Automobili iz dana u dan postaju sve napredniji. Nalazimo se u razdoblju u kojem se proizvođači (posebice oni luksuznih modela), međusobno natječu po pitanju tehnologije koje nude. Jedan od razloga za to su i kupci koji postaju sve zahtjevniji, a na umu treba imati i kako stiže novi val kupaca kojima su ekrani, glasovne naredbe i povezivost bitniji od broja KS, potrošnje i slično. Stoga ne čudi kako CES (sajam potrošačke elektronike) koji upravo traje u Las Vegasu privlači brojne automobilske divove koji ovim putem demonstriraju najbolje što trenutno nude.
Hyundai
Korejski proizvođač predstavio je vozilo "s četiri noge" sposobno za probijanje kroz neprohodne terene . Službenog naziva Elevate, ovaj model mogao bi pomoći spasiocima u slučajevima prirodnih katastrofa. "U slučaju tsunamija ili potresa, klasični terenci dolaze do jedne točke nakon koje više nisu iskoristili. Elevate je za takve situacije puno efikasniji i mogao bi prevesti spasioce puno dalje", izjavio je John Suh, dopredsjednik Hyundai Cradlea.
BMW Vision iNEXT
Htjeli mi to ili ne, autonomni automobili predstavljaju budućnost transporta. A kako će ona izgledati mogu se uvjeriti posjetitelji BMW štanda. Bavarski proizvođač pripremio je instalaciju Vision iNEXT koja predstavlja viziju unutrašnjosti autonomnog automobila. Inteligentni sustav postaje vaš osobni asistent koji s vama prolazi kroz dnevni plan aktivnosti i odgovara na vaše upite.
Osim ove vizije budućnosti, na štandu se nalazi i novi X5 s novim iDrive sustavom i dva 12,3-inčna zaslona u unutrašnjosti.
Kia ‘Space of Emotive Driving’
Kia je za posjetitelje sajma pripremila demonstraciju svog R.E.A.D. sustava (real-time emotional adaptive driving) koji prepoznaje fizičko stanje vozača prema izrazima lica i otkucajima srca. Ova tehnologija otkriva takva stanja i prema njima prilagođava različite sustave. Nakon nekog vremena umjetna inteligencija prepoznaje navike i prema njima regulira sustave poput temperature u interijeru, ambijentalnog osvjetljenja te izbora glazbe...
Toyota Guardian
Toyota Guardian razvija se kako bi pomogla, a ne eliminirala vozače. Potpuno autonomna vožnja ipak nije tako blizu, a vozačima će do potpune implementacije iste u vožnji pomagati sustavi poput ovog. Toyota je za demonstraciju sustava prikazala nesreću bez sustava, nakon čega je uslijedila demonstracija s Guardianom koji je izbjegao sudar budući da pamti prethodne situacije iz kojih uči...
Audi virtualna stvarnost
Audi je odlučio umjesto autonomnih sustava naglasak staviti na virtualnu realnost. Ako ste posjetili Zagreb Auto Show, znat ćete da je i u Zagrebu dio štanda njemačkog proizvođača bio rezerviran za VR naočale s kojima ste mogli provozati Q5 po pješčanom terenu. U Vegasu su stvari išle nekoliko koraka dalje, pa se tako posjetitelji mogu voziti u Audiju e-tron sa VR naočalama na kojima im je projicira kokpit svemirskog broda...
Kada automobil skreće, iste pokrete radi i "vaša letjelica"...
Nissanova ‘Invisible to Visible’ tehnologija
Nevidljivo-u-vidljivo, odnosno I2V, buduća je tehnologija nastala u okviru Nissanove strategije inteligentne mobilnosti, Nissanove vizije koja će potpuno promijeniti kako se automobili voze, što ih pokreće i kako se integriraju u društvo. I2V će pokazati budućnost vožnje posjetiteljima sajma CES putem interaktivnog trodimenzionalnog iskustva na Nissanovu izložbenom prostoru.
I2V će pomoći vozačima spajanjem informacija sa senzora izvan i unutar vozila s podacima pohranjenima u oblaku. To sustavu omogućuje praćenje neposredne okoline vozila, ali i da predosjeti što je ispred vozila te će čak prikazivati što se nalazi iza zgrade ili iza ugla. Kako bi vožnja bila ugodnija, upute se prikazuju ljudskim pristupom, avatarima koji se pojavljuju unutar automobila.
Daimler Cascadia sa sustavom autonomne vožnje
Daimler je predstavio novu generaciju modela Cascadia. Opremljen sustavom autonomne vožnje 2. razine, pomoći će vozačima u lakšem obavljanju dugih putovanja. Ipak, to nije jedina novost na štandu, budući da je Daimler najavio i investiciju od 500 milijuna eura za razvoj kamiona sa 4. razinom autonomije koji bi trebao biti spreman za 10-ak godina.
Lexus TRI-P4
Lexus TRI-P4 ustvari je dorađeni LS koji je dobio sustave za pomoć u vožnji. Uz dodatne kamere i senzore, model je moguće staviti u "Chauffeur" način rada. Tada kontrolu nad vozilom preuzimaju sustavi, a na vozaču je da se opusti i uživa u vožnji.
Ipak, moguće je upaliti i način rada "Guardian". Kao što sam naziv govori, s tim postavkama vozač ima glavnu ulogu, a tehnologija je tu da "čuva" vozača i uključuje se samo po potrebi.
Mercedes-Benz CLA
Za ljubitelje automobila glavna zvijezda CES-a svakako je nova generacija modela CLA. Model koji se osim atraktivnim dizajnom ističe naprednim MBUX sustavom koji koristi umjetnu inteligenciju i sposoban je razgovarati sa vozačem (možete ga primjerice pitati gdje je najbliži sushi restoran, ili kako je vaš omiljeni nogometni klub odigrao utakmicu) pa čak i mjeriti otkucaje srca i na temelju njih predlagati glazbu, ambijentalno osvjetljenje i način vožnje.
Sve detalje o ovom modelu koji u domaće salone stiže u svibnju pročitajte ovdje.
BMW samovozeći motocikl
Motor bez vozača? Baš i nema smisla - pomislit će mnogi. Ipak, cilj ovog koncepta nije eliminirati vozača, već istražiti nova područja i nove granice. Naime, BMW R1200 GS je sposoban samostalno ubrzavati i kočiti, a na taj način moguće je dobiti mnoge informacije o voznim karakteristikama modela, ograničenjima, opasnim situacijama i pojedinim teško izvedivim manevrima...
Byton M-Byte
Kineski električni SUV Byton M-Byte trebao bi u prodaju krajem godine, a 2020. godine ga možemo očekivati i u Europi. Obećaje se doseg od 520 kilometara i punjenje baterije do 80 posto za samo pola sata, no za potvrdu toga trebat će pričekati prve testove (znamo da ovakvi navodi četo budu previše ambiciozni). Možda najzanimljiviji dio je novi 48-inčni zaslon "Shared Experince" u kojem mogu uživati vozač, suvozač i putnici.
Hondino automomno vozilo ATV
Nešto drugačiji model predstavila je Honda. Ovo autonomno vozilo ima više namjena: može prevoziti stvari po kampusu, transportirati robu do mjesta pakiranja, pa čak i navoditi vatrogasce...
Nissan Leaf 3.Zero e+
Nissan Leaf, najprodavaniji električar na svijetu suočava se sa sve većom konkurencijom. Nissan zato ne miruje, već su na CES-u predstavili Leaf3 Zero e+ koji ima bateriju od 62 kWh. Brojke? U Nissanu tvrde da je domet povećan na 383 kilometra s jednim punjenjem! Prve isporuke kreću na ljeto...