4x4 JUNAK NAŠEG DOBA

RUSKI TERENAC UAZ 'EKSPEDICIJA' ODVEST ĆE VAS NA KRAJ SVIJETA Tek kad vidite kakvu smiješnu cijenu ima, poželjet ćete da se prodaje i kod nas!

 
 UAZ

Ruski proizvođač terenaca UAZ nije nepoznata marka na ovim prostorima, a najpoznatiji model je terenski 469, istinski robusno vozilo inicijalno vojne namjene koji i danas s traka u ruskom Uljanovsku na rijeci Volgi silazi identičan kao i prvi model proizveden još 1971. u istoj toj tvornici.

Drugi čuveni UAZ-ov model je svojevrsni kombi terenac 452 "štruca" (jer sliči na štrucu kruha), istinska legenda Rusije i zemalja bivšeg Sovjetskog saveza koji se pak neizmijenjen proizvodi od daleke 1965. sve do danas, također u ruskom Uljanovsku.

Vojska, policija, pošta, hitna pomoć, vatrogasci, sve moguće državne službe tog golemog dijela svijeta već se 55 godina kunu u model 452 jednako kao i u automat AK-47 Kalašnjikov kojeg bezrezervno cijene i vjeruju u njegovu robusnu izvedbu i mehaniku koja ih nikad neće ostaviti na cjedilu.

Ipak, premda je riječ o vozilu koje se nikad ne mijenja, neke inovacije ili poboljšanja kao i posebne izvedbe nisu rijetkost.

Tako nam je za oko zapala nova specijalna izvedba modela kombija 452 s kojim bi mogli otići i na kraj svijeta (čitaj, primjerice od Zagreba preko Sibira do Beringovog prolaza).

Zamišljen kao kombi sedmerosjed, najnovija varijanta s fotografija nazvana je jednostavno "Ekspedicija", a opremljen je nizom terenskih dodataka, od varenih čeličnih cijevi kao zaštite karoserije sprijeda i straga, vinča za izvlačenje, čeličnog krovnog okvira sa stepenicama i rezervne gume (terenska 225/75R16 BFGoodrich) normalnih dimenzija.

Uz provjeren robusni 4x4 pogon, zaštitu podnice i visoku odignutost od tla djeluje spremno doslovno kao za put oko svijeta, za najdublje glibove, najdublje vodene prepreke ili najvruće pustinje.

UAZ Ekspediciju pokreće provjereni 2,7-litreni 4-cilindarski benzinac od 111 KS i 146 Nm koji je smješten ispod "grbe" pored vozača, a uparen je s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Tu je i skraćeni prijenos kao i zaključavanje stražnjeg diferencijala. Inače stražnje pogonaš, kod off-roada se uključuje i prednja osovina.

Spartanska unutrašnjost samo s nužnim instrumentima nije ništa neobično, dok paket " Komfor" sadrži grijana sjedala presvučena vodootpornim materijalom. I to je to...

Dostupne su dvije boje, narančasta i maslinasto zelena, što ne utječe na cijenu od 877.410 rubalja ili preračunato 12. 600 eura! Nikakav novac za novi terenac koji vas može odvesti u off-road avanture za pamćenje...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. ožujak 2024 05:32