ZA PISTU I ZA AUTOŠKOLU

IKONA OSTAJE IKONA I KAO 992 Evo kako smo se proveli za volanom novog Porschea 911 Carrera S

    AUTOR:
    • Marijan Projić

  • OBJAVLJENO:
  • 06.10.2019. u 19:03

Porsche

 

Porsche 911 je sportaš kojeg bi svaki ljubitelja automobila morao provozati barem jedom u životu, a tako je i s posljednjim osmim izdanjem.

U Stuttgartu su pronašli eliksir vječne mladosti koji je još jednom upalio. Elfer se u osmom izdanju promijenio, obnovio i ažurirao kako bi održao korak s vremenom, ali u skladu s tradicijom ostao vjeran formuli koju je prije više od pola stoljeća postavio Ferdinand Alexander Porsche.

U potrazi za razlikama koje donosi serija 992 stalno nam se javljao déjà vu efekt. Kao i uvijek, a možda i zauvijek, sve je novo, a istodobno ništa se nije promijenilo. U skladu s tradicijom najdugovječniji model ostao je vjeran postavkama koje je prije 56 godina zacrtao Ferdinand Alexander Porsche.

Porsche
 

No, postoje i znakovi prepoznavanja. Dovoljno je usmjeriti pažnju na dva uzdužna profila na prednjem poklopcu ili na traku koja povezuje stražnja svjetla i nosi natpis Porsche. Sve ostalo su tek profinjeni detalji, sitnice koje, uzete zasebno su jedva vidljive, ali ne treba ih podcjenjivati jer uzeti u cjelini predstavljaju razlog zbog kojeg nakon više od pola stoljeća još uvijek s oduševljenjem prihvaćamo svaku priliku za druženje Porscheom 911.

Porsche

Auto klubov pilot Marijan Projić vozio je 992 na Grobniku

 

Motor, trolitreni turbo bokser, debitirao je prije tri godine, a sada ima 30 konja više (450). No, to je tek početak priče u kojoj se kao u mađioničarskom triku izmjenjuju uglađenost i zloba.

Porsche
 

Motor je još okretniji, još dostupniji na svaku komandu i oslanja se na PDK mjenjač koji je dobio osmi stupanj prijenosa. Idealan za krstarenje autocestom, ali indirektno koristan i na stazi jer dodatni stupanj omogućio je racionalnije preslagivanje prvih sedam. Zadivljujuće je kako mjenjač dobro radi u automatskom modu i na stazi.

Porsche
 

Aktiviranjem Sport plus programa poluge za izmjenu stupnjeva postaju bespotrebne. Mjenjač je uvijek tu s pravim izborom u pravom trenutku.

To će možda kod pojedinaca uzrokovati gubitak macho osjećaja, ali dovoljno je posegnuti za polugama iza upravljača, automatika će ionako spremno ispraviti pogreške. Karoserija je kruća, prednji i stražnji dio žive u slozi, a na vozaču je da izabere kojim stilom želi prolaziti kroz zavoje jer 911 se prilagođava bez pogovora.

Porsche
 

UKRATKO

Karoserija je većim dijelom načinjena od aluminija (70%), a veće turbine uz dorade na ventilima, ubrizgavanju i hlađenju povećale su snagu (450 KS) i smanjile potrošnju (9 l/100 km)

Novi 911 nije ekstreman ni ovjesom ni upravljačem, ali je savršeno izbalansiran, spreman za neutralne prolaske zavojima, ali i žestoki drift

Prednja armatura obilježena je vodoravnim linijama, a uz nove prekidače i ventilacijske otvore, pažnju privlači ručica mjenjača, više originalna nego lijepa. Od analognih instrumenta ostao je pokazivač okretaja

Novost je i različita veličina prednjih i stražnjih kotača, a uz diskove od ugljičnih vlakana i keramike, među opcijama su i čelični presvučeni volframom koji ne znaju za trošenje

Problem aquaplaninga riješen je senzorom u blatobranima koji prepoznaje mokar asfalt, sustave kontrole stavlja u stanje pripravnosti i upozorava vozača na mogućnost izbora programa za kišu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Izdvajamo

Iz drugih medija