SVE SNAŽNIJI ELEKTRO LOBI

STIGAO KRAJ ZA AUTOMOBILE KAKVE POZNAJEMO? Radikalna inicijativa koja stiže iz Danske po pitanju mobilnosti na fosilna goriva uključuje i Hrvatsku!

Reuters

 

Znamo da su dizelaši već dugo na meti „zelenih” i novih strogih propisa EU, a čini se kako uskoro kreće prava „ofenziva” na sve automobile koji imaju motore s unutarnjim izgaranjem.

Da – na meti će biti i dizelaši ali i benzinci! Prijedlog je to Danske koja od EU traži provođenje plana kojim će se zabraniti prodaja benzinaca i dizelaša, i to do 2030. godine, piše Reuters.

Reuters

Europska komisija želi da Europa bude prvi kontinent koji će u potpunosti smanjiti emisije štetnih plinova do 2050. godine, a očito su „automobili” prva kategorija za odstrel!

Danska naime ističe kako bi upravo sektor transporta prvi trebao doživjeti promjene i smanjiti emisije.

Cilj EU je smanjiti emisije CO2 za čak 40 posto do 2030. godine, odnosno na 0 posto do 2050. godine!

Select Car Leasing UK
 

Danska je još u listopadu 2018. godine najavila kako će zabraniti prodaju vozila na fosilna goriva, no ta ideja tada nije prošla budući da je protivna propisima EU.

Ipak, čini se kako od te ideje ne odustaju, a sada nude pojedinim članicama EU da same odlučuju o samoj zabrani. Na sastanku su se dotaknuli i rabljenih vozila koja se prodaju iz zapadne Europe prema istoku.

Zagreb, 210515.
Donja Zelina, TRCZ automobili.
Javna drazba rabljenih vozila otvorena je u dvoristu TRCZ automobila.
Na fotografiji: ponuda na drazbi.
Foto: Marko Todorov / CROPIX
CROPIX
 

Naravno, s ovakvom zabranom to bi bilo još izraženije, pa su čelni ljudi očito u izradi novih pravilnika i novih zabrana, što se nikako neće svidjeti kupcima rabljenih. Osim toga, ovakva politika u potpunosti bi poremetila planove proizvođača.

Zamislite sljedeću situaciju – u EU vam je zabranjeno prodavati benzince i dizelaše, a s druge strane to možete raditi u zemljama koje nisu u EU, ali i u primjerice SAD-u, Južnoj Americi, Africi, Kini...Danski ministar Dan Jorgensen izjavio je kako je nužno predstaviti dugoročne planove čelnicima autoindustrije.

Ipak, čini se kako je ovo rješenje zasad previše ekstremno i teško izvedivo.

Naime, osim već spomenutih neriješenih pitanja oko ponude modela na različitim tržištima, tu je i problem mreže punionica u nerazvijenim zemljama, zatim kupovne moći stanovništva - električni modeli zasad su i dalje (pre)skupi, pa će proizvođači morati znatno sniziti cijene kako bi postali svakodnevne pojava.

Ivan Lacković
 

To je s druge strane teško zbog ogromnih investicija u električne modele uz koje je jednostavno teško ponuditi električare po „diskontnim” cijenama.

Postavlja se i pitanje - kome odgovara ovakva situacija u kojoj će struja biti glavni pokretač automobila? Naravno, s obzirom da je uvijek riječ o novcu, kroz kvazi borbu za čistoču zraka elektro-lobi čini se već sad ima računicu o zaradi, a žele držati reket na cijeli energetski biznis u budućnosti. Kao i do sada "naftaši"...

Pa se svašta gura i kroz ovakve ad hoc ideje, koje već sutra mogu postati prihvaćene, jer "kome smetaju napori za čistim zrakom"...

Izdvajamo

Iz drugih medija