
Renault Clio je jedan od najprepoznatljivijih modela francuske marke u Europi i to desetljećima. Sada je spreman za redizajn u sredini životnog ciklusa budući da je model pete generacije star već četiri godine. Nakon nedavnih špijunskih fotografija, kolege iz CarScoopsa su kreirali render izgleda redizajniranog modela, a mi smo prikupili dostupne informacije.
Dok se neki konkurenti poput Ford Fieste ukidaju, Renault želi održati Clio na životu barem još nekoliko godina, natječući se s Peugeotom 208, najprodavanijim modelom koji će uskoro također biti osvježen, te Toyotom Yaris i VW Polom.
Tako će se faceliftirani Clio prodavati paralelno s nadolazećim Renaultom 5 EV, ali ne i sa Zoeom slične veličine koji će navodno uskoro biti ukinut.
Gradski Francuz još s unutarnjim izgaranjem spreman je za predstavljanje, što dokazuju špijunske fotografije s nekamufliranim Cliom koji je "uhvaćen" prilikom snimanja promotivnog materijala u Turskoj, otkrivajući osvježeni dizajn prednjeg dijela.
Vrhunac prerađenog modela su nova LED svjetla u obliku bumeranga na prednjem braniku, koji izgledaju slično stilskom jeziku konkurentskih marki Peugeota i DS-a. To ne bi trebalo iznenaditi, budući da je Renaultov šef dizajna Gilles Vidal proteklo desetljeće proveo kao šef dizajna u Peugeotu.
Ipak, moramo priznati da je Renaultov pristup malo drugačiji, s debljim dnevnim svjetlima ispod agresivnih prednjih svjetala koja su evolucija teme prvi put prikazana na konceptu Scenic E-Techu. Ostale promjene uključuju jednostavniju rešetku s novim Renaultovim amblemom i izostavljanje otvora na bočnim dijelovima branika.
Poznati isklesani profil će se preseliti s aktualnog modela kao što je slučaj s većinom faceliftova, ali tvrtka će vjerojatno dodati nove dizajne aluminijskih naplataka i nove opcije boja. Straga očekujemo izduženija LED svjetla, kao u ostalim Renaultovim modelima, što će mu omogućiti da se razlikuje od četvrte generacije Clia koji je izgledao vrlo slično trenutnoj petoj generaciji.
Budući da se radi o redizajnu, a ne o novoj generaciji, ne očekujemo radikalna ažuriranja unutar kabine. Stoga će Clio vjerojatno zadržati svoj digitalni kokpit i neće usvojiti noviju OpenR postavu koja se nalazi u Meganeu E-Techu i Australu.
Bit će zanimljivo vidjeti hoće li Renault sve verzije Clija opremiti mekim oblogama na armaturnoj ploči ili će zadržati tvrdu plastiku u osnovnoj ponudi. Tvrtka će također dodati Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) u kombinaciju, kako bi zadržala visoku ocjenu u EuroNCAP-ovim testovima.
Ne očekuje se da će se ponuda pogonskih sklopova Clija drastično mijenjati, iako će elektrificirane verzije imati važniju ulogu. Renault već nudi samopunjivi hibrid koji kombinira atmosferski 1,6-litreni motor s dva električna motora, baterijom i sofisticiranim mjenjačem s više spojki. To će se sigurno prenijeti i možda pridružiti sličnim plug-in hibridnim postavkama koje se nalaze u mehanički povezanom Capturu.
Također se očekuje da će osnovni modeli zadržati 1,0-litreni trocilindrični benzinski motor s turbopunjačem. Postoji šansa da se blagi hibridni 1.3 TCe benzinac iz mnogo većeg Australa nađe ispod poklopca motora Clia, iako još ništa nije potvrđeno.
Budućnost 1,5-litrenog dizela također je neizvjesna, jer će ga Renault teško uskladiti s nadolazećim Euro 7 protokolima o ispušnim plinovima.