PUNO ZA MALO

Cilja na kupce VW Tiguana: Evo što sve znamo o hit SUV-u Dacia Bigster koji stiže ove godine!

Možemo očekivati da cijena Dacije Bigster u startu ne bi trebala prelaziti iznos od 175.000 kuna

Dacia Bigster render

 Autoevolution

Dok kompaktni Sandero ruši prodajne rekorde diljem Europe kao najprodavaniji model te je čak i Francuskoj postao "broj 1" i dok upravo traje lansiranje novog povišenog karavana Jogger u Europi, Dacia "u tišini" priprema "blitzkrieg" i na SUV segment potpuno novim modelom.

On je broj veći od postojećeg (prošle godine osvježenog) Dustera koji bi ponudom prostora i cijenom trebao pomesti konkurenciju. Renault očigledno svojom rumunjskom "budget" podmarkom želi napraviti velik posao u Europi, a po dosad viđenom i najavljenom - na dobrom su putu.

Tako već ove godine na tržišta Starog kontinenta stiže serijska verzija prošle godine pokazanog koncepta Dacia Bigster koji će biti i model s hibridnim pogonom.

Premda finalni izgled još nije poznat (render autoevolutiona pokazuje kako bi mogao izgledati) sva je prilika da neće biti bitno drugačiji od dramatične konceptne verzije.

image

Dacia Bigster koncept

Dacia

Odlike dizajna: aktualni smjer marke s karakterističnim vodoravnim Y LED dnevnim svjetlima gdje na uskoj masci do izražaja dolazi novi logo marke, ali koji u serijskoj varijanti vjerojatno neće biti svjetleći.

Zato će biti zadržana masivna off-roaderska obloga na donjim dijelovima karoserije izrađenu od reciklirane plastike kao i mišićav poklopac motora, široki blatobrani i vodoravna stražnja svjetla u obliku slova Y.

Sa 4,6 metra dužine koliko mjeri koncept, Bigster je gotovo jednako velik kao i Nissan X-Trail (4640 mm) ili primjerice Škoda Kodiaq (4697 mm). Pritom je od postojećeg Dustera, Bigster dulji za lijepih 280 mm. Kao rezultat toga, u Daciji obećavaju vrlo prostranu unutrašnjost koja bi trebala raspolagati i opcijom trećeg reda sjedala.

image

Dacia Bigster koncept

Dacia

Unutrašnjost je vrlo prostrana i nudit će se do sedam sjedala, a zanimljivo, Bigster je postavljen na Alijansinu platformu CMF-B koju već koriste Logan i Sandero, Renault Clio i Captur te Nissan Juke i Note. Taj potez osigurava Daciji manje troškove proizvodnje što posredno znači i nižu cijenu proizvoda na tržištu za kupca.

Popis pogona će biti poznat prilikom predstavljanja, a Bigster bi trebalo pokretati nekoliko benzinskih motora i barem jedan plug-in hibridni pogon, kakve već koriste Renault modeli poput Captura.

S obzirom na veličinu i težinu SUV-a, ne očekujemo da ćemo ispod poklopca dočekati atmosferski 1,0-litreni SCE trocilindraš od 65 KS iz najjeftinije verzije Sandera, pa će ponuda vjerojatno početi s TCe turbo verzijom istog motora od 90 KS.

image

Dacia Bigster koncept

Dacia

Vjerojatno će kupcima biti ponuđena i verzija motora s tvornički ugrađenim plinom ECO-G 100, dok će najsnažniji motor vjerojatno biti posuđen iz Renaulta Captura - 1,3-litreni 4-cilindarski benzinac TCe od 130 KS.

Hibridna verzija koristit će tehnologiju iz Clija E-Tech i nadolazeće Dacije Jogger, a to je benzinski atmosferski 1.6 motor od osnovnih 91 KS povezan je s elektromotorom od 36 kW, starter generatorom od 15 kW i litij-ionskom baterijom od 1.2 kWh za ukupnih 140 KS i 205 Nm.

Unatoč aktualnoj najnovijoj tehnologiji Renaulta, Dacia iz vida ne misli izgubiti svoju poznatu pristupačnost, pa što se cijena tiče, iz Dacije su dali naslutiti kako će Bigster veličinom biti u Rangu VW Tiguana, ali cijenom na razini modela klase ispod ili T-Crossa.

image

Dacia Bigster koncept

Dacia

S obzirom na to da trenutno model Duster s Comfort opremom i početnim motorom stoji 123.400 kuna, možemo očekivati da cijena Dacije Bigster u startu ne bi trebala prelaziti iznos od 175.000 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. siječanj 2022 03:38