NIKAD BOLJI

KRALJ U SVJEŽEM RUHU: Mercedes S-klase tehnički još napredniji, udobniji i luksuzniji

Daimler AG

Mercedes je na salonu u Šangaju pokazao osvježenu S-klasu što i ne čudi jer upravo kinesko automobilsko tržište s globalnog aspekta proguta najveći broj reprezentativnih limuzina iz Stuttgarta

Najveća limuzina u programu Mercedesa s mitskim slovom S na poklopcu prtljažnika oduvijek je sadržavala sve najbolje što Nijemci mogu ponuditi u jednoj luksuznoj limuzina pa je sada tako od 2013. godine i predstavljanja aktualne generacije koja je do danas pronašla čak 300.000 kupaca diljem svijeta, došlo vrijeme za osvježenu izvedbu. Premijeru Mercedesova krstarica upravo doživljava na Salonu Automobila u Šangaju što i ne čudi jer upravo kinesko automobilsko tržište s globalnog aspekta proguta najveći broj reprezentativnih limuzina iz Stuttgarta.

Među istaknutim značajkama osvježene izvedbe je potpuno nova ponuda učinkovitih motora s nizom novih tehnologija za elektrifikaciju pogonskog sklopa, a Intelligent Drive tehnologija još je korak bliže autonomnoj vožnji. Pritom je puno toga dorađeno i na polju udobnosti i ugode kod boravka u kabini. "Razvoj nove S-klase bio je ekstremno iscrpan. S cijelim nizom novih značajki i funkcija S-klasa ostaje tehnološki pionir“, izjavio je Ola Källenius, član uprave i šef razvoja Mercedesa.

 

Foto: Daimler AG

Moderan luksuz nove S-klase sada predstavlja manifest maksimalne kvalitete materijala i završne izrade. Status i tehnološka kompetencija sada su još više opipljivi, tvrde iz Mercedesa. Pritom su svi modeli opremljeni prednjom maskom novog dizajna: izvedbe sa šest i osam cilindričnim motorima u prednjoj maski uključuju tri dvostruke prečke kao i okomite trake u sjajno crnoj izvedbi. Limuzina s dugim međuosovinskim razmakom i V12 motorom na prednjoj maski opremljena je s dodatnim kromiranim okomitim trakama Nadopunjeni prednji kraj s bogatim kromiranim ukrasnim detaljima ističe izuzetan status modela Mercedes-Maybach. Također, novost predstavlja Maybach logotip između prečki prednje maske. U kombinaciji s novim Multibeam LED prednjim svjetlima S-klasa uključuje tri prepoznatljive svjetlosne linije kao ekskluzivan dizajnerski element. Novost također predstavlja prednji branik s istaknutim otvorima za zrak i izraženim sportskim izgledom.

 

Foto: Daimler AG

U stražnjem dijelu ističu se nova LED svjetla s izgledom kristala što noću djeluje vrlo efektno. Standardno ili kao opcija nudi se sedam novih aluminijskih naplataka s promjerima između 17 i 20 inča. Unutrašnjost nove S-klase karakteristična je po dva zaslona visoke razlučivosti, svaki s dijagonalom od 12,3 inča. Vizualno se ova dva zaslona ispod zajedničkog staklenog pokrova spajaju u jedan široki kokpit, koji kao središnji element ističe vodoravnu orijentaciju unutrašnjeg dizajna.

Kao ploča s instrumentima, ovaj široki kokpit uključuje veliki zaslon s virtualnim instrumentima u direktnom vidnom polju vozača kao i središnji zaslon iznad središnje konzole. Zbog toga što je kokpit potpuno digitalan, vozač može odabrati tri različita stila prikaza te također konfigurirati informacije i prikaze povezane s njima. Energizing kontrola udobnosti po prvi put na svijetu ulazi u serijsku proizvodnju: ova opcijska značajka povezuje razne sustave udobnosti u vozilu, kao što su klima uređaj, ambijentalno osvjetljenje, funkcije masiranja i mirisa i klijentima omogućuju konfiguriranje specifičnog ugođaja koji odgovara njihovom raspoloženju ili potrebama.

 

 

Foto: Daimler AG

To unaprjeđuje fizičku udobnost i performanse vozača na cesti. Nova S-klasa ima na dodir osjetljive kontrole na upravljaču. One odgovaraju na klizne pokrete kao na pametnom telefonu i vozaču omogućuju kontrolu kompletnog informacijsko-zabavnog sustava bez skidanja ruku s upravljača. Informacijsko-zabavnim sustavom također se može upravljati preko dodirne površine s kontrolorom na središnjoj konzoli i preko Linguatronic glasovnih kontrola. Upravljanje Distronic sustavom i tempomatom direktno preko upravljača predstavlja još jednu novu značajku. Kao i prije, unutrašnje osvjetljenje koristi samo dugotrajnu, štedljivu LED tehnologiju.  Čak s 64 boje, opcijski prošireno ambijentalno osvjetljenje nudi bogatstvo individualnih postavki. Na primjer, njime su ukrašeni ukrasni elementi, središnji zaslon, spremište u prednjem dijelu središnje konzole, uleknuće naslona za ruku i džepovi u vratima, prednji i stražnji prostor za noge, stropna kontrolna ploča te visokotonski zvučnici kada je vozilo opremljeno s Burmester High-End 3D Surround Sound sustavom.

 

Foto: Daimler AG

Ispod poklopca pak svoj debi doživljava novi 3,0-litreni 6-cilindarski redni motori u modelima S350d 4Matic i S 400d 4Matic od 386 KS i 600 Nm te 340 KS i 700 Nm, a premda snažniji od prethodnih motora troši preko sedam posto manje goriva (prosječno 5,5 i 5,6 litara prema navodima Mercedesa). Specijalne prednosti ovog tehnološki naprednog motora iz dizelske obitelji uključuju stepeničasti proces sagorijevanja, dvostupanjski turbopunjač i po prvi put Camtrionic promjenjivo upravljanje ventilima. Njegova konstrukcija uključuje kombinaciju aluminijskog bloka motora i čelične klipove, kao i dodatno unaprijeđeni Nanoslide premaz stjenki cilindara.

Veliki 4,0-litreni V8 BiTurbo u modelu S560 isporučuje 469 KS i 700 Nm i jedan je od najštedljivijih V8 benzinaca na svijetu (8,5 l). Radi smanjenja potrošnje goriva, pod djelomičnim opterećenjem uz pomoć Camtronic sustava upravljanja ventilima istovremeno se deaktiviraju četiri cilindra novog V8 motora. To smanjuje takozvane gubitke ciklusa plina te unaprjeđuje ukupnu učinkovitost četiri aktivna cilindra pomicanjem radne točke prema većim opterećenjima. Turbopunjači, ugrađeni u V otvor između redova cilindara, predstavljaju još jednu specijalnu značajku. Isti motor u najsnažnijem modelu Mercedes-AMG S63 4MATIC+ postiže 612 KS i 900 Nm.

Kasnije, u planu su dodatni tehnološki napredni motori: benzinski redni šestaci te plug-in hibrid s dosegom na električni pogon od približno 50 km, a svjetsku premijeru doživjet će revolucionarne tehnologije kao što su 48-voltni integrirani motor startera koji osigurava izvanrednu isporuku snage bez turbo rupe i električni booster kompresor, a uskoro i novi redni 6-cilindrični benzinac koji predstavlja pravi primjer procesa elektrifikacije i uključuje 48-voltni izvor napajanja. Uz sve navedeno, nova S-klasa poduzima još jedan veliki korak prema autonomnoj vožnji, a Intelligent Drive tehnologiju podiže na sljedeću razinu. Distronic Active Proximity Control i Active Steer Assist sada pružaju još udobniju podršku vozaču kod održavanja sigurne udaljenosti i upravljanja. Brzina se sada namješta automatski prije zavoja i križanja.

Zahvaljujući unaprijeđenim sustavima kamere i radara, nova S-klasa sada ima još bolji pogled na prometnu situaciju. Uz to, po prvi put se koriste podaci zemljovida i navigacije kako bi se izračunalo ponašanje u vožnji.To znači da je Distronic Active Proximity Assist u mogućnosti pomoći vozaču u mnogim situacijama na ruti i praktično namjestiti brzinu vozila. Nadalje, S-klasa je 2013. godine sa sustavom Road Surface Scan poslala snažnu poruku tehnološke superiornosti. Ovaj sustav detektira izbočine ispred vozila i prema tome namješta Active Body Control ovjes.

U novoj S-klasi ova kontrola ovjesa dodatno je unaprijeđena: stereo kamera sustava sada još temeljitije skenira cestu, čak i u sumrak i pri brzinama do 180 km/h. Drugo unaprjeđenje udobnosti predstavlja "Curve" funkcija naginjanja u zavojima, koja je po prvi put dostupna u S-klasi. Karoserija se naginje prema unutrašnjosti zavoja za 2,65 stupnjeva i time smanjuje centrifugalne sile, koje putnici osjećaju. Uz Multibeam LED prednja svjetla i Ultra Range duga svjetla gotovo doslovno, nova S-klasa noć pretvaraju u dan. Uz sve navedeno, gotovo da nije ostalo mjesta za druga poboljšanja, a nova, nikad tehnički sofisticiranija, udobnija i stilski dotjerana S-klasa u prodajne salone u Europi stiže u srpnju.

Izdvajamo

Iz drugih medija