TRŽIŠTE

Što se kupovalo u prvih 6 mjeseci: prodaja u porastu, Vitara pravo iznenađenje

Arhiva Auto kluba

U prvih pola godine registrirano je 26.387 novih auta, odnosno čak 4812 primjeraka ili 22,3 posto više nego godinu ranije, a najprodavaniji je Renault Clio. No, pravi hit je Vitara kao prvi izbor privatnih kupaca

Hrvatska polako izlazi iz krize, često se čuje iz usta političara i ekonomskih stručnjaka. Je li doista tako? Statistika prodaje novih vozila govori da - jest. U šest mjeseci, naime, registrirano je čak 26.387 novih osobnih vozila, odnosno 22,3 posto više nego lani, a više kupaca pronašla su i laka gospodarska vozila - novih je registrirano 3234, odnosno 16,7 posto više. I sve to unatoč ponovno pojačanom tempu uvoza rabljenih, kojih je dovezeno 26.337 (+29,1 posto).

 

I još jedan detalj - ovo je već četvrto polugodište s rastom prodaje zaredom. U odnosu na pretprošlu 2014. broj registracija veći je za lijepih 24,9 posto, a prema mršavoj 2013. čak 71,5 posto! Veći broj novih vozila na cestama ponovno treba zahvaliti, kao i posljednjih godina, prvenstveno kategoriji poslovnih kupaca, koji s udjelom od nikad većih 71,7 posto zapravo i drže tržište na životu. Postotak privatnih kupaca tako je spao na 28,3 posto, ali i tu treba biti oprezan.

Dio privatnih kupaca, mali doduše, kupuje putem leasinga ili kredita, a takva se kupnja također vodi kao poslovna, s obzirom da je formalni vlasnik vozila leasing društvo, odnosno banka. Prodaja je, nema sumnje, rasla i na valu odlično posjećenog Zagreb Auto Showa, čije pozitivne učinke nakon travnja složno potvrđuju i prodavači. A što se kupovalo?

Naše liste daju pregled po klasama i strukturi, a ukupno uzevši, Volkswagen je samo potvrdio status najpoželjnije marke. Smjena je međutim, obavljena među modelima, gdje je na lidersku poziciju zasjeo Renault Clio, a kao najveći hit zapravo se istaknula Suzuki Vitara. Prodana je u čak šest puta većoj količini nego 2015., a postala je i daleko najpopularniji izbor privatnih kupaca. Veliki prodajni preporod su doživjeli i Hyundai i30 i Ford Focus, dok su među markama najviše rasli Suzuki, Ford, Hyundai, Toyota, Mercedes i BMW.

Ukratko

56,6

posto udjela drže dizelaši, najmanje u zadnjih nekoliko godina. Benzinci su porasli na 42 posto

375

prodanih auta ima alternativni pogon. Hibrida je 175, tvorničkih plinaša 157, a električnih 43

PRIVATNI KUPCI

1 Suzuki Vitara       519

2 Renault Clio       285

3 Dacia Sandero        233

4 Opel Astra        224

5 Opel Corsa        203

5 VW Golf        203

7 VW Polo        183

8 Toyota Yaris        178

9 Peugeot 208        166

10 Mazda 3        160

11 Hyundai i30        158

12 Kia Ceed        149

13 Kia Sportage        141

14 Škoda Fabia        120

14 Renault Captur        120

16 Peugeot 2008        116

16 Toyota Auris        116

18 Renault Megane        112

19 Hyundai i20        111

20 Dacia Duster        110

POSLOVNI KUPCI

1 VW Golf       1158

2 Ford Focus       1111

3 Renault Clio       1082

4 Škoda Octavia       1015

5 Opel Astra       979

6 VW Passat       638

7 Opel Corsa        600

8 VW Polo        590

9 Ford Fiesta        470

10 VW Up        430

11 Peugeot 208        354

12 Dacia Duster        341

13 Kia Ceed        333

14 Škoda Fabia        323

15 Peugeot 308        310

16 Hyundai i30        289

17 Suzuki Vitara        285

18 Seat Leon        262

19 Renault Captur        238

20 Dacia Sandero        211

Podaci: Promocija Plus

Izdvajamo

Iz drugih medija