ODLUKA IZAZVALA NEZADOVOLJSTVO

EKSTREMNA ODLUKA: Amsterdam će zabraniti ulaz i benzincima i dizelašima kako bi poboljšali kvalitetu zraka!

iamexpat.nl

 

U posljednje vrijeme svjedoci smo sve većeg broja zabrana vezanih uz dizelaše, posebno u Njemačkoj (više detalja pročitajte ovdje), a izgleda kako se sada zabrane prometovanja šire i na druge gradove. Tako je gradsko vijeće u Amsterdamu odlučilo zabraniti ne samo dizelaše, već i benzince na svojim ulicama! Da, dobro ste pročitali – niti benzinski niti dizelski automobili i motocikli neće moći voziti ulicama Amsterdama. Plan je početi s ovom mjerom 2030. godine, a iz grada tvrde kako ovim potezom žele smanjiti razinu zagađenja, odnosno poboljšati kvalitetu zraka koja trenutno nije na zavidnoj razini i zbog koje, prema tvrdnjama vlasti, skraćuje životni vijek za godinu dana.

amsterdam.nl

Prema navodima Guardian-a, već 2020. godine kreće zabrana za dizelaše starije od 15 godina koji se neće moći voziti unutar prostora koji omeđuje obilaznica A10. Zatim od 2022. godine kreće zabrana za autobuse, a od 2025. godine dio brodova bit će također zahvaćen – neće smjeti voziti po određenim kanalima. Sljedeći na redu bit će motocikli i mopedi, a tzv. „Clean Air Action” plan završava 2030. godine s potpunom zabranom svih benzinskih i dizelskih modela unutar centra grada.

 

Naravno, cilj ovog plana je potaknuti ljude da kupuju električne automobile, a u tome bi trebalo pomoći i činjenica kako će grad svakom kupcu električnog automobil omogućiti i vlastitu punionicu. Prema prvim procjenama, gradske vlasti tako će morati vlasnicima ponuditi između 16 i 23 tisuće punionica do 2025. godine. Naravno, ovaj plan nije naišao na preveliko oduševljenje. Glasnogovornik Rai Associationa izjavio je kako si mnogi stanovnici ne mogu priuštiti električni automobil i kako se ovim potezom zapravo stvara „grad bogatih”.

bmwblog
 

Moramo priznati kako se mjere i nama čine pomalo ekstremnima. Naime, novi benzinski automobili uz pomoć različitih filtera zagađuju puno manje od primjerice modela prije 15-20 godina, a ovime praktički svi, bez obzira na drastične razlike, ulaze u kategoriju nepoželjnih...

Izdvajamo

Iz drugih medija