GDJE JE TOME KRAJ?

STIŽE LI KONAČAN KRAJ KLASIČNIM PREKIDAČIMA U AUTOMOBILIMA: Trebaju li nam doista ti mega zasloni u kokpitima auta ili treba odrediti optimalnu mjeru?

Byton

 

I dok su se prije proizvođači nadmetali s obujmom i KS, danas je situacija nešto drugačija. Strogi propisi i nove tehnologije rezultirale su motorima s manjim obujmom ali i više snage.

Ipak, u doba sve strožih propisa i milijuna kamera, sama snaga motora prosječnom kupcu više nije toliko važna.

Ono što mnogi danas gledaju jest tehnologija – povezivost i način na koji se upravlja infotainment sustavom.

Naravno, glavnu ulogu u tome imaju zasloni osjetljivi na dodir. I dok su oni nekad bili rezervirani za luksuzne modele koji su činili vrhunac ponude proizvođača, dok su ostali većinom imali minijaturne crno-bijele zaslone na kojima ste mogli pročitati tek naziv radio stanice, danas je situacija kudikamo drugačija.

 

Zaslone ćete pronaći u praktički svakom modelu na tržištu, a počelo je i samo nadmetanje među proizvođačima. Jasno je kako svaki želi ponuditi najbolji omjer dobivenog i uloženog.

Tako su mnogi već u potpunosti reducirali broj prekidača na svojim modelima. Audi primjerice u modelima više klase nudi čak tri zaslona (digitalni kokpit i dva zaslona infotainmenta – na nižem se nalaze kontrole klime i sjedala).

 

Slična stvar je s novim Land Rover modelima, a impresivne unutrašnjosti s povezanim virtualnim kokpitom i središnjim zaslonom imaju svi novi Mercedesovi modeli.

 

U BMW-u su se odlučili na nešto drugačiji pristup, pa se tako uz moderne zaslone još uvijek nalaze prekidači za funkcije slike, kao i središnji prekidač uz koji je moguće mijenjati sve postavke.

 

Svi oni koji nisu pobornici zaslona osjetljivih na dodir oduševljeni su time, no ima i onih koji bi sve prekidače mijenjali zaslonom.

 

Tesla je poznata po tome, budući da ćete u njihovim modelima naći središnji zaslon koji izgleda poput masivnog tableta i na kojem se nalaze apsolutno sve funkcije.

Ford je nedavno na salonu u Los Angelesu predstavio Mustang MACH-E, električni SUV oko kojeg se diglo mnogo prašine.

Osim činjenice da nosi naziv Mustang i da koristi električni pogon, jedna od stavki koja je izazvala dvojne komentare je masivni 15,5-inčni zaslon na središnjem dijelu.

 

U kojem smjeru ide razvoj zaslona? Pogledamo li novu električnu Hondu e, vidljivo je kako se zaslon proteže od jedne strane kabine do druge.

U cijelu priču je tako uključen i suvozač, i čini se kako u tom smjeru i ide razvoj digitalnih zaslona u automobilima.

Najdalje je dosad otišao kineski proizvođač Byton koji je na prošlogodišnjem CES-u prikazao model M-Byte sa 48-inčnim zaslonom koji izgleda popust velikog televizora...

 

Izdvajamo

Iz drugih medija