KOLUMNA

IMAJU LI MERCEDES I BMW PREVIŠE modela? Ipak se nazire kraj "utrke u naoružanju"

Daimler

Čini se da bjesomučnoj utrci najuglednijih premium proizvođača BMW-a i Mercedesa, tko će kupcima ponuditi više različitih modela na izbor, uskoro ipak dolazi kraj

Osim dosadašnjeg tradicionalnog dugogodišnjeg rivalstva njemačkih automobilskih divova tko će imati bolju limuzinu ili kakav roadster, novo rivalstvo i "nova utrka u naoružanju" započela je tako da je BMW na prvi Mercedes SUV ML-klase, doduše dosta kasno (ali vrlo uspješno) odgovorio modelom X5. Pa je Mercedes na coupeovski SUV (kako to glupavo zvuči) BMW X6 tek nedavno odgovorio modelom GLE Coupe. Pa se rat proširio i na donji razred gdje su se u borbu za kupce uključili "coupe" modeli BMW X4 i Mercedes GLC Coupe pored postojećih "standardnih" SUV model X3 i GLC. Pa se rivalstvo takmaca preselio u još niži razred gdje je BMW s novim modelom X1 (koji se odriče stražnjeg pogona) odgovorio na izazove zgodnog Mercedesa GLA...

BMW
 

Ni tu nije kraj: BMW je u jednom trenutku izbacio modele Serije 3 i Serije 5 s oznakom GT, "limuzine jednovolumenskog izgleda" koji se zapravo ne sviđaju nikome osim Kinezima. Neposredno prije toga pak, Mercedes je na osnovi E-klase, tradicionalnog modela za djedice i taksiste, dao izgraditi krasan coupe s četverim vratima i nazvao ga CLS. Evo, već je druga generacija tog modela na tržištu... Ni u BMW-u nisu spavali pa su CLS-u suprotstavili također dinamičniju Seriju 5 pod nazivom BMW Serije 6 Gran Coupe s četverim vratima, naravno uz postojeće Coupe i kabriolet izvedbe...

Daimler
 

Isto su ponovili i sa Serijom 3 koja je kao kabrio i coupe postao serija 4, pa dodali i Gran Coupe izvedbu, a na kompaktni jednovolumen B-klase su odgovorili BMW-om Serije 2 Active Tourer, pa još došli "na štih" s produženom izvedbom naziva Gran Tourer sa sedam sjedala kakav Mercedes još ne nudi. No trn u peti Bavarcima je uspjeh Mercedesove A-klase koji se nudi i kao zgodni coupe s četverim vratima CLA, ali samo do skorašnje premijere nove Serije 1 po prvi put s prednjim pogonom.

Pa, dokle? Nabrojani primjeri njihovog rata za kupce i nuđenje ogromnog broja novih karoserijskih oblika posebice posljednjih godina, već jako zbunjuju prosječne kupce koji primjerice razmatraju kupnju BMW Serije 3, pa u salonu doznaju da ako traže više prostora u Trici, postoji i GT izvedba ili ako žele sportskiju Tricu, da postoji i Gran Coupe s oznakom 4. Sto upitnika nad glavama....

Dr. Dieter Zetsche, Vorstandsvorsitzender der Daimler AG und Chef von Mercedes-Benz Cars prsentiert den Vision GLK FREESIDE.
Dr. Dieter Zetsche, Chairman of the Board of Management of Daimler AG and Head of Mercedes-Benz Cars presents the Vision GLK FREESIDE
Daimler
 

No čini se da su se i u BMW-u i Mercedesu sada opametili i da gomilanje novih modela globalno postaje kontraproduktivno u utrci za profitom, a najnovije vijesti ukazuju kako razmatraju ukidanje pojedinih modela iz proizvodnog programa. Premda u njihovim programima postoji još niša koje valja ispuniti, generalno, započet će s rezanjem brojnih modela i to kako sada stvari stoje - prvo coupea i kabrioleta. U razgovoru za magazin Car&Driver BMW-ov šef prodaje i marketinga Ian Robertson kaže kako će po pitanju novih modela nakon predstavljanja X2 i X7 doći kraj i da će nakon toga postupno nastupiti gašenje pojedinih modela.

On pritom navodi kako je riječ prvenstveno o coupe modelima s dvojim vratima, jer je trend i potražnja za četverovratnim coupeima bitno veća zbog kombinacije sportskog sjedenja te voznih osobina i veće praktičnosti s dodatna dvoja vrata. Usto, u BMW-u smatraju kako se tržište sportskih kabrioleta još od velike krize 2008. godine do danas nije oporavilo, a usto takvi modeli u Aziji nikada nisu bili osobito popularni, prije svega u Kini, najvažnijem svjetskom tržištu svih proizvođača. "Stoga, u takve modele u budućnosti nećemo puno ulagati" -navodi Robertson i nastavlja kako će nasljednik BMW-a Z4 biti izrađen u suradnji s Toyotom.

BMW
 

Sličnog razmišljanja je i prvi čovjek Mercedesa Dieter Zetsche koji je na nedavno završenom Salonu automobila u Ženevi izjavio kako su coupe i kabrio modeli tržišno najranjiviji, i kako se pak ekspanzija Mercedesa u Kini najviše odnosi na limuzine što nije slučaj sa sportskim coupe i kabrio modelima. Zaključak: poznata je stvar kako baš kineski ukus već godinama oblikuje trendove u auto industriji i da prema tome svaki proizvođač kroji vlastiti program. Sada ako treba, očito je, gasit će i pojedine modele ili pojeftiniti proizvodnju suradnjom s drugim proizvođačima... Po pitanju "stare i trule Europe" gdje se tržište već godinama ne šire već uglavnom obnavlja ionako postoje drugi planovi, a oni se odnose, pogađate, na modele pokretane električnom energijom...

Izdvajamo

Iz drugih medija