NAPETO STANJE

JE LI NJEMAČKI AUTOMOBILSKI LOBI jači od ekologa? U Leipzigu neočekivano odgođena odluka o zabrani dizelaša!

Greenpeace activists wear white morphsuits with lungs painted on them as they stage an action against particulate matter and health burden caused by diesel exhaust on February 19, 2018 in Stuttgart, southern Germany.
A verdict of Germany's Federal Administrative Court is expected on February 22, 2018, ruling if cities with high nitrogen oxide pollution could be allowed to ban diesel cars from their centres. / AFP PHOTO / dpa / Sebastian Gollnow / Germany OUT (Photo credit should read SEBASTIAN GOLLNOW/AFP/Getty Images)
AFP/Getty Images

Njemački sud u Leipzigu odgodio je donošenje odluke o zabrani ulaska dizelskih vozila u velike njemačke gradove. Podsjetimo, rasprava se vodi oko odluke koja bi mogla utjecati na čak 15 milijuna dizelskih vozila koja će biti zahvaćena potencijalnom zabranom ulaska u gradove. Sudac Andreas Korbmacher izjavio je kako je odluka odgođena te da će njemački upravni sud krajnju odluku donijeti 27. veljače. Savezni upravni sud u Leipzigu tada će odlučiti jesu li legalne zabrane koje su donijeli lokalni sudovi nakon što je neprofitna udruga za zaštitu okoliša i potrošača DUH tužila gradske vlasti. "Sve je i dalje otvoreno, ali mi smo nakon ove odgode dodatno optimistični", izjavio je Juerger Resch iz DUH-a. Kancelarka Angela Merkel lobirala je protiv zabrana jer smatra kako bi one mogle dovesti do nezadovoljstva velikog broja vozača, ali i znatno poremetiti svakodnevni gradski promet.

Reuters
 

Dizelaši su došli na crnu listu nakon što je otkriveno da je Volkswagen varao na testovima vezanim uz esmisiju štetnih plinova, a od tada se nameće sve više zabrana u različitim europskim i svjetskim gradovima. Ipak, zabrana u njemačkim gradovima bila bi veliki udarac za njemačku automobilsku industriju. Upravo zbog toga se veliki proizvođači sve više okreću električnim i hibridnim vozilima, a iz ponude se sve više izostavljaju dizelaši.

Ukoliko sud potvrdi zabranu, ona će imati učinak na dizelaše proizvedene do 2014. godine koji zadovoljavaju Euro 5 normu. To znači da će čak 15 milijuna dizelaša biti "nepoželjno", odnosno tražit će novi "dom". Naravno, to bi značilo odličnu vijest za domaće kupce koji bi tako mogli postati vlasnici starijih dizelaša po povoljnijim cijenama. Sigurni smo kako mnogi s nestrpljenjem čekaju odluku...

IZVOR: Reuters

Izdvajamo

Iz drugih medija