VOZILI SMO

CITROËN C4 1.2 e-THP Turbom do veselih 130 KS

Novi trocilindarski turbobenzinac odlična je zamjena za atmosferski 1.6

Novi trocilindrični turbobenzinac sa 130 konja odlična je zamjena za atmosferski 1.6, od kojeg bolje vuče, radi uglađenije, tiše i troši oko litru i pol manje, a Citroën C4, prvi automobil u koji se ugrađuje, već se nudi s početnom cijenom od 112.900 kn

Na pola životnog vijeka, treća generacija Citroëna C4 dobila je novi motor. Turbobenzinski trocilindraš zamjena je za atmosferski 1.6, a nakon C4 mjesto će pronaći u Peugeotu 308, a potom i ostalim modelima PSA grupacije. Motor je nastao na bazi već poznatog trocilindričnog atmosferskog 1.2 motora (82 KS) - na njega je ugrađeno turbo puhalo, čime je snaga motora dignuta na 130 KS, a okretni moment na 230 Nm.

No, turbo nije i jedina razlika u odnosu na atmosfersku verziju. Kako bi odgovorili na porast snage, koja je dosegla omjer od 108 konja po litri obujma, francuski inženjeri izmijenili su, osnažili ili doradili čak 63 posto komponenti motora! Umjesto od lijevanog željeza (kakvu koristi atmosferski prethodnik) radilica je sad od čelika, ojačane su i klipnjače, a sustav napajanja s brizgaljkama sa šest rupa u jednom ciklusu donosi i do tri ubrizgavanja pogonske smjese u svaki od tri cilindra. Uz povećanje snage, motor je postao uglađeniji i štedljiviji. Prema tvorničkim podacima C4 s novim motorom troši 4,8 l/100 km i ispušta 110 g/km, što je u skladu i s budućom Euro 6 normom.

Vibracije? Nema ih ni u tragovima, dok se tipičan zvuk trocilindričnog motora može čuti tek od 3000 do 4000 okretaja, ali nimalo zamorno.

U našoj vožnji Parizom i okolicom do posebno izražaja došao je okretni moment. Već na 1500 okretaja vozaču je na raspolaganju 85 posto, a na 1750 svih 230 Nm. No, motor u svim režimima radi ujednačeno i vrlo tiho, pokazujući dozu živosti koju ne očekujete od trocilindričnog motora i to u karoseriji koja i nije mala.

Nakon rute od gotovo 100 kilometara putno računalo pokazalo nam je potrošnju od 6,8 l/100, vrlo prihvatljiv rezultat budući da nismo vozili nimalo oprezno.

TEHNIČKI PODACI

Motor turbo benzinski,

Obujam 1199 ccm•

Snaga 96 kW/130 KS pri 5500/min•

Moment 230 Nm pri 1750/min•

Dimenzije 433 x 179 x 149 cm•

Osovinski razmak 261 cm•

Prtljažnik 408/1183 litara•

Masa 1205 kg•

Brzina 199 km/h•

0-100 km/h 10,8 sekunde•

Potrošnja 4,8 l/100 km•

Ispuh CO2 110 g/km

Cijena od 112.000 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 14:32