BUDUĆNOST VOŽNJE

JE LI U EUROPI REALNO OGRANIČENJE NA AUTOCESTI OD 100 km/h? Da, uvode ga Nizozemci kako bi smanjili emisiju štetnih plinova

Vincent Jannink / EPA

 

Nizozemska vlada razmatra mogućnost spuštanja ograničenja brzine na autocestama diljem zemlje s dosadašnjih 130 km/h na tek 100 km/h. Razlog?

Smanjenje emisije ispušnih plinova, ističe njihov premijer Mark Rutte. Prema izvještaju nizozemske televizijske kuće NOS, ova mjera stupit će na snagu već 2020. godine.

Ipak, BBC navodi da će staro ograničenje od 130 km/h vrijediti po noći, što znači da svi oni koji voze između 19 sati i 6 sati ujutro mogu voziti 130 km/h bez bojazni od kazne. 

Getty Images
 

„Sretan sam da smo uspjeli zajedno pronaći rješenje”, izjavio je Rutte novinarima i zagonetno nadodao kako je riječ o kratkoročnom rješenju, a nama odmah na pamet pada stroga odredba vezana uz zabranu svih modela osim električara u centru Amsterdama.

Podsjetimo, gradsko vijeće u Amsterdamu odlučilo zabraniti ne samo dizelaše, već i benzince na svojim ulicama, a plan je početi s ovom mjerom 2030. godine. Naravno, mnogi nisu oduševljeni tom mjerom budući da niti Nizozemcima kupnja novog automobila nije jednostavan i financijski bezbolan proces, a električni modeli pritom su i osjetno skuplji od „običnih” benzinaca i dizelaša.

A sigurni smo kako će biti i nezadovoljnih s odlukom o ograničavanju brzine na 100 km/h čime će Nizozemska postati jedna od najstrožih zemalja u EU po pitanju samog ograničenja, budući da većina zemalja ima postavljeno ograničenje od 130 km/h.

Inače Austrija ima slično, ali nešto bolje rješenje.

Kada se detektira povišena emisija štetnih plinova, na digitalnim zaslonima vozačima se projicira ograničenje brzine od 100 km/h, a tko ga ne poštuje plaća kaznu...

Izdvajamo

Iz drugih medija