ZANIMLJIVE BROJKE

BATERIJE KOŠTAJU KAO POLA AUTOMOBILA! Evo koliko stoji izmjena baterija na nekim od najznačajnijih električnih modela današnjice...

    AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 17.09.2019. u 10:49

Zagreb, 150917.
Avenija Dubrava.
Ilustracija kupovine elektricnog automobila u Renaultovom salonu.
Foto: Darko Tomas / CROPIX
Darko Tomaš / CROPIX

 

Električni automobili predstavljaju budućnost transporta, a tome svjedoče i sve veći broj serijskih električnih modela. I dok je prije nekoliko godina ponuda bila slaba, danas svi oni koji se odluče na električni model na raspolaganju imaju popriličan broj opcija. Ipak, osim insfrastrukture, glavni problem mogla bi biti cijena same baterije. Naime, jasno je kako je to najčešće najskuplja komponenta električara, a proizvođači pritom nude i garanciju na istu. Ipak, novinari njemačkog Auto Bilda provjerili su kako se kreću cijene baterija na njihovom tržištu i došli do prilično šokantnih podataka. 

Baterije nerijetko imaju cijenu kao pola automobila, a utjeha kupcima može biti činjenica kako većina proizvođača nudi garanciju od 8 godina. A to je jako bitno, budući da ne želite istu mijenjati o svom trošku. Naime,  prema popisu Auto Bilda, cijene baterija kretale su se od 30 do 73 posto vrijednosti automobila.

Ivan Lacković
 

Primjerice, na Jaguaru i-Pace baterija stoji 32450 eura. Ako uzmemo u obzir da u Njemačkoj novi takav model stoji 79450 eura, cijena baterija je čak 41 posto ukupne vrijednosti novog automobila. Oko pola cijene automobila treba izdvojiti za nove baterije električne Hyundai Kone i Ioniqa. Naime, nova Kona u električnom izdanju stoji 34600 eura, dok baterija za istu stoji 16955 eura (49 posto), dok novi Ioaniq stoji 33300 eura uz cijenu baterije istu kao kod Kone - 16955 eura (51 posto). Očekivano, za manje modele stvari su na papiru još gore, pa tako elektirčni Peugeot iON stoji 21800 eura, a nova baterija čak 73 posto ukupne vrijednosti (16000 eura). 

Renault Zoe ima nešto niži omjer cijene i baterije (cijena 21900 eura, baterija 9000 eura, odnosno 41 posto ukupne vrijednosti), no i dalje je riječ o itekako skupoj bateriji i trošku na koji je rijetko koji vlasnik spreman. Dakle, ovo bi mogao biti ozbiljan problem električnih automobila za mase, budući da će kupci u strahu od visokih cijena potencijalne zamjene (naravno, lako je moguće da se baterija neće morati mijenjati dugo poslije garantnog roka, no strah će ipak ponekad biti prevelik) ipak odlučiti na kupnju klasičnog benzinca ili dizelaša...

Izvor: Auto Bild

Izdvajamo

Iz drugih medija