MOTO SVIJET

MOTOCIKLI: BMW C 400X Evo kako su Bavarci GS zapakirali u formu skutera

    AUTOR:
    • Marijan Projić

  • OBJAVLJENO:
  • 11.09.2018. u 15:16

BMW

Stabilan poput klasičnog motocikla, pomno dotjeranog izgleda i bogato opremljen poput kultnog maksi endura, novi BMW-ov skuter pruža i zavidnu dozu udobnosti i komfora, a voznim osobinama i performansama zadovoljit će i najzahtjevnije motocikliste

Skuteri, posebice segment srednjeg obujma motora (300 do 400 ccm), proživljavaju drugu mladost. Najbolja potvrda za to je prošlogodišnji iznenađujući uspjeh Yamahe XMax 300 koja je na većini europskih tržišta nadmašila do sada neupitnog većeg brata Yamahu TMax. U društvo u usponu uključio se novi žestoki igrač, BMW C 400 X, pogonjen jednocilindarskim motorom obujma 350 ccm koji razvija 34 konja. Bavarski skuter dizajnom, ali i tehničkim osobinama naginje poklonicima dinamične vožnje. Snažan cjevasti okvir, pomno uravnotežena raspodjela masa između prednjeg i stražnjeg dijela te pozicija sjedala i upravljača nudi ugođaj vožnje koji je gotovo motociklistički. Udobnost i praktičnost tipične su za svijet skutera, a izdašan moment (35 Nm), dostupan gotovo trenutno, C 400 X pretvara u pravi mali dragster na gradskim ulicama. Snaga motora pod kontrolom je elektronike, koja ponekad i previše revno obavlja svoju zadaću jer konji se nabiru ujednačeno i vibracija praktično nema.

 

Foto: BMW

Vrhunske ocjene zaslužuje i ovjes. Prednja vilica i dvostruki stražnji amortizeri s podesivom oprugom u kombinaciji s krutim okvirom pružaju iznenađujući osjećaj kontrole, koji se u istoj mjeri javlja u gradskim slalomima i na zavojitim otvorenim cestama. Ni ekstremna kočenja ne remete stabilnost i kontakt s podlogom. BMW je složio skuter koji djeluje uvjerljivo u vožnji, a tako i izgleda. Spojevi plastika savršeno su odrađeni, a dva pretinca ispred koljena vozača (desni krije USB utičnicu) čvrsto se zatvaraju. Solidno i funkcionalno djeluje i mehanizam (Flexcase) otvaranja širokog spremišta ispod sjedala opremljenog svjetlom u koje stane integralna i jet kaciga, a svakodnevnu uporabu olakšavaju i detalji poput zakrivljenih poluga kočnica. Premda nisu podesive, idealno su postavljene i za kočenje je dovoljan jedan prst. Prednja i stražnja svjetla opremljena su diodnom tehnologijom, a asimetrična konfiguracija prednjih, koja uz doplatu mogu biti opremljena dnevnim svjetlima u formi položenog slova Y, jedan su razlog zbog kojeg C 400X podsjeća na kultni GS.

 

Dodatna veza s bavarskim maksi endurom je opremljenost, jer novi C 400X u najboljem izdanju nudi sustav pokretanja bez ključa, odnosno daljinskim koji komunicira s blokadom upravljača, paljenjem i poklopcem spremnika goriva. Klasične instrumente zamijenio je 6,5-inčni TFT zaslon, koji prati rotacijski kotačić na lijevoj strani upravljača kojim se kontroliraju brojne funkcije poput navigacije ili aplikacija s povezanog pametnog telefona. Uz takvu raskoš uočljive su i mane koje kod drugih skutera vjerojatno i ne bismo primijetili. Primjerice, nedostaje parkirna kočnica koja je ponuđena kod drugih modela u istom segmentu, a vjetrobran koji se ne može podešavati ne pruža previše zaštite pri većima brzinama. Rješenje je, doduše, ponuđeno i nalazi se među brojnim doplatama u obliku vjetrobrana veće površine. Na našem tržištu C 400X očekuje se početkom rujna, kada će biti poznate i cijene. Očekuju se ozbiljne brojke s obzirom na opremu i zaštitni znak, a na njemačkom tržištu početni iznosi usklađeni su s Yamahom XMax 400 koja stoji 55.000 kn.

Ukratko

Za debi u srednjem segmentu Bavarci su se temeljito pripremili. Kvalitetom izrade i opremljenošću C 400X cilja na sam vrh društva u kojem trenutno vladaju Yamaha i Kymco. Digitalni displej poveziv je s pametnim telefonom, a posebna aplikacija pruža brojne mogućnosti koje će olakšati vožnju i održavanje. Pored oznake X u nazivu, natruhe off road svijeta donose oštre forme, ali i detalji poput asimetričnog prednjeg svjetla

C 400 X

TEHNIČKI PODACI

Motor 1 cilindar, položen, 4 ventila,

hlađen tekućinom

Obujam 350 ccm

Snaga 34 KS pri 7500/min

Moment 35 Nm pri 6000/min

Provrt x hod 80 x 69,6 mm

Mjenjač automatski, CVT

Prijenos zupčanici

Okvir od čeličnih cijevi

Ovjes sprijeda teleskopska vilica

hod mm, straga dva amortizer

podesiva opruga, hod mm

Kočnice sprijeda dva diska promjera 265 mm,

straga disk promjera 265 mm, ABS

Gume sprijeda 120/70-R15

straga 150/70-R14

Dužina 2210 mm

Međuosovinski razmak 1565 mm

Visina sjedala 775 mm

Masa 204 kg

Spremnik goriva 12,8 l

Cijena 55.000 kuna

Izdvajamo

Iz drugih medija