VOZILI SMO

MERCEDES SE USUDIO! DIZEL I STRUJA, DVA MRSKA NEPRIJATELJA ZAJEDNO! Isprobali smo novu kombinaciju u velikom SUV-u GLE. Evo i priče...

Sklop elektromotora od 100 kW i dizelskog od 194 KS izbacuje ukupnih 320 KS i 700 Nm, uz realnu potrošnju od 3,9 litara i 29 kWh. Bye-bye klasičnim dizelašima?

Mercedes je već sada čitavu gamu svojih modela pokrio čišćim plug-in-hibridnim verzijama, povezujući pritom elektromotore s dizelašima primjerenijim velikim modelima, umjesto benzincima kao što to čini konkurencija, a posljednja novost u tom smjeru je četvrta, vrlo svježa generacija terenca GLE (nekadašnji ML).

Tvorničke brojke impresioniraju i kažu da terenac dugačak 4,92 metra i težak 2580 kilograma, čiji sklop 4-cilindarskog 2,0-litrenog dizelskog motora (194 KS i 400 Nm) i snažnog elektromotora (100 kW i 440 Nm) isporučuje kumulativnih 320 KS i 700 Nm i u prosjeku troši nevjerojatnih tek 1,1 litru dizela i 25,4 kW struje, uz samo 29 grama ugljičnog dioksida u ispuhu. Stvarno?

 

Foto: Mercedes

Idemo provjeriti i sjedamo za volan kolosa nakrcanog svom mogućom opremom, s posljednjim dostignućima digitalne automobilske revolucije. Luksuznim prostorom dominiraju dva velika elegantna staklena ekrana, lijevi s digitalnim instrumentima i desni informacijsko-multimedijalnog sustava MBUX, čiji se izgled mijenja, ovisno o odabranom sadržaju. Namjestili smo računalo na digitalno mjerenje i vizualne prikaze trenutne i ukupne efikasnosti vožnje i zaputili se u gust njemački promet. Da ne duljimo, hibridni sklop od starta ispunjava visoka očekivanja i radi fantastično izbalansirano.

 

Dizelski i elektromotor se potpuno neosjetno izmjenjuju u aktivnim i pasivnim ulogama i vožnja u smirenom tempu dobrim dijelom protječe bešumno, samo na struju crpljenu iz baterija kapaciteta 31,2 kWh. Ugodan osjećaj snage uvijek je prisutan, na radu volana i podvozja oko 250 kilograma veća masa praktički se i ne osjeti, a automatika sa devet brzina pridonosi eleganciji vožnje. Startna ubrzanja i pretjecanja mogu biti vrlo silovita (6,8 sekundi do stotke), a ujedno vrlo tiha.

 

Sjajno! Najveća brzina ograničena je na 210 km/h, a samo na struju može se postići finih 160 na sat, uz doseg s punom baterijom od 99 kilometara. Potrošnja - impresionira. Nakon pogleda na računalo koje je nakon grada, državne i autoceste ispisalo stvarnih 3,3 litre i 30,2 kWh, prožeo nas je stvarno dobar osjećaj.

 

Naime, snagom usporedivom klasičnom 6-cilindarskom 3.0 dizelašu 400d (330 KS i 700 Nm) trebalo bi oko 8 litara. Što je najbolje, cijena će unatoč visokoj tehnologiji biti negdje u rangu spomenutog klasičnog dizela (758 tisuća kuna). Kako? Jednostavno, Co2 važan za izračun cijene, kod hibrida je šest i pol puta manji nego kod dizelaša. Brojke su tu, sve ostalo stvar je predrasuda.

Izdvajamo

Iz drugih medija