od 285 kn

Disk pločice Brembo (par) od 155 kn

Spojka komplet LuK 1220 kn

Zamašnjak LuK 2350 kn

Grijač NGK (kom) 138 kn

Vilica Sidem 380 kn

Izdvajamo

Iz drugih medija