VOZILI SMO

OPEL CASCADA Ulazak u društvo elitnih kabrioleta

Cascada je duga 4,7 m, vješta je u zavojima, no zbog velike mase zahtijeva snažnu motorizaciju

Ako je suditi po najavama iz Russelsheima, Opel Cascada cilja visoko. Atraktivni četverosjed s mekim sklopivim krovom, iako u velikoj mjeri oslonjen na posljednju generaciju Astre, opisuje se kao luksuzan proizvod, a za konkurente se navodi cijenjeno društvo, k tome iz klase iznad – primjerice, Audi A5 Cabrio.

Zvuči to vrlo ambiciozno, no već prilikom prvog susreta s Cascadom riječi dobivaju su težini. Gotovo 4,7 m dugačak kabriolet, smješten na rastegnutu platformu Delta (na kojoj se kotrljaju Ampera i Zafira Tourer), dimenzijama u sjeni ostavlja većinu kabrioleta, pa čak i Audi A5. Uz arhiviranje tvrdog krova i svih ostalih elemenata iz Astre TwinTop, dizajnerski odjel zaslužuje palac gore. Čak i na cestama Azurne obale, gdje skupocjeni automobili nisu rijetkost, Opelov je kabriolet privlačio poglede. Posebno kad bi skinuli krov, za što treba kratkih 17 s, a izvedivo je i u vožnji do brzine od 50 km/h.

Usto i praktičnost je nemoguće poreći. Serijska oprema uključuje daljinski upravljač za podizanje i spuštanje krova (krov se vraća za 19 s, pa nema straha od kiše čak i kad Cascadu ostavite u toplessu ispred omiljenog kafića), a zahvaljujući raskošnom međuosovinskom razmaku od 269,5 cm stražnja sjedala nisu samo ukras. Na kraćim rutama ondje se udobno mogu smjestiti i dva odrasla, prosječno visoka čovjeka, a najteži dio je pristup i izlazak.

Premijeru je u Cascadi doživio i dorađeni 1.6 Turbo, koji je dobio izravno ubrizgavanje, a broji 170 KS i 280 Nm. I ostavio je dobar dojam. Uz primjereno precizan 6-stupanjski mjenjač već je nakon nekoliko kilometara pokazao da ima sve potrebno za užitak u vožnji. Odlična ubrzanja, dovoljno snage pri većim brzinama, ali i fini, napadno piskutavi zvuk. Sve to savršeno ide uz kabriolet iz Russelsheima, koji na vagi broji ozbiljnih 1650 kg i vapi za snažnijom motorizacijom. Baš poput 1.6 Turbo.

Cascada se dobro ponaša i u zavojima. Zasluga je to čvrste karoserije iznimno otporne na uvijanje (u usporedbi s Astrom TwinTop iz 2006. torzijska čvrstoća je povećana za 41 posto, što pridonosi i smanjenju buke i vibracija), ali i prednjeg ovjesa HiPerStrut, izvorno razvijenog za Insigniju OPC, a kasnije serijski smještenog i u Astru GTC. Uz poznati sustav prilagodbe ovjesa, krutosti upravljača i brzine odaziva na gas FlexRide, vozaču se nude tri programa (Tour, Normal i Sport), ovisno o prilici.

Cascadu je tako, uz čvrst i dobro podešen ovjes te uvjerljivu motorizaciju gušt voziti, barem po lijepo uređenim cestama Azurne obale. A kako se ponaša na domaćim prometnicama saznat ćemo već krajem travnja, kad stigne u Hrvatsku i kada će biti poznate cijene.

TEHNIČKI PODACI

1.6 SIDI Turbo

Motor turbobenzinski, 4 cil.

Obujam 1598 ccm

Snaga 125 kW/170 KS pri 4250/min

Moment 280 Nm pri 1650-4250/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 469,5x184x144,5 cm

Osovinski razmak 269,5 cm

Prtljažnik 280/380/750 litara

Brzina 222 km/h

0-100 km/h 9,6 sekundi

Potrošnja 6,3 l/100 km

Ostali motori

Benzinski

1.4 Turbo (120 KS), 1.4 Turbo (140 KS)

Dizelski

2.0 CDTI (165 KS), 2.0 CDTI BiTurbo (195 KS)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. svibanj 2022 03:15