ŠOK ZA ZELENE

NOVA STUDIJA POKAZALA: Električni automobili štetniji za okoliš od dizelaša? Evo i kako su njemački stručnjaci došli do ovakvog rezultata...

electrek.co

 

Iako mnogi tvrde da su električna vozila budućnost i put ka „održivom razvoju”, čini se kako stvari baš i nisu tako jednostavne. Naime, prema istraživanju njemačkog IFO instituta, električni modeli neće smanjiti emisiju CO2 zraku u nadolazećim godinama. Prema tom istraživanju, bolja alternativa su vozila pogonjena prirodnim plinom kao i ona s pogonom na vodik i meta.

S obzirom na utrošenu energiju pri proizvodnji baterija, razine C02 za električna vozila tek su nešto manja od razina koje vežemo uz dizelaše.  To je potvrdio Christoph Buchal, profesor fizike na sveučilištu u Kolnu. Istraživači nadalje naglašavaju kako nije realno govoriti o nultoj stopi emisije kod ovakvih modela budući da sama proizvodnja nije „zelena”.  Prema njihovoj računici, Tesla Model 3 koji godišnje prijeđe 15 tisuća kilometara, odgovoran je za emitiranje do 181 grama CO2 po kilometru, dok dizelski motor ispušta tek 120 grama CO2 po kilometru.

Select Car Leasing UK
 

U obzir su uzeli to da se za proizvodnju baterija za električne automobile i dalje koristi ugljen. Točnije, proizvodnja baterija zahtijeva obradu kobalta, mangana i litija. Uspoređujući ugljični otisak jednog i drugog motora zaključili su stoga da je električni automobil od 11 do 28 posto štetniji za okoliš od dizelaša.

Ovi pokazatelji drugačiji su od studije Europske agencije za okoliš koja je prošle godine objavila kako električni automobili zagađuju do 30 posto manje u odnosu na dizelske i benzinske motore. Znanstvenici IFO-a upozorili su da se do drugačijih rezultata došlo budući da  EU svrstava električne automobile u kategoriju s nultom emisijom CO2 te potrošače tako navodi na krivi trag da su električni automobili "zeleniji"...

Izvor: IFO institut

DODATNO: Prema novim informacijama portal Electrek.co tvrdi da ova analiza nije točna budući da se kod električara gledalo zagađenje u cijelom životnom ciklusu, dok se kod dizelaša nije računalo zagađenje tj. ugljični otisak prilikom proizvodnje dizela i prijevoza istog od lokacije proizvodnje do mjesta potrošnje.

Izdvajamo

Iz drugih medija