Kako piše Reuters, prema izvorima usko povezanim s ovim slučajem dužnosnici Vladine agencije CARB (Californian Air Resources Board) iz Sacramenta u Kaliforniji nedavno su otkrili da je u Audijevim modelima instaliran ilegalan softver kojim taj proizvođač vara na emisiji ispušnih plinova.
Novi je slučaj otkriven još prije četiri mjeseca, no zasad ni agencija, a ni Volkswagen A.G. nisu javno objavili ni slova o tome i odbijaju komentirati slučaj. Prema zasad dostupnim podacima riječ je o softveru na Audijevim automatskim mjenjačima kod dizelaša i benzinaca koji ovisno o položaju upravljača može raspoznati radi li se o vožnji u realnim uvjetima ili o testiranju. U potonjem slučaju automatski bi mjenjač vršio izmjene na način kako bi minimalizirao potrošnju i posredno emisiju štetnih plinova.
S obzirom da su tehničari CARB-a provodili laboratorijske testove na vozilima tako da imitiraju realne uvjete na cesti, tijekom testiranja otkriven je drastičan porast emisije štetnih ispušnih plinova, piše njemački tjednik Bild am Sonntag. Premda je Audi prekinuo ugradnju softvera još u svibnju ove godine i suspendirao nekoliko inženjera koji su radili na tome, dakle neposredno prije CARB-ovog otkrića, ovaj slučaj ponovo baca sjenku na način poslovanja Volkswagena A.G., sa zasad nepoznatim epilogom.