AUTI KOJE NEĆEMO VOZITI

RENAULT S ARKANOM NEĆE POHARATI HRVATSKU, ali ni Dacia sa Sanderom RS, Fiat s Argom, a ni Škoda s Kamiqom...

 

Proizvođači automobila često na različitim tržištima nude različite modele, što je i logičan potez budući da su preferencije i kupovna moć često bitno drugačiji među pojedinim zemljama. Ipak, ponekad se dogodi da na tržištu ne vidimo model za kojeg bi se mogao očekivati uspjeh, a ovim putem izdvojili smo četiri modela koja naše tržište neće vidjeti, a smatramo da su "europski" dizajnirani i da bi kod nas mogli doživjeti tržišti uspjeh (izuzev možda zadnjeg na popisu kojem bi ime zadavalo velike probleme...). Pa krenimo redom:

FIAT ARGO

Fiat
 

Fiat Argo predstavlja nasljednika Punta, no dostupan je samo na brazilskom tržištu! Prava šteta! Punto naime kod nas nema pravog nasljednika od 2010. godine, a prema slikama Arga vidljivo je kako se ističe "europskim dizajnom" koji bi vrlo vjerojatno bio dobro prihvaćen. Dug je oko 4 metra, a nudi prtljažni prostor od 300 litara. Početni model ispod poklopca skriva 1,0-litreni motor od 77 KS, Stepenicu više predstavlja 1,3-litreni četverocilindraš koji razvija 109 KS dok vrh ponude čini HGT verzija od 139 KS.

Fiat
 

U svakom slučaju, ovaj automobil također ima pravu formulu za uspjeh i šteta je da neće doći na naše prometnice budući da bi se mogao nositi sa primjerice Ford Fiestom, Citroenom C3, Polom, Yarisom i ostatkom konkurencije...

 

ŠKODA KAMIQ

 

Foto: Škoda

Kamiq je Škodin SUV za kinesko tržište kojeg interno nazivaju "mainstream city SUV-om", a uz Kodiaq i Karoq to je već treći "povišeni" model češkog proizvođača. Postavljen je na staru Shanghai-VW platformu PQ34 na koju je nekad bio postavljen VW Golf IV te današnji modeli poput Škode Rapid i VW-a Lavida (samo u Kini). Prema tome Kamiq sa Škodama Kodiaq i Karoq osim znaka nema drugih dodirnih točaka jer je ovaj dvojac postavljen na modernu aktualnu MQB modularnu platformu. Upravo je to i razlog zašto u Kini Škoda Kamiq stoji niskih, preračunato, 11.500 eura jer je osim stare platforme karakterizira i jednostavnija izrada, a slabiji su i materijali u kabini. Primjerice, instrumenti su preuzeti od stare Škode Roomster, ali kokpit oplemenjuje digitalni središnji zaslon pristojne rezolucije. Ispod poklopca se nalazi provjereni 1,5-litreni atmosferski benzinac od 110 KS i 150 Nm najvećeg okretnog momenta uparen s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem ili 7-stupanjskim mjenjačem s dvije spojke. Prava je šteta da ovaj model nije dostupan kod nas, budući da bi SUV po ovako niskoj cijeni bio pravi hit na tržištu!

 

RENAULT (DACIA) SANDERO RS

Foto: Renault

Vjerojatno vas buni naziv Renault Sandero...Da, dobro smo napisali, Sandero u Južnoj Americi nosi oznaku Renaulta, a kao vrh ponude nusi se paprena verzija RS koja je namijenjena ljubiteljima "old school-a". Naime, u vrijeme kada hot-hatch modeli imaju i turbobenzince s preko 300 KS i automatske mjenjače, ovaj model ispod poklopca skriva 2,0-litreni atmosferski motor od 150 KS uparen s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Maksimalna brzina od 200 km/h i ubrzanje do stotke od 8,5 sekundi nisu najimpresivniji, no sigurni smo kako spoj ručnog mjenjača i atmosferskog motora donosi gušt u vožnji.

 

Uz to, zanimljivo je vidjeti Daciju (Renault) sa niskoprofilnim Michelin Pilot Sport gumama. A gledati ćemo ju nažalost samo na fotografijama, budući da, kao što smo već napomenuli, nije dostupna u Europi...

 

RENAULT ARKANA

 

Foto: Renault

Renault je prije nekoliko dana predstavio SUV pod nazivom Arkana koji će biti rezerviran za tržište Rusije na kojem Renault proda gotovo pola milijuna automobila godišnje. Što se samog dizajna tiče, mnogi su nakon prvih slika krenuli komentirati kako je riječ o "BMW-u X4 koji možete dobiti za male pare". Ovaj SUV c-segmenta ističe se masivnim prednjim dijelom na kojem dominiraju LED svjetla poznata iz Talismana, plastičnim oblogama blatobrana i 19-inčnim naplacima uz koje vožnja po terenu vjerojatno neće biti najudobnija.

Iako je dobro dizajniran, spomenuti model zbog svog je imena naišao na brojne negativne komentare na ovom prostoru tako da prodaja vjerojatno ne bi išla po planu kada bi ga Renault ponudio na našem tržištu (što nije slučaj budući da je automobil rezerviran za tržišta Rusije i Azije).

Na koncu, dva pristupačna SUV-a od kojih je jedan čak i šminker, jedan gradski auto te "budget" jurilica ostat će rezervirani za neka druga tržišta... Pitanje: ako bi cijena odgovarala biste li kupili i vozili koji od ova četiri modela?

 

Izdvajamo

Iz drugih medija