FOTOGALERIJA

NA TECHNO CLASSICI ŠKODA je izložila kultni model 130 RS poznatog i kao "Porsche s istoka"

Na najvećoj izložbi starodobnih automobila u Essenu koja je danas otvorila svoja vrata posjetiteljima, uz BMW, VW, Opel te Jaguar nastupa i Škoda s nekoliko najvažnijih modela iz svoje 122 godine duge povijesti
 Škoda

Češka Škoda jedna je od najstarijih proizvođača automobila čija povijest seže čak 122 godine unazad. Premda danas tek jedna od marki u vlasništvu VW-a, Škoda je na izložbu Techno Classica u Essenu dovela dva blistava povijesna primjerka koji su proslavili marku iz Mladá Boleslave. Tako će posjetitelji moći razgledati legendarni model 130 RS kojeg se svojevremeno nazivalo i "Porscheom s istoka" jer je bio jedan od rijetkih automobila koji su nastali iza komunističke željezne zavjese bivšeg Varšavskog bloka i postigli određene uspjehe na zapadu.

Tako je Škoda 130 RS u klasi do 1300 ccm 1977. godine pobijedila na reliju Monte Carlo s posadom Václav Blahna/Lubislav Hlávka, (otud i naziv RS ili Rally Sport), a četiri godine kasnije izvedba za kružne utrke osvojila je Europsko prvenstvo turističkih automobila, pandan današnjemu ETCC-u. Kraća od 4 metra i samo 1,3 metra visoka Škoda 1300 RS s motorom i pogonom smještenim straga podsjećala je na Porsche 911, a sa svojih 140 KS mogla je potegnuti do 220 km/h.

Škoda

Proizvodila se sve do 1981. godine i prošlo je gotovo dva desetljeća do iduće škode s oznakom RS - tada pod kapom VW-a i s VW-ovom tehologijom ispod poklopca, 2000. godine predstavljena je prva Octavija s kultnom oznakom RS. Također, za ovogodišnju izložbu u Essenu Škoda je zagrabila još dublje u vreću svoje prebogate povijesti pa će tako pokazati i model 935 Dynamic predstavljen 1935. godine na Salonu automobila u Parizu.

Škoda

Bio je to prvi Škodin aerodinamični prototip i do danas jedini restauriran i sačuvan. Ovaj raritetni model aerodinamične kapljičaste karoserije pokreće vodom hlađeni 2.0 boxer motor od 54 KS smješten ispred stražnje osovine s kotačima (što 935 Dynamic čini svojevrsnim modelom sa središnje smještenim motorom) koju pokreće putem poluautomatskog 4-stupanjskog mjenjača. S aerodinamičnim oblikom, upotrebom aluminija kod gradnje i tek 1170 kg, Škoda 935 Dynamic mogla je voziti do maksimalnih 143 km/h. Uz modele 130 RS i 935 Dynamic Škoda je izložila i model Monte Carlo iz 1930-ih u coupe i kabriolet izvedbi te vrlo rijedak model Rapid Dalnice kojih je izrađeno tek 110 primjeraka, a pripremaju i proslavu obljetnice 30 godina modela Favorit, posljednje Škode prije preuzimanja marke od strane Volkswagena ranih 1990-ih, a koja je otvorila put partnerstvu Škode i VW-a.

Škoda

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. travanj 2024 22:16