EKO-KOMPAKT

Toyota Auris HSD: Hibridni pogon za 3,8 litara na 100 km

Krajem ljeta stiže jedini kompaktni hibrid na tržištu koji će stajati 24.000 eura, odnosno 5100 eura manje od Priusa

Toyota je uvjerena da je hibridna tehnologija budućnost alternativnih pogona te će kroz idućih 10 godina lansirati hibridne verzije svih modela u ponudi.

Prošloga tjedna predstavljeni Auris HSD prvi je nizu tih ekoloških automobila, a na hrvatsko tržište stiže krajem kolovoza. Japanski kompakt koristi isti Hybrid Synergy Drive sustav dokazan u aktualnom Priusu pa ne čudi da je s prosječnom potrošnjom od 3,8 l/100 km i emisijom CO2 od 89 g/km najzeleniji model u klasi.

Brojne promjene

Dojmljivim brojkama još pridonose i 5 mm snižen ovjes, koji je dorađen kako bi se ‘nadoknadila’ nešto veća masa, aerodinamičke izmjene na karoseriji, aeronaplaci s gumama niskog otpora kotrljanja, drukčiji servoupravljač...

Auris HSD je u voćnji vrlo sličan najprodavanijem svjetskom hibridu. Kombirana snaga benzinca i elektromotora od 136 KS omogućuje sasvim pristojne performanse, no zbog CVT mjenjača kod dinamičnije vožnje motor previše buči pa vozaču, a i putnicima, više odgovara lagodnija vožnja za kakvu je ovaj model i stvoren.

Uz uobičajeni mod vožnje hibridni sustav omogućuje i tri alternative - Eco, Power i EV. Eco papučicu gasa čini manje osjetljivom, a i aktivira štedljiviji rad klima uređaja, a Power osjetno poboljšava reakciju na gas te zbog toga ostavlja dojam boljih ubrzanja. Pritiskom na EV vozi se isključivo na struju, ali samo do 50 km/h, odnosno do 2 km te uz opreznu desnu. Takva vožnja u početku zahtijeva dosta koncentracije jer svaki snažniji pritisak gasa uključuje i benzinski motor.

Hrvatska ne nudi olakšice

Štedljivu vožnju olakšava svojevrstan eko-monitor kojim je zanimijenjen uobičajeni okretomjer, a prikazuje kada Auris najmanje troši, kada se koristi najviše snage i kada se pune baterije.

Za razliku od velikog broja europskih zemalja, koje kupcima nude značajne olakšice prilikom kupnje hibrida, hrvatska Vlada i dalje nema razumijevanja za ekološka vozila. Inače bi početna cijena od 24.000 eura, koliko stoji početni Auris HSD s Luna opremom, bila par tisuća eura niža, što bi svakako pomoglo većoj popularnosti hibrida na našem tržištu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. travanj 2024 15:15