Vozili smo

Donosimo prve dojmove za upravljačem redizajnirane Škode Superb, odsad i u Scout izdanju sa 4x4 pogonom

Škoda

 

Dizajnerski, gle čuda, nema revolucije. Redizajn Škode Superb, poduzet tri i pol godine nakon što se u prodaji pojavila treća generacija češke krstarice, sveo se tek na minimalne intervencije na vanjštini i donio novi, deblji okvir rešetke hladnjaka, atraktivnije maglenke, golim okom nevidljive veće branike koji su povećali dužinu za 8 mm, kromiranu lajsnu protegnutu između stražnjih svjetala… Značajnih novosti, međutim, itekako ima. Glavna zvijezda redizajna svakako su pametna Matrix svjetla, prvi put ugrađena u neku Škodu.

Foto: Škoda

Sklop se sastoji od svjetlećih dioda koje spremno pretvaraju noć u dan, prilagođavaju kut snopa svjetla ovisno o dolazećem prometu, a pri vožnji kroz zavoje pomažu i maglenke sa zakretnom funkcijom. Predviđeno je da se nude uz doplatu, dok će serijski biti ugrađena u najskuplje izvedbe Sportline i Laurin & Clement. Prilično je unaprijeđena i sigurnost, prije svega tempomatom koji više nije samo “prilagodljiv” nego i “predviđa” situacije. Konkretno, ne samo da samostalno dozira udaljenost u odnosu na aute ispred do brzine od 210 km/h, nego pomoću kamere i navigacije uspijeva vidjeti ograničenja brzine i zavoje te potpuno automatski prilagoditi brzinu okolnostima. Prilikom vožnje okolicom Beča uvjerili smo se da sustav funkcionira bez greške i boravak za upravljačem čini maksimalno spokojnim. Tijekom sljedeće godine u Superb će se po prvi put ugraditi i sustav za automatsko skretanje i zaustavljanje u zaustavnoj traci u slučaju kritične situacije na višetračnoj cesti (Emergency Assist for multi-lane roads), što će uz postojeću elektroniku Superb činiti jednim od pametnijih automobila na cesti.

 

S redizajnom češke krstarice ponuda je obogaćena s izvedbom Scout, koja se dosad nije nudila s trećom generacijom. Bit će ponuđena isključivo u karavanskoj izvedbi, serijski dolazi s atraktivnim alu naplacima od 18 cola i ukrašena je s nizom off-roaderskih dodataka, a uz pogon 4x4 dolazi i s podnicom višom za 1,5 cm u odnosu na standardnu verziju. Za pogon su zadužena dva motora s vrha ponude u Superbu – kupci Scouta mogu birati između dizelaša 2.0 TDI sa 190 KS i 400 Nm i turbobenzinca 2.0 TSI sa 272 KS i 350 Nm, koji u oba slučaja dolaze upareni sa 7-stupanjskom automatikom s dvostrukom spojkom.

 

Najviše kilometara napravili smo upravo sa snažnim, ali iznimno uglađenim turbobenzincem koji toliko mirno i tiho radi da vozač u prvi tren nije niti svjestan moći s kojom raspolaže (5,6 sekundi od 0-100 km/h, 250 km/h). Sve dok odlučnije ne stisne papučicu gasa… Pritom treba reći da s obzirom na nastup nije niti pretjerano rastrošan i tijekom testne vožnje imali smo prosjek oko 8 litara.
Ipak, nema sumnje da će kao i dosad Superb biti popularniji u svojim dizelskim izvedbama, u rasponu od 1.6 TDI sa 120 KS do već spomenutog 2.0 TDI sa 190 KS. Nešto poslije dolaska redizajnirane izvede koja se u našim prodajnim salonima očekuje na jesen stiže i plug-in izvedba koja kombinira 1.4 TSI sa 140 KS i elektromotor.

 

 

Izdvajamo

Iz drugih medija