A SVE SE ČINILO BAJNO

HOĆE LI I U KOJOJ MJERI KORONA VIRUS PROMIJENITI SVIJET AUTOMOBILA? Jedna je stvar gotovo izvjesna, možda smo zauvijek ostali bez salona automobila

    AUTOR:
    • Tin Koren

  • OBJAVLJENO:
  • 25.03.2020. u 00:24

Početak novog desetljeća trebao je biti revolucionaran za automobilsku industriju. Nakon desetak godine muke s usavršavanjem hibridnih i električnih automobila, proizvođači su konačno stali na „zelenu granu“.

Razvili su se jeftiniji i bolji pogoni, baterije imaju veći doseg, a konačno je pripremljen i bolji izbor „strujića“. Osim toga, pojedini proizvođači stvorili su i revolucionarna rješenja za klasične motore s unutarnjim izgaranjem.

Svi su se pripremali za najpoznatije salone automobila poput Ženeve i New Yorka kako bi njihova djela ugledala svjetlo dana, ali onda se dogodila pandemija virusom COVID-19. Korona je poharala brojne ljude diljem svijeta, skoro sve tvornice morale su prekinuti proizvodnju, a međunarodni saloni su otkazani.

Iako svi očekujemo da će pandemija proći te da će tvornice ponovno pokrenuti proizvodnju, postavlja se pitanje hoće li tradicionalni saloni automobila preživjeti. Samim otkazivanjem Ženeve i New Yorka stvorili su se novi načini predstavljanja automobila i samih prezentacija vozila. A onda je došao i korona virus koji će promijeniti cijeli svijet...

Uglavnom, sve premijere prešle su na online platforme, smanjili su se veliki troškovi predstavljanja za proizvođače, a ujedno je veći broj ljudi mogao popratiti svečane trenutke. Osim toga, dodjele za Europski automobil godine i Osobu automobilske industrije doslovno su se odigrale u sjeni.

Putem Ženeve i New Yorka krenuli su i brojni drugi međunarodni sajmovi. Naime, Londonski show odgođen je za 2021. godinu, sajmovi u Zagrebu, Bangkoku, Pekingu i Sao Paulu su „odgođeni“, veliki upitnik stoji iznad Pariza i Detroita, a Frankfurtski show otišao je u povijest.

Još do prije nekoliko godina, svaki od ovakvih sajmova automobila smatrao se najboljom i najsvečanijom reklamom za proizvođače automobila. No posljednjih godina većina proizvođača počela je rezati troškove, otkazivati svoje nastupe na sajmovima, a i lagano gubiti interes za istima.

Pandemija korona virusom dodatno je stala na kraj sajmovima kakve svi pamtimo pa bi novo desetljeće zapravo moglo biti „revolucionarno“ po načinima predstavljanja novih vozila. Vjerujemo da je svakome zanesenjaku automobilima žao zbog ovakve situacije, ali jedino će vrijeme pokazati što nas zapravo u budućnosti očekuje.

Izdvajamo

Iz drugih medija