Uzbudljiv vikend našeg čitatelja za volanom novog VW Touarega je završio, a pobjednik nagradnog natječaja "Lice s naslovnice", 39-godišnji Goran Sušec iz Zagreba vratio se u našu redakciju prepun dojmova. Doista, Volkswagen je svoj najveći SUV u novoj generaciju podigao dosad do neviđene razine luksuza, prestiža i moći pa je i Goran imao mnogo toga za ispričati nakon vikend druženja s Touaregom. Inače, ovaj je prodajni predstavnik u jednom domaćem poduzeću zahvaljujući svom poslu dosad odvozio više od dva milijuna kilometara, uglavnom za volanom službenih Škoda, ali i brojnih drugih modela, pa uz smijeh dodaje i kako ne bi imao ništa protiv da ubuduće isti obavlja za upravljačem VW Touarega. No i vikend za volanom njemačkog SUV-a bio je prava uživancija. S obzirom da je Goran čitatelj Auto kluba već dvadeset godina, otprilike koliko ima vozačkog staža, nije previše čekao već se odmah prijavio na naš natječaj što se pokazalo punim pogotkom!
Prenosimo dojmove Goran Sušeca koji si je dao truda i izradio mali dnevnik, a mi već razmišljamo koji bi mogao biti sljedeći veliki novitet kojeg bi za vikend dobili priliku voziti naši čitatelji...
Preuzimanje vozila bilo je u popodnevnim satima ispred redakcije Auto Kluba. Dečki iz Auto Kluba su prvo me malo intervjuirali jer im sigurno nije bilo svejedno tko će sjesti za volan 800.000 kuna vrijednog Touarega ali mislim da ih je moje vozačko iskustvo koje sam u uvodu naveo dovoljno umirili da otiđu u garažu po vozilo. Nakon par minuta napokon je stigao i prvi dojam je bio da je rijetko vidjeti vozilo koje ima 5 metara u duljinu i više od 2 metra širinu i visinu a da izgleda lijepo i skladno. Novi Touareg je upravo to, lijep, sportski i profinjen, ali i dovoljno decentan da se ne bude onako „kicoški“ nakićen kao neki modeli više klase. Jedva sam čekao da uskočim u vozačko sjedalo!
No prvo je uslijedilo upoznavanje. Unutrašnjost krase dva velika monitora, i hrpa funkcija koje Touareg nudi i koliko god to izgledalo privlačno ipak budi nelagodu jer imaš osjećaj da treba prvo čitati par sati priručnik prije nego se krene sa vožnjom. Ali bilo je upravo suprotno, sve je logično posloženo i nakon 2-3 minute imao sam osjećaj kao da vozim Touareg danima, namjestio sam sjedao, retrovizore, memorirao pozicije, namjestio klimu, pregledao dodatne funkcije i za 5 minuta bio spreman za polazak. Za to čista 5-ica inženjerima iz VW-a.
Prvi kilometri protekli su kroz gradsku gužvu vožnjom do zapadnog dijela grada i iako je sve prošlo u stani-kreni ritmu bilo je vrlo opuštajuće voziti jer Touareg sam drži pravac, sam koči i prepoznaje opasnost na cesti. Nešto slično sam već doživio u Škodi Kodiaq koju sam vozio prije 6 mjeseci, ali u Touaregu je to još bolje izraženo. Nakon privikavanja sustav daje puno povjerenje i može se puno opuštenije ići kroz promet. Uglavnom neopisiva je lakoća voziti auto od 2,5 tone i 5 metara dužine gdje cijelo vrijeme osjećaš masu vozila ali nemaš straha da će ti ta masa nekontrolirano pobjeći bilo kod ubrzanja ili kod kočenja.
Dolaskom na odredište slijedilo je prvi test parkinga u podzemnu garažu i bio sam skeptičan kako će to proći s obzirom na „tenkovske“ gabarite Touarega. Međutim uparkirao sam između vozila i betonskog stupa u jednom potezu pri čemu su mi pomogli senzori i stražnja kamera, imao sam osjećaj da uparkiram VW Polo a ne tenk, ovaj, Touareg. Nakon kraće pauze slijedila je prva ozbiljnija vožnja Zagrebačkom obilaznicom pa dalje autocestom za Varaždin do Svetog Ivana Zeline. Nakon gužve po obilaznici smjer za Varaždin je bio relativno čist pa sam prebacio postavke vozila iz Normal u Sport, prebacio se u lijevu traku i stisnuo gas do kraja. Touareg 3.0 TDI je „zaurlao“ , počeo dizati visoko okretaje i kod svakog prebacivanja me zalijepio u stolicu i osjetio sam neopisivu lakoću ubrzanja i među ubrzanja koju Touareg pruža. Sve to pratilo je fenomenalno unutarnje osvjetljenje auta koje se da prilagođavati i mijenjati tonove boje. Dolaskom u Zelinu smanjio sam tempo i laganom vožnjom po lokalnim cestama izazvao pažnju lokalaca koji su gledali kakva to „pila“ krstari njihovim gradom te se nakon toga vratio nazad za Zagreb...
Subota 09.11:
Jutro sam jedva dočekao da ponovo sjednem u Touarega i plan je bio da s klincem odem na izlet do Tehničkog Muzeja. Mali je bio oduševljen, jer voziti se u sjedalici u tako velikom autu je bio doživljaj pa nije skidao osmjeh s lica.
Vožnja kroz grad bila je ponovo opuštajuća i parkiranje u centru potpuno bezbolno jer se Touaregom tako lako upravlja. Nakon uzbuđenja u muzeju slijedio je povratka kući, mali odmor pa predvečer nova avantura koja je uključivala vožnju s prijateljima. Kad sam ih sve pokupio i napunio auto krenuli smo na test vožnju lokanom cestom od Soblinca prema Kašini, cestu koju jako dobro znam i koja je dobra jer je ravničarska, ali jako zavojita i subotom predvečer slabo prometna. Ponovo sam prebacio programa vozila u Sport mod i odvažno pritisnu gas te počeo „loviti“ zavoje sa Touaregom. Sve skupa trajalo je malo više od 5 minuta i bilo je skoro najzabavnijih 5 minuta u životu. Touareg je snažno ubrzavao i „gutao“ zavoje bez imalo naginjanja i pod upravljanja, osjećaj je bio kao da voziš super sportski auto a ne SUV od skoro 3 tone (s nama unutra).
Vratili smo se u Zagreb preko obilaznice te odlučili popiti piće da usporedimo dojmove sa vožnje. Po povratku kući smo isprobavali noćnu termalnu kameru i oduševili se funkcionalnošću i osjećaju sigurnosti koju ulijeva vozaču u vožnji u noćnim uvjetima sa smanjenom vidljivošću. Primjerice, vozilo je samo prepoznalo pješaka koji je stajao u mraku kraj ceste i spremao se na opasno pretrčavanje i kojeg ja nisam vidio do pojave na ekranu!? Nadam se da će ova tehnologija biti uskoro dostupna i u vozilima niže klase…
Nedjelja 11.11.2018:
Nedjelja je bila rezervirana za obiteljski izlet te smo ujutro krenuli iz Španskog do dvorca Erdody u Jastrebarskom. Bio je prekrasan kasno jesenski topli dan sa slabim prometom tijekom kojeg sam utvrdio da polagani tempo, odnosno „cruising“ najbolje pristaje Touaregu i da možeš satima voziti jer vožnja u Touaregu odmara. Natrag za Zagreb vraćali smo se starom cestom uz skretanje prema Samoboru, Bregani pa natrag u Zagreb. Večer je došla brzo i stigao je trenutak vraćanja Touarega pred redakciju Auto Kluba.
Zaključak svega je da sam zahvaljujući Auto Klubu i Volkswagenu osvojio 3 dana za volanom ponajboljeg što današnja automobilska industrija trenutno ima za ponuditi na tržištu pa se nadam se da sam vam u ovih nekoliko redaka uspio prenijeti sve pozitivne dojmove, a negativnih jednostavno nisam imao.
TEHNIČKI PODACI
VW Touareg 3.0 TDI
Motor turbodizelski, V6
Obujam 2967 ccm
Snaga 210 kW/286 KS pri 4000/min
Moment 600 Nm pri 2250-3250/min
Pogon na sve kotače
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Kočnice sprijeda i straga ventilirani diskovi Gume 285/45 R21, Pirelli P Zero
Dimenzije 487,8 x 198,4 x 170,2 cm
Osovinski razmak 289,4 cm
Prtljažnik 810-1800 litara
Spremnik goriva 90 litara
Težina 2294 kg
Nosivost 556 kg
Najveća brzina 238 km/h
0-100 km/h 6,1 sekundi
Potrošnja 6,9/100 km
Ispuh CO2 173 g/km