ŽELE BAREM NAGODBU

POČELI PROIZVODITI ELEKTRIČNE AUTE, ALI SAD BI SE MOGLI NAĆI PRED SLOMOM! Pola milijuna Nijemaca spremilo mamutsku tužbu protiv njemačkog proizvođača

, Image: 468481486, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy, Andriy Popov / Alamy
Profimedia, Alamy, Andriy Popov

Amerikanci su riješili problem s kupcima spornih Volkswagena iz afere Dieselgate od prije četiri godine - vraćanjem novca kupcima.

No u Europi, "pojeo vuk magare". Ili možda nije? Portugalski, slovenski, pa i odnedavno hrvatski kupci spornih TDI Volkswagena ne smatraju da je prepravka softvera u servisu i plaćanje milijunskih kazni dovoljno, jer se smatraju prevarenima i izmanipuliranima te traže nadoknadu.

Sve je to još nekako bilo moguće držati pod kontrolom do danas, jer su Njemački prevareni kupci spremili mamutsku tužbu protiv njemačkog automobilskog diva.

VW se danas, naime, četiri godine nakon poznatog skandala Dieselgate, na sudu suočio s tužbom stotina tisuća njemačkih vlasnika Volkswagen vozila sa spornim TDI motorima, koji traže odštetu.

Suđenje je započelo u ponedjeljak u 10 sati u Brunswicku, nedaleko Wolfsburgu, prenosi AFP.

Masa od gotovo pola milijuna domaćih vlasnika VW vozila mogla bi stvoriti ozbiljan problem automobilskom divu, koji odnedavno proizvodi električna vozila, zbog spomenutog skandala s varanjem na emisiji štetnih plinova.

Tužitelje zastupa grupa za prava potrošača VZBV s tužbom da je njemački proizvođač namjerno i svjesno nanio štetu kupcima instalirajući softver za upravljanje motorom koji je omogućio vozilima da puno više zagađuju na cesti nego u laboratorijskim uvjetima, koje je ovo suđenje pretvorilo u najveće njemačko suđenje u aferi Dieselgate.

Odvjetnici VW-a tvrde kako tih 450.000 klijenata nije pretrpjelo nikakvu štetu, a glavni odvjetnik VW-a Martin de Lind van Wijngaarden rekao je kako su sva vozila korištena bez problema.

Situacija j trenutno takva da čak i ako suci presude u korist tužitelja, neće doći do neposredne isplate naknade jer je svaki vlasnik prijavljen u tužbi morao odštetu zatražiti zasebno.

U VW-u smatraju kako bi konačna presuda mogla stići najranije 2023. godine, a ako se pokrene pojedinačni postupak, još godinu dana na prvostupanjskom sudu.

Pojedinačni postupak (pokrenut od pojedinog kupca automobila) mogao bi tada potrajati najmanje još godinu dana - na prvostupanjskom sudu.

Zbog te činjenice zastupnici tužitelja objavili su kako su spremni i za izvansudsku nagodbu, javlja AFP.

Nadu im daje činjenica da je pored skupnog postupka, u Njemačkoj već podnesena 61.000 pojedinačnih tužbi, od kojih su mnoge već dovele do izvanparničnih nagodbi.

Volkswagen je dosad od 2015. godine i priznanja prevare već platio čak 30 milijardi eura kazni, raznih naknada i sudskih postupaka.

Ono što smeta Nijemce jest činjenica da je čak 22 milijarde otišlo u Sjedinjene Države, dok je u Njemačkoj VW do sada platio samo 2 milijarde dolara kazni.

S obzirom na to da su prije nekoliko dana aktualni šefovi VW-a Herbert Diess i Hans Dieter Poetsch optuženi za tržišne manipulacije i spekulacije s dionicama, gotovo pola milijuna njemačkih vlasnika spornih VW-a s TDI motorima nada se kako će sud presuditi u njihovu korist. Prije ili kasnije...

Izdvajamo

Iz drugih medija