AKTUALNO

OSMA GENERACIJA KULTNOG MODELA: Ovo je potpuno novi Porsche 911 - uz dobro poznate linije nudi još više snage!

Porsche

 

Porsche je nakon mnoštva teasera i špijunskih fotki napokon, na salonu automobila u Los Angelesu predstavio novi 911 kodnog imena 992. Riječ je o osmoj generaciji kultnog modela koji zauzima posebno mjesto u srcu svih ljubitelja Porschea ali i supersportskih automobila općenito. A kako je to i dosad bilo, Porsche se držao dobro provjerene formule, pa drastičnih promjena po pitanju dizajna i nema, što je zapravo odlična stvar, jer, zašto mijenjati nešto što dobro i uspješno?

 

Foto: Porsche

Tako se nova generacija modela 911 novim Matrix LED svjetlima, nešto drugačijim prednjim poklopcem s oštrim rubovima (koji predstavlja poklopac prtljažnika u ovom slučaju) te dodatnim horizontalnim dnevnim LED svjetlima postavljenim ispod glavnih svjetala. Najveće promjene ipak se nalaze na stražnjem dijelu gdje dominiraju povezana LED svjetla i aktivni spojler. Sve to izgleda prilično impresivno, a vjerujemo kako će automobil biti prava pojava na cesti, posebno po noći. Linije modela ostale su slične, a uz novodizajnirane kvake za dodatnu dozu atraktivnosti i agresivnosti brinu 19-inčni naplaci sprijeda i 20-inčni straga (na baznoj Carreri) i veći 20-inčni naprijed, odnosno 21-inčni straga na Carreri S i 4S. Kako izgleda i kako se čuje automobil "u akciji" pogledajte u videu:

 

Velikih novosti ima u unutrašnjosti gdje sada dominira nova instrumentna ploča (kombinacija digitalnog zaslona i analognog brojača okretaja - lajkamo!) te novi 10,9-inčni zaslon infotainment sustava. U Porscheu ističu kako im je kao uzor prilikom dizajniranja unutrašnjost poslužio 911 iz 70-ih godina prošlog stoljeća. Tu je i nova ručica 8-stupanjskog PDK mjenjača koja je znatno manja od one na prethodniku...

Porsche
 

U vozačkom smislu, ovo je najbolji 911 dosad (što je potvrdio i Mark Webber koji je provozao automobil po trkaćoj stazi). Ispod poklopca motora nalazi se unaprijeđeni 3,0-litreni twin-turbo motor snage 385 KS u baznoj verziji Carrere, dok Carrera S sada broji 450 KS (riječ je o povećanju od 30 KS u odnosu na prethodnika). Ubrzanje tako traje tek 3,7 sekundi (Carrera S), odnosno 3,6 sekundi u verziji 4S s pogonom na sve kotače. Impresivne brojke, pogotovo kada uzmemo u obzir da je prošla generacija, koju su mnogi smatrali jednim od najboljih sportskih automobila na svijetu, čak 0,4 sekunde sporija. Pritom treba napomenuti kako će kupci koji odaberu Sport Chrono paket ubrzavati 0,2 sekunde brže od gore spomenutih brojki! Maksimalna brzina? 308 km/h! Snaga se prenosi putem 8-stupanjskog PDK mjenjača, a za ljubitelje "šaltanja" bit će ponuđen i ručni mjenjač. Zasad su predstavljene verzije s oznakama S i 4S, a s vremenom će doći i jači Turbo i Turbo S, kao i GTS te papreni GT3 i GT3 RS. Cijene su zasad poznate u Njemačkoj gdje kreću od 120.125 eura za Carreru S...

Izdvajamo

Iz drugih medija