Prvi stupanj prijenosa je kraći za lakše kretanje na zahtjevnim terenima, hod prednje vilice i stražnjeg amortizera smanjen je za 25 centimetara, a sjedalo u osnovnoj postavci spušteno za jedan centimetar, sve kako bi se olakšali manevri pri manjim brzinama. Dodamo li tome robusni aluminijski štitnik kartera motora, grafiku u kombinaciji crne i boje pijeska te robusne kofere u izvedbi Touring Pack, talijanski Ducati Multistrada 1260 postao je pravi enduro. Ali, samo uvjetno rečeno, jer je uloženo puno truda u bolje ponašanje u svakodnevnoj vožnji kako bi se Multistrada (koja u ovoj izvedbi košta 190.990 kuna) učinila podatnijom i zabavnijom, manje zahtjevnom i napornom, a istovremeno svestranijom.
Između ostalog, radilo se na ciklistici kako bi se smanjili negativni učinci prebačaja težišta i poboljšala dinamika vožnje u svim uvjetima, premda je u okvir „uguran“ moćni motor Testastretta DVT 1260, koji 85 posto okretnog momenta (128 Nm) razvija već na 3500 okretaja. Motocikl stvoren za živahnije ritmove spreman je prihvatiti ulaske u zavoje s rukom na prednjoj kočnici, a potom krenuti u izvlačenje bez grubih reakcija. Propinjanja su nestala zahvaljujući i novom ovjesu, kojim upravlja dotjeran sustav Skyhook.
Dovoljno da se nakon samo nekoliko kilometara nametne dojam da su u Ducatiju složili najbolju Multistradu do sada. Sa 19-inčnim kotačem sprijeda sve je postalo uglađenije u odnosu na cestovnu verziju. Ni veće dimenzije frontalnog područja više nisu ograničenje. Sjedalo je nešto bliže tlu, kao i upravljač spušten tri centimetra, dok oslonci za noge djeluju udaljenije od sjedala zahvaljujući plosnatijim antivibracijskim gumama.
Položaj za upravljačem sličan je Multistradi S, iako Enduro ima veći prednji kotač i vozač zato ima doživljaj vožnje na biciklu. Sloboda kretanja je izraženija, a odlična aerodinamična zaštita uvelike pomaže na dužim rutama i većim brzinama. Praktični pleksiglas podešava se bez alata i djeluje kompaktno i u praksi su samo ramena izložena vjetru.
Veći obujam motora ostvaren je dužim hodom klipova (sa 67,9 na 71,5 mm) dok je provrt ostao isti. Uz prilagođeni DVT (Desmodromic Variable Timing) ugrađeni su i novi ležajevi, radilica i klipovi, a poradilo se i na ispuhu. Rezultat je puno progresivniji motor u odnosu na prethodno izdanje, posebno na nižim okretajima. Nestalo je trzanja, a već od 3000 okretaja potisak je vrlo konkretan i jednostavno zove na rastezanje do limitatora, naročito u programu Sport.
Elektronske kontrole usklađene su s ciklistikom i reagiraju pravovremeno, što također vrijedi i za elektroasistenciju mjenjača, koja svoje vrline najbolje pokazuje pri spuštanju stupnjeva. Dok se s prethodnom verzijom Endura uvijek birala tvrđa opcija rada amortizera bez obzira na podlogu, s novom nisu potrebni trikovi. Vilica i mono u vožnji uvijek pružaju ono što se od izabranog programa i očekuje.
Foto: Ducati
Ukratko Kontrola proklizavanja i ostali elektronski sustavi interveniraju pravovremeno i uglađeno i pritom ne umanjuju užitak u vožnji. Kočioni sustav koji potpisuje Brembo uvijek je na razini očekivanja, a novi Enduro opremljen je i elektro- asistencijom za mjenjač Uz digitalne instrumente, obnovljen je i poluautomatski sustav regulacije ovjesa koji nudi četiri programa rad usklađena s opterećenjem Multistrada 1260 Enduro TEHNIČKI PODACI Motor 2 cilindra u L, 8 ventila, 4 takta, hlađen tekućinom Obujam 1262 ccm Snaga 158 KS pri 9500/min Moment 128 Nm pri 7500/min Provrt x hod 106 x 71,5 mm Mjenjač 6 stupnjeva Prijenos lanac Okvir od čeličnih cijevi Ovjes sprijeda teleskopska vilica, straga monoamortizer, hod 185/185 mm Kočnice sprijeda 2 diska promjera 320 mm, straga disk 265 mm; ABS Cornering Gume sprijeda 120/70-R19 straga 170/60-R17 Međuosovinski razmak 1592 mm Visina sjedala 860 mm Masa 254 kg Spremnik goriva 30 litara |