AUTI SU TU DA IH SE VOZI

PROPALE NAJAVE, NIŠTA OD AUTONOMNE VOŽNJE TAKO SKORO Istraživanje pokazalo da vozači uopće ne vjeruju kompjutorima, a i mnogi još uvijek vole voziti!

Mobilität der Zukunft: Innerhalb eines festgelegten Stadtgebiets können sich Nutzer per Smartphone bequem ein Car-Sharing-Auto oder ein Robotertaxi ordern, das für die Weiterfahrt fahrerlos zu ihnen gefahren kommt. ;
Future mobility: Within a specified area of town, users will be able to use their smartphone to order a car sharing car or robot taxi. The vehicle will then make its way autonomously to the user and the onward journey can commence.;
Daimler AG

„Do 2020. godine imat ćemo autonomne automobile na cesti” - zvuči li vam ova rečenica poznato? Iako se prije nekoliko godina mnogo toga najavljivalo, čini se kako sada dolazi „realnost”.

Ušli smo u novo desetljeće, 2020. je godine, a autonomni automobili nisu na cestama (barem ne serijski).

Da, nude se sustavi poluautonomne vožnje, neki proizvođači otišli su i dosta daleko u razvoju, no čini se kako je povjerenje u autonomne automobile ipak manje no što se očekivalo.

Nedavno istraživanje koje je proveo Deloitte pokazalo je kako je povjerenje kupaca/vozača u autonomne automobile oštro palo u posljednjih 12 mjeseci.

Vrlo je vjerojatno kako su tome pridonijele i nesreće testnih autonomnih automobila, čime su potencijalni kupci shvatili da i strojevi mogu pogriješiti, te da će trebati još raditi na razvoju kako bi se spomenuti sustavi doveli do savršenstva, prenosi Autonews Europe.

Uz to, direktor Volva Hakan Samuelsson za Autonews Europe je izjavio kako je razvoj njihovog programa autonomne vožnje „nešto zahtjevniji i kompleksniji nego što smo prvotno mislili”.

Švedski proizvođač oduvijek je sigurnost stavljao na prvo mjesto, i upravo zbog toga Hakan ističe kako treba biti oprezan prilikom predstavljanja (polu)autonomnih sustava vožnje koje javnost percipira kao „gotovu stvar”, a ustvari je riječ o sustavima koji zapravo samo pomažu vozaču.

Pritom je vjerojatno na umu imao Teslu koja nudi „Autopilot”, iako vozač cijelo vrijeme mora paziti na situaciju ispred sebe. Naziv „Autopilot” stoga je zbunjujuć, jer neki misle da za vrijeme vožnju mogu raditi druge stvari (neki nažalost to i rade u Teslama).

Iako autonomna vožnja još neće zaživjeti, proizvođači svakako rade na razvoju četvrtog i petog stupnja, a tu su i kompanije poput Ubera i Waymoa koji su se također uključile u igru.

Pritom se sustavi autonomije do razine 3 nameću kao realno rješenje za putničke automobile, dok se razine 4 i 5 mogu koristiti primjerice kod autonomnih „shuttle” usluga za veći broj ljudi na mjestima s jasnom signalizacijom (primjerice transport unutar kongresnog centra ili sajma).

Carlos Tavares, izvršni direktor PSA grupe izjavio je za ANE kako bi komercijalni modeli trebali biti opremljeni razinom autonomije 3, a zasad se sve preko toga (dakle pravi autonomni automobili) ne nudi dodatnu vrijednost kupcu budući da bi cijena takvih modela bila enormna, prenosi Automotive News Europe.

Izvršni direktor Bentleya Adrian Hallmark pohvalio je autonomnu vožnju, no nadodao je kako se takav scenarij neće dogoditi još nekoliko desetljeća. Naravno, razlog je, osim u tehnologiji, i u činjenici kako velik broj vozača voli vožnju.

Neki upravo zbog toga i odabiru transport automobilom, budući da se ionako nude alternative u kojima niste dužni upravljati prijevoznim sredstvom Kada sjednete u vlak, na vama se samo da se opustite, a vozač će vas i sve putnike dovesti na željeno odredište. Ista stvar je i s autobusom.

Naravno, automobil nudi veći komfor, ali osim samo komfora mnogi ga odabiru upravo zbog slobode koju imaju za upravljačem...

Izdvajamo

Iz drugih medija