KUPAC JE KRALJ (BAREM U SAD-u)

KAKAV TRETMAN ZA KUPCA RABLJENOG: salon automobila mora platiti 5,8 milijuna dolara vlasniku Ferrarija F430 kojeg su mu prodali sa nedostacima!

 
 Fluid Motor Union

"Kupac je kralj" - ova izreka poseban značaj ima u SAD-u gdje je to uistinu i slučaj, a novi primjer koji to potvrđuje dolazi nam iz Arkansasa, savezne države na jugu SAD-a. Tamo je naime Hamid Adeli, kupac rabljenog Ferrarija F430, dobio slučaj protiv salona od kojeg je kupio spomenuti automobil. Odšteta? Vrtoglavih 5,8 milijuna dolara! Da, dobro ste pročitali! Kako je cijela stvar išla? Krenimo redom - kako prenosi Automotive News, Adeli je 2016. godine kupio Ferrari F430 iz 2007. godine. Iako je riječ o modelu za kojeg je očekivano kako će ga potencijalni kupac temeljito pregledati, Adeli se na kupnju odlučio bez posjeta samom salonu. Sve podatke i informacije je dobio preko telefona, putem poruka i video poziva s osobljem salona. Rečeno mu je kako je automobil "pali i vozi", bez ikakvih problema. Kupac je, samo na temelju spomenutih riječi i poziva pristao keširati 90 tisuća dolara za 9 godina star Ferrari bez da ga je vidio - prilično hrabar potez. Prodajni salon dostavio je automobil u Fairfax u Virginiji, nekoliko kilometara od Adelieve kuće. Tada kreću prvi problemi; već na kratkoj vožnji do svog doma Adeli osjeća miris benzinca u kabini, a miris postaje još intenzivniji nakon što je automobil proveo noć u garaži. Sljedeće jutro zove svog prodajnog agenta i dogovara servis u ovlaštenom Ferrarijevom servisu u Fairfaxu. Tada je uslijedio šok za svakog kupca rabljenog - automobil ima niz problema: pumpa goriva, ovjes, napuknuće na usisnoj grani...sve to su serviseri primijetili već na prvom pregledu.

eBay

Bijesan naziva prodajni salon gdje je kupio automobil i obavještava ih o problemima, na što dobiva odgovor kako je automobil u dobrom stanju s obzirom na to da je riječ o gotovo 10 godina starom modelu, i da su oni određene probleme poput kvačila i niza drugih stvari promijenili prije prodaje, a da se za eventualne daljnje probleme mora sam pobrinuti. S takvim odgovorom nije bio zadovoljan, te je odlučio tužiti salon pozivajući se prava potrošača. Na suđenju se fokusirao na napuknutu usisnu granu za koju je salon znao, a nije ju sanirao. Sudac je presudio u korist kupca! Salon će tako za početak morati keširati 6,835 dolara za kompenzaciju, ali i vrtoglavih 5,8 milijuna dolara kazne koju salon mora platiti Adeliu zbog neodgovornog ponašanja! Iz salona će se naravno žaliti na ovakvu odluku. Oni naime priznaju da vlasnik Ferrarija zaslužuje određenu novčanu kompenzaciju, no traže da se isplata smanji sa spomenutih 5,8 milijuna dolara na 27,340 dolara odštete. Kako god, smatramo kako je kupac rabljenog na kraju dobro prošao. Jeste li imali situaciju u kojoj ste kupili automobil koji nije bio u skladu s riječima trgovca?

Napomena: slike su simbolične

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 10:16